Mediji že več let poročamo o velikopoteznih načrtih in triumfalnih izjavah o koncu uporabe fosilnih goriv, Evropska unija pa je te zahteve podprla celo z zakoni, zaradi katerih po letu 2035 ne bo več mogoče prodajati novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. S tem so se sprijaznili tudi avtomobilski proizvajalci, ki počasi pripravljajo velikoserijsko proizvodnjo električnih avtomobilov, s katerimi bodo zadostili evropskemu trgu.
EU bo umaknila prepoved
Vendar pa še vedno obstajajo tudi resni dvomljivci. Med pesimisti je tudi avstrijski profesor Fritz Indra, ki spada med največje strokovnjake na področju razvoja in proizvodnje motorjev. Trenutno dela kot svetovalec, v preteklosti pa je bil zaposlen tudi pri Audiju, Alpini, Oplu in General Motorsu. Poleg samega tehničnega znanja ima torej tudi dober vpogled v ozadja koncernov in lahko stvari naslovi neposredno.
V intervjuju za nemško revijo Focus je izrazil mnenje, da do uresničitve prepovedi prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov ne bo prišlo in da bo Evropska unija prepoved celo umaknila. Do tega sklepa je prišel na podlagi internih informacij avtomobilskih znamk, ki, kljub izjavam o prehodu na električno mobilnost, še vedno razvijajo motorje z notranjim zgorevanjem.
Kot primera je navedel Volkswagnov motor 1,5 TSI evo-2, ki ga še razvijajo, in Mercedes-Benz, ki je predstavil novo platformo, ki omogoča vgradnjo vseh tipov pogonskih sklopov. Skratka, avtomobilske tovarne imajo načrte B, ki bi jih uveljavili, če bo s prehodom na elektromobilnost šlo kaj narobe.
Avtomobilske tovarne o teh načrtih ne govorijo, ker se bojijo, da bi to slabo vplivalo na njihove delnice na borzah. V trenutku, ko določena avtomobilska tovarna objavi, da bo motorje z notranjim zgorevanjem kljub drugačnim političnim odločitvam še naprej razvijala, namreč njene delnice bliskovito izgubijo vrednost. In tega si nobeno podjetje ne more privoščiti.
Propad standarda Euro 7
Profesor Indra je ocenil tudi prihajajoči ekološki standard Euro 7, ki mu je napovedal propad. Pravi, da je njegov glavni cilj, da motorje z notranjim zgorevanjem naredi drage, s čimer se bodo avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem cenovno približali električnim. Hkrati kot glavnega ideologa prehoda na elektromobilnost označuje evropskega komisarja Fransa Timmermansa. Glede na to, da bodo prihodnje leto volitve v evropski parlament, novemu sklicu ne bo treba več braniti pozicij sedanjega in prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem bodo lahko odpravili. Za leto 2026 je tako ali tako predvidena revizija zakona.
Indra tveganje pri prehodu na elektromobilnost vidi predvsem v ljudeh, ki ne bodo hoteli plačati več denarja za manj uporaben izdelek. Ti bodo ostali pri rabljenih klasičnih avtomobilih, ki bodo zato v uporabi več kot dvajset let, kar bo gotovo poslabšalo ekološko ravnotežje EU. Na tej podlagi tudi domneva, da bodo politiki krivdo za zamude na koncu naprtili potrošnikom in dovolili nadaljnjo prodajo avtomobilov s termičnimi motorji. Hkrati bo rasla tudi odvisnost od Kitajske pri nabavi surovin za baterije, saj do množične zamenjave sedanjih, ki bi služile kot vir surovin za nove, ne bo prišlo še vsaj deset let.
Na koncu je ocenil tudi druge alternative za fosilna goriva, vodik in sintetična goriva. Medtem, ko prihodnost prvega vidi predvsem v gospodarskem sektorju in še to v obliki neposrednega zgorevanja vodika in ne v gorivnih celicah, potenciale sintetičnih goriv vidi širše, saj ne zahtevajo obširnih modifikacij polnilne infrastrukture. Vendar pa se morajo cenovno približati fosilnemu bencinu in dizlu, kar bo mogoče le, če ju bodo proizvajali v Afriki, Južni Ameriki ali na Bližnjem vzhodu, saj je energija za njihovo proizvodnjo v Evropi predraga. Pragmatična rešitev bi bila njihovo dodajanje fosilnim gorivom v vse večjih deležih.
Zakaj se ti politiki raje ne ukvarjajo z letalskim prometom,ker so večji onasnaževalci,kot pa naši faircajhi
Eko fašizem ni trajnostno vzdržen!
Končno eden,ki je povedal kako je in kako bo!!!! So pa politiki naredili te negotove čase. Zase vem da novega …