Audi stavi na drznost

Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake Foto: Audi Audi allroad shooting brake
Audi je na severnoameriškem mednarodnem avtomobilskem salonu (NAIAS) v Detroitu predstavil dvovratni hibridni model allroad shooting brake s tako imenovano crossover zasnovo in štirikolesnim pogonom quattro.
Oglej si celoten članek

Audi s konceptom napoveduje obljubljeno ofenzivo suvov, ki jo je podkrepil z zelo čustvenimi linijami. Spredaj prevladuje velika šesterokotna maska, ki je nagnjena nekoliko nazaj na karoserijo. Kot je značilno za modele e-tron, ima maska tanke vodoravne lamele, ki spominjajo na hladilna rebra pri elektronskih komponentah. Na dnu okvira maske je napis quattro. Ploska sredinska reža za zajemanje zraka je vrezkana v ščitnik podvozja, ki je izdelan iz aluminija.

Dvojni žarometi so povzeti po klasičnih oblikovnih rešitvah modelov quattro. Posebni elementi delijo žaromete v štiri segmente; matrična LED-tehnologija s posamično krmiljenimi svetlečimi diodami v vseh razmerah zagotavlja odlično vidljivost, ne da bi slepili naproti vozeče voznike. Pod žarometoma tanke prečne lamele prekrivajo veliki odprtini za zajemanje zraka.

Previsa sta kratka, strešna linija poteka nizko nad trupom vozila in preide v C-stebrička; v levem stebričku je vgrajena vtičnica za napajanje baterije, v desnem pa pokrov rezervoarja za gorivo. Zunanja lupina je izdelana iz kombinacije dveh materialov: aluminija in plastične mase, okrepljene z ogljikovimi vlakni (CFRP). Temnosivi zaščitni letvi optično zmanjšujeta volumen karoserije; letvi se dinamično dvigata od sprednjega proti zadnjemu delu vozila in poudarjata terenski značaj vozila.

Tudi zadaj aluminijasti ščitnik podvozja poudarja širino vozila; njegova žlebičasta struktura je variacija e-trona. Vodoravne linije, ki so v logičnem medsebojnem razmerju, obdajajo izčiščene površine in napete volumne, oblika zadnjih luči se zgleduje po sprednjih žarometih. Obe veliki izpušni cevi sta integrirani v difuzor. Kot poudarek služi tudi odprt usmernik zraka na robu strehe. Tretja zavorna luč, ki je zasnovana kot nizek svetlobni pas, se elegantno vklaplja v obliko zadka.

Za aktivne uporabnike

V potniški kabini vozila je prostora za štiri osebe. Vitka sprednja športna sedeža z močno poudarjenimi stranicami in integriranima vzglavnikoma dajeta dobro oporo vozniku in sovozniku, oblazinjeni prislon ob sedežih pa pri hitri vožnji skozi ovinke služi za oporo goleni. Dostop do zadnjih sedežev olajšuje funkcija Easy Entry. Če podrete naslonjalo zadnjih sedežev, dobite prtljažnik z ravno nakladalno površino,
v katerem je dovolj prostora tudi za večje športne rekvizite.

Armaturna plošča od zgoraj spominja na letalsko krilo, okrogle prezračevalne šobe na letalske motorje. Vanje so integrirani elementi za upravljanje klimatske naprave: v njihovih oseh so skriti regulatorji za ogrevanje sedežev, temperature, smeri in jakosti zračnega toka; ko se jim približate z roko, se samodejno pomaknejo iz šobe. Luč se vklaplja s posebno tipko, za odpiranje vrat pa se uporablja ploščat ročaj.

Sredinska konzola se premika vzporedno s pomikom sedeža, tako da so upravljalni elementi za voznika vedno v optimalnem dosegu. Poleg tega je možno individualno fino nastavljanje. Upravljalni elementi – elektronska izbirna ročica za menjalnik e-S tronic (shift-by-wire) in terminal nadzornega sistema MMI – so tako vedno idealno pri roki ter omogočajo optimalne nastavitve glede na voznikovo velikost in želje.

Voznik z novo zasnovanim MMI-terminalom in športno oblikovanim večfunkcijskim volanom intuitivno upravlja skoraj vse funkcije. Sistem vključuje novo funkcijo za iskanje z vnosom besedila. Vse poglavitne funkcije so lahko dostopne, z večdotičnimi ukazi na površini na dotik na MMI-terminalu pa se lahko hitro pomikate in povečujete oziroma pomanjšujete sezname in zemljevide.

Vozniška kabina je osredotočena izrazito na voznika. Volan in digitalni kombinirani instrument sta na isti osi v voznikovem neposrednem vidnem polju. Prikazovalnik TFT z 12,3-palčnim zaslonom prikazuje vse pomembne informacije v 3D-grafikah najvišje kakovosti, deluje pa lahko v več režimih. Pri klasičnem prikazu sta v ospredju prikazovalnik električne moči za priključni hibridni pogon in merilnik hitrosti, v režimu za infotainment prevladujejo vsebine, kot je velik navigacijski zemljevid, v športnem režimu pa je najbolj izpostavljen merilnik vrtljajev.

Ena izmed naprednejših rešitev v konceptnem modelu je Audi phone box, prek katerega se lahko voznikov mobilnik priključi na električno omrežje vozila in po potrebi tudi induktivno polni.

Trije motorji: priključni hibridni pogon

Sistemska moč je 300 kilovatov (408 KM), sistemski navor pa 650 njutonmetrov. Vozilo, ki brez voznika tehta okrog 1.600 kilogramov, iz mirovanja do 100 km/h pospeši v 4,6 sekunde, končna hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h. Tovarniško izmerjena poraba je le 1,9 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov (emisija: 45 gramov ogljikovega dioksida na kilometer). Njegov skupni akcijski radij je 820 km.

Bencinski motor 2.0 TFSI razvije moč 215 kilovatov (292 KM) in doseže navor 380 njutonmetrov. Prek prekinitvene sklopke deluje skupaj s kompaktnim, ploščatim elektromotorjem, ki razvije moč 40 kilovatov in doseže navor 270 njutonmetrov. Elektromotor je integriran v ohišje šeststopenjskega e-S tronica; ta samodejni menjalnik z dvema sklopkama prenaša navor na sprednji kolesni par.

Ločeno od tega pogonskega sklopa je na zadnji premi vgrajen še en elektromotor; ta z močjo največ 85 kilovatov in navorom 270 njutonmetrov skrbi za pogon pri majhnih in srednje velikih hitrostih. Poleg tega deluje vzporedno z motorjema na sprednji premi, kadar hibridni menedžment odloči, da je smiseln pogon na vsa štiri kolesa. V takšnih razmerah, na primer na spolzki cesti ali lahkem terenu, se allroad shooting brake spremeni v e-tron quattro.

Pred zadnjo premo je v vozilu vgrajena litij-ionska baterija, sestavljena iz osmih modulov. Tekočinsko hlajena baterija ima kapaciteto 8,8 kilovatnih ur, kar zadošča za 50 kilometrov na izključno električni pogon. Za stacionarno napajanje se uporablja Audijeva stenska postaja, ki je prilagojena različnim napetostim in vtičnicam in ki udobno in pametno uravnava dovajanje energije.

Sistem za upravljanje vozne dinamike Drive Select vključuje tri vozne programe: program EV, hibridni program in športni program.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.