Letošnja nacionalna akcija osveščanja glede varnosti motoristov se je zaključila. "Prvič letos se akciji ni pridružila policija, saj zaradi stavke, ki traja že nekaj mesecev, ne izvaja povečanega nadzora. A prav problem hitrosti je tisti, kjer je brez nadzora težko urediti razmere in kjer je bistvenega pomena, da pristojne organizacije sodelujemo in aktivno prispevamo k zmanjšanju števila prometnih nesreč kot tudi njihovih posledic. Policija je v preteklosti bila vedno pomemben in ključen partner pri zagotavljanju varnosti cestnega prometa, zato si še naprej želimo njihovega aktivnega sodelovanja," poudarjajo na agenciji za varnost prometa.
AVP tako poziva vlado in oba policijska sindikata, "naj v dobro državljank in državljanov ter vseh uporabnikov slovenskih cest, vendarle najdejo skupno besedo in prekinejo stavko, saj je nadzor nujno potreben pri zagotavljanju varnosti cestnega prometa".
Krvava statistika
Motoristična sezona je letos že na začetku krvava. Od 1. januarja do 10. aprila je na slovenskih cestah umrlo že šest voznikov enoslednih motornih vozil, kar je enkrat več kot lani. V treh primerih je bil vzrok za prometno nesrečo neprilagojena hitrost, dvakrat napačna stran vožnje, enkrat pa neupoštevanje pravil o prednosti. "Vsi umrli motoristi so sicer uporabljali zaščitno čelado, čeprav je eden ni pripel, a zgolj čelada je za zaščito pred smrtnimi poškodbami premalo," pojasnjujejo.
Na AVP ugotavljajo, da se prometne nesreče s smrtnim izidom, ki so povezane s hitrostjo, največkrat zgodijo prav v lepem vremenu, ko so vozni pogoji najboljši, predvsem pa na domačih cestah, za katere vozniki verjamejo, da jih dobro poznajo. Kar pet od šestih prometnih nesreč so se pripetile na regionalnih cestah, večinoma v popoldanskem času med 13. in 18. uro (pet od šestih umrlih), na različne dneve v tednu, z različnimi motorji.
Načrtujejo obvezne tečaje
Odslej naj bi se specializiranega tečaja za vožnjo motorja obvezno udeležili vsi, ki bodo opravili izpit za kategoriji A in A2, doslej je bilo to nujno le, če mladi voznik še ni bil na tečaju za avtomobil. Kot so na AVP za Žunal24 potrdili minuli teden, so ministrstvu za infrastrukturo predlagali ustrezno spremembo zakona o voznikih, vendar na agenciji še nimajo povratne informacije, ali bo predlog upoštevan v predlogu noveliranega zakona.
Malce tragikomično, da take komentarje piše oseba, ki je očitno vozila pod vplivom alkohola in se tako res odgovorno vedla …
Direktor AVP pa je zagovornik pijanega kranjskega župana, povzročitelja nesreče.
Problem je v glavah motoristov. Ne zavedajo se da so slabo vidni. Vozijo z bistveno večjo hitrostjo kot avtomobili in …