Se tudi vi nasmehnete, ko mimo pripelje audi A4 generacije B8 in mu dnevne luči svetijo zgolj v klasični rumeni svetlobi dveh žarnic z nitko, ne pa v LED belem loku, ki je bil eden glavnih halo efektov ob prihodu prejšnje generacije na trg leta 2008? "Oh jej, še en revež, ki mu je zmanjkalo nekaj malega za dodatno opremo," sem ponavadi pomislil. S premium vozili je pač tako, da jih šele visokotehnološki gedžeti resnično povzdignejo nad ostale avte, jih naredijo opazne in posebne, pa četudi so v osnovi izvrstni avti. Ampak to je potrebno dati vedeti!
To še posebej velja danes, ko v srednjem razredu velikovolumenski proizvajalci s kakovostnimi izdelki kar tekmujejo s primerjavami na ravni prestižnejših (in dražjih) proizvajalcev. Če še ne veste, sistem samodejne vožnje bodo v kratkem vgradili v nissana qashqaija.
Je novi A4 avant še iz tega testa?
Od predstavitve najnovejše generacije je moral A4 požreti nekaj pikrih na svoj račun, češ da je preveč podoben predhodniku, da navzven praktično ni razlike, da sosed še opazil ne bo, da imate novega ... Vendar mu stopam v bran, saj pogled malce pobliže razkrije, kako dobro so uspeli oblikovalci prepoznavno podobo oblikovati na novo. Ne le naostrene luči, tudi izrazite bočne črte, po kanalu katerih je mogoče vleči prst, zelo premišljeno razdeljeni proporci s podaljšanim medosjem, a zelo nizko streho, in dinamični zadek avto jasno umeščajo eno generacijo naprej, vendar hkrati ostaja zvest imidžu stabilnosti, premišljenosti. Če še vedno dvomite - audi A4 je s količnikom 0,24 postal eden najbolj spolzkih serijskih avtov, izjemno aerodinamično delo pa se opazi v prvem dežju, saj med vožnjo bočna stekla ostajajo povsem suha.
Ni direktorski, je pa menedžerski
Precej večji preskok pa je znotraj. Najprej zaradi občutno večje prostornosti v primerjavi s predhodnikom ali denimo aktualno serijo 3. Ne govorim toliko o za 10 litrov večjem prtljažniku, ki je končno uspel prestopiti magično mejo 500 litrov in sedaj zaostaja le še kakih 150 litrov za “plebejci” v tem razredu, temveč še bolj o počutju med sedenjem, kjer je izginil tisti podzavestni občutek, da je potnik le nekaj milimetrov stran. Opazen je tudi prirastek s prostorom na zadnji klopi, a še vedno zdaleč od tega, da bi tam zadaj vozili kakšnega direktorja, pa četudi je obdelava prostora vrhunska.
Najbolj me je pri novem A4 prepričal občutek kakovosti. Česar koli se dotakneš, katerikoli gumb pritisneš ali obrneš, vse deluje izjemno, gladko, enosmerno, brez odstopanj. Tudi mercedes-benz C deluje znotraj zelo lep, a se pod blazinice prstov mestoma prikrade tisti občutek, da bi lahko naredili še bolje. V A4 tega ni, vse je po predpisih.
O ergonomiji vse najboljše, tudi MMI vmesnik je zavoljo dodelav in nekoliko premetanih funkcij lažje obvladljiv. Testni avtomobil je bil relativno malo naložen z različnim udobjem in dodatki, zato so izostale takšne dobrine, kot je digitalni zaslon pred voznikom ali radarski tempomat s funkcijo vožnje v zastojih. Digitalni prikazovalnik nastavljene temperature v kolescih triobmočne klimatske naprave ali odzivnost zaslona na bližino roke pri uravnavanju ostalih funkcij prezračevanja pa sta pričala o visoki šoli uporabljene tehnologije.
Nižja masa, več užitka
Audi A4 v vožnji blesti. Zelo je opazna nizka masa za tako velik avto, ki je kar okoli 100 kilogramov lažji od BMW serije 3. Pogon testnika je bil speljan sicer le na prednji par koles, a je uravnoteženo podvozje dajalo vedeti, da se izredno težko spusti vreči iz tira - avto prek neravnin potuje gladko, karoserija deluje zelo kompaktno, kot pri številki manjšemu avtu. V ovinkih pa natančen in direkten volan omogoča lekarniške popravke linije, saj je je zelo informativen. Malce nemira lahko izkaže le zadek. Quattro pogon ni slab dodatek!
Palce gor tudi za učinkovitost doplačljivih LED glavnih žarometov in lepoto zadnjih sekvenčnih smerokazov - nov izziv za “reveže”. Za spredaj ni več skrbi - LED dnevne luči so serijske.
Motor:1.968 ccm, 110 kW (150 KM), 320 Nm od 1.500 vrt./min
Poraba na testu:6,4 l/100 km, 104 g CO2/km
Zmogljivosti:215 km/h, 9,2 sek od 0 do 100 km/h
Cena:38.360 € (45.710 € - testni).
AvtoTest
Audi A4 je tipičen predstavnik premium razreda, kar pomeni, da z osnovno opremo ne zadosti apetitov, temveč je potreben podroben ogled izjemnega seznama dodatne opreme. Serijsko je sicer elektrificirano dviganje prtljažnika, pa city AEB in MMI radio vmesnik z bluetoothom. Nato je meja praktično le nebo - boljši infotainment, izbrane barve in materiali notranjosti, internetna povezava, virtualni 12,3-palčni prikazovalnik namesto klasičnih merilnikov, head-up, tablice za zadnje potnike …
Testni audi je z 110-kilovatnim dizlom predstavljal učinkovito kombinacijo varčnosti in zmogljivosti. Da lahko avto pokaže vse, kar zna, bi sicer potreboval močnejše srce, a v zameno je dvolitrski dizel najcenejši po stroških vzdrževanja, a s pravšnjo mero navora in moči, da je A4 lahko hiter. Ročni menjalnik, pa četudi teče med prestavami hitro in gladko, je tudi izrazito racionalna rešitev, če vemo, kaj zmore S-tronic.
Novi A4 avant ima precej težjo nalogo od predhodnika. Ne le zimzeleno športni BMW serije 3 touring, tudi mercedes C T je v novi generaciji izjemen izzivalec v vseh pogledih. Volvo bo imel z naslednjim V60 veliko dela, da bo ujel najboljše. A ringu, kjer smo doslej gledali nemški troboj, se je po mojem mnenju prikradel tudi VW passat. Znatno prostornejši znotraj, izreden potovalnik in z enakimi pogoni ter naprednejšimi rešitvami (vožnja s prikolico …) mestoma celo prekaša ingolstadtskega sorodnika.
Audi A4 avant TDI basis z navedeno serijsko opremo stane od 38.360 evrov. Ni naključje, da je to približno na ravni slovenske cene BMW 318d ali mercedes-benz C 220 d. Primerljivo med njimi je A4 v osnovi najsodobnejši, znotraj na videz najkvalitetnejši. A prava bitka se nato šele prične, vsak izmed trojice zna pokazati nebroj variacij, ki negujejo zdaj malce bolj športno, zdaj malce bolj gosposko naravo ljubitelja karavanov. Vsota 45.710 evrov pri testniku se je zdela še povsem razumna, a šele nekje iz uvoda vsega mogočega. Da, pri passatu je takrat že veliko več vsebine.
Tokrat mi je nov A3 (sportback) definitivno lepši.
A za tole skoraj 46k €...no way