Seveda si pred ali po testu vsakega vozila vedno malce pogledam, kaj so drugi povedali, napisali o testnem modelu. Moram reči, da so me v primeru Audija Q2 tudi nekateri resni strokovnjaki kar malce nasmejali. Audi naj bi bil namreč prvi proizvajalec iz premium razreda, ki se je spustil v razred malih kompaktnih SUV-ov kot konkurenca Nissan Juku, Mokki, Capturju, Mazdi CX-3 in tako naprej.
Za nekoga, ki si želi prestiž
Že metanje teh v en koš je nesmiselno, da pa bi Q2 konkuriral tej pestri paleti, pa je sploh en velik nesmisel. Še vedno gre za premium izdelek, s temu primerno ceno, ki je daleč nad povprečjem v razredu, v katerega ga nekateri tlačijo. Če povem, da si ga je zelo resno ogledoval moj prijatelj, pri katerem imajo doma v garaži karavana A6 in Q5, za tretji (ali drugi) avtomobil pri hiši, potem je jasno, kje smo. Torej, avtomobil je za nekoga, ki si želi premium vozilo z malce več odmika od tal, a vendarle upa na več ekonomičnosti (v vseh pogledih, tudi pri prostoru), ali si preprosto povedano ne more privoščiti Audija Q5 s spodobno opremo. Nikakor pa to ni avtomobil za tiste, ki tehtajo, ali bi kupili Mokko ali Audija Q2. Takšna dilema je mogoče le v kakšnem zamaknjenem stanju, ker gre preprosto za dva različna svetova.
Majhen SUV hitro v cenovnem razredu velikih
Osnovna cena testnika z 1,4 litrskim bencinskim motorjem je 31.540 evrov. Gre za sport S tronic, kar pomeni, da ima 18 palčna platišča in nekoliko boljše, trdnejše podvozje kot običajni model. Q2 seveda lahko dobite tudi z 1,6 dizelskim motorjem. Potem pa se zgodba šele začne. Dodatne opreme je ogromno na izbiro in vse, kar so natlačili v testni model, je ceno poneslo na dobrih 51 tisočakov. Mimogrede, 18 palčna platišča niso bila dovolj, zato je bil ta opremljen z 19 palčnimi. Skratka, majhen SUV je hitro poskočil v rang velikih, ampak ne morem trditi, da na račun znamke.
Sistemi delujejo bolje kot v ljudskih modelih
Oprema je res vrhunska in tudi tu se Q2 loči od prej omenjenih »konkurentov«. Asistenčni sistem za ohranjanje voznega pasu ni le najboljši v razredu, ampak eden boljših nasploh (ko izklopiš opozorilo z vibriranjam volana). Običajno ta sistem izklopim v vsakem vozilu, ko zapeljem na cesto, ker te ali vleče nazaj na pas ali pa je preprosto nadležen. No, ne pri Audiju. To, da me ni motil in mi je bil celo v pomoč pri vožnji, se mi je do zdaj zgodilo le pri dveh premium modelih Volva, pri Škodi Superb in BMW-ju 7.
Avtomobil torej ne vleče stran od črte, ko menjaš pas, a drži smer, ko je to potrebno. Zvočni sistem (Bang&Olufsen), ki ga proizvajalci tako pogosto zanemarjajo, a je presenetljivo velikokrat odločilen pri nakupu, je vrhunski. Glasbo, ki jo lahko kontroliraš na tri različne načine, doživiš tako, da jo čutiš v nogah, komolcih in hrbtu, ne le v glavi. Enako praktično velja za vso opremo, ki pa ima res svojo ceno. Pri nakupu bodite zato pozorni, ker Audi običajno ponudi nek paket opreme za Slovenijo, ki jo kupci najpogosteje kombinirajo skupaj. Motor ima kljub svoji majhnosti dovolj navora. Avtomatski menjalnik je brezhiben, zavore prav tako. Vožnja je udobna, čeprav so sedeži razmeroma ozki, ker prostora res ni na pretek. Avtomobil se kljub, recimo temu, razrednemu minusu - visokemu težišču odlično drži ceste.
Minusov je malo
Pri visokih hitrostih me je tako kot pri vseh križancih motil šum vetra, medtem ko je motor, oziroma kabina dobro izolirana in zvok agregata ni moteč. Športni volan je super, armaturna plošča pa dolgočasna. Nasploh, čeprav gre za nov dizajn, je Q2 audijevsko neatraktiven, vendar tu so mnenja zelo deljena, kajti mnogim je klasična nemška dolgočasnost (nepresenetljivih) linij zalo všeč. Z nastavitvami sem se precej igral, a kljub povišanju osvetlitve zaslona, je vzratna kamera v določenih (senčnih) pogojih ostala preveč zatemnjena in dejansko sploh ni bila uporabna. In pa, čeprav 19 palčna platišča naredijo svoje pri izgledu avtomobila je krmiljenje z 235 milimetrskimi pnevmatikami precej trdo.
Podatki o vozilu: Audi Q2 sport 1.4 TFSI CoD S tronic
Motor: 1.395 cm3, turbo bencinski, 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt.
Navor: 250 Nm pri 1.500 vrt./min.
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.190 x 1.794 x 1.508, medosna razdalja 2.601
Prtljažnik (v litrih): 405/1050
Poraba na testu: 8,3 litra/100 km (mešani cikel), izpust 125 g CO2/km
Zmogljivosti: 212 km/h, 8,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 24.600/ 31.540/ 51.354 evrov (osnovni/osnovni testni/testni z dodatki)
Plusi: Vozne lastnosti, menjalnik, delovanje asistenčnih sistemov;
Minusi: Cena, trdo vzmetenje, nemška dolgočasnost;
no men se pa ne zdi normalno da ma premium avto pri 11000km prevoženih že tako uničen sedež čeprav je …
spodaj: eden brez denarja in s paketom kulture: pod_nivojski.<br />ljudem je treba omogociti zapravljanje, cce vse prihranjeno potomci dobijo, tudi …
Za to ceno si ga lahko vtaknejo v rit.