Na začetku vasice Voglje na Gorenjskem obiskovalce že več dni leže pozdravlja izruvana tabla z oznako naselja. Kaj oziroma kdo jo je podrl, ni težko ugotoviti, saj se tik poleg nje začnejo sveže preorane brazde velike njive. Asfaltu najbližja brazda se je komajda ognila ostalim vidnim elementom cestnega sveta - označevalnim stebričkom, snežnim oznakam, oznakam ceste ...
Spomladanska dela na poljih so v polnem teku, zato policisti in različna redarstva opozarjajo kmetovalce, naj v želji po maksimalnem hektarskem donosu svojega zemljišča nikar ne pozabijo na spoštovanje skupnega dobrega, torej ceste, in svojih dolžnosti v zvezi s tem.
"Škoda, ki nastane je velika, precej večja od nekaj več pridelka in jo mora plačati občina iz proračuna."
Medobičnski inšpektorat Kranj
Ko zaorje tako blizu asfalta, sproži domino efekt
V Zakonu o cestah je jasno zapisano, da se ne sme orati na razdalji manj kot štiri metre od roba cestnega sveta v pravokotni smeri na cesto ali na razdalji manj kot en meter meter od roba cestnega sveta vzporedno na cesto. V primeru oranja pod kotom na cesto najbližja brazda - odvisno od kota - nikoli ne sme biti bližje kot dva metra od roba cestnega sveta.
Kmetje pa glavno in osnovno napako naredijo, ko mislijo, da se cestni svet začne šele z robom asfalta. "Orač in tudi drugi bi morali upoštevati, da je potrebno poleg roba asfalta za odmik upoštevati najmanj še bankino, bermo, naprave za odvodnjavanje, če so tik ob cestišču (mulda, koritnica), nasip ali vkop, ker vse to sestavlja cestno telo in vpliva na cesto in so del cestnega sveta," opozarjajo na Medobčinskem inšpektoratu Kranj.
Tako mora v resnici orač tudi v primeru vzporednega oranja zasaditi plug najmanj tri metre stran od roba asfalta, pri pravokotnem oranju pa šest metrov.
Posledice napačnega početja kmetov so dolgoročne in drage: "Oranje kmetijske površine bližje od predpisane v preveliko bližino cest pomeni, da se poškoduje spodnji nosilni ustroj ceste. Posledica preorane njive preblizu bankine ali celo v cestišče je razpokanost asfalta, posedki robu prometnega pasu, spreminja trdnost bankin in s tem stabilnost samih cest, kar precej skrajšuje življenjsko dobo cest."
"Zaradi premajhnih odmikov od cestnega sveta orači obračajo traktorje s priključki na cestnem svetu, celo na asfaltnem vozišču, s čemer povzročajo poškodbe bankine in onesnaženje vozišča."
Medobčinski inšpektorat Kranj
"Poškodbe cestišča se morajo zaradi zagotovitve varnosti udeležencev v cestnem prometu, nujno takoj sanirati. Škoda, ki nastane je velika, precej večja od nekaj več pridelka in jo mora plačati občina iz proračuna. Namesto, da bi denar namenjali za nove ceste in celovite prenove, je občina prisiljena namenjati sredstva za popravilo obstoječih cest."
Policija jih je lani oglobila samo toliko ....
Zagrožene kazni za takšno nepravilno oranje kot tudi raznovrstno drugo poseganje v cestni svet (vožnja z umazanimi pnevmatikami po cesti ...) niso niti najmanj poceni, saj povzročitelj tvega 1.000 evrov globe.
V primeru podrte table za naselje Voklo pa bi moral povzročitelj plačati tudi stroške vnovične postavitve.
A očitno jo večina kršiteljev odnese zgolj z opozorilom ali pa še to ne. Pri policiji so za Žurnal24.si povedali, da so lani zaradi ogrožanja varne uporabe javne ceste (5. člen Zakona o cestah) ugotovili le 190 kršitev.
V to skupno statistiko pa sodijo tudi takšni prekrški, kot so živali na cesti brez nadzorstva, zasaditev visokih rastlin preblizu ceste, odvajanje odplak na cesto ...
andrej.leban@zurnal24.si
Iz prilozene slike, do kod naj bi se oralo po pravilih in ce to primerjam z sliko problema, vidi vsak …
Je kdo plačal kmetu za to da ne bo mogel obdelati 6 metrov svoje zemlje? NE. Torej naj država svoje …
Hja, jaz tukaj pod Krvavcem še nisem srečal normalnega človeka...same pi...