Ariya zapela z zamudo, a odločno

Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya Foto: Andrej Leban Nissan ariya Foto: Andrej Leban Nissan ariya Foto: Andrej Leban Nissan ariya Foto: Andrej Leban Nissan ariya Foto: Nissan Nissan ariya Foto: Nissan Nissan ariya Foto: Nissan Nissan ariya Foto: Nissan Nissan ariya Foto: Nissan Nissan ariya Foto: Nissan Nissan ariya Foto: Nissan Nissan ariya Foto: Nissan Nissan ariya Foto: Nissan Nissan ariya Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya
Nissan ariya je novi električni križanec, ki želi s smislom za udobje in drugačnost, pa tudi pogonom prevzeti del kolača tesli model Y in ostalim. S cenami začne pod 40 tisoč evri, ampak ...
Oglej si celoten članek

Nissan ariya je bila kot konceptno vozilo predstavljeno že leta 2019, serijski avto leto kasneje, proizvodnja se je z nekaj zamude začela 2021, ko je za hip tudi prvič peljala mimo Slovenije z obljubo o skorajšnji stalni umestitvi na cenike. Tam bi nadaljevala sloves Nissana kot enega od pionirjev na področju baterijskih avtov. Pa je sledilo nesrečno postpandemično obdobje z ukrajinskim konfliktom in iskanjem čipov, tako da se danes piše leto 2024, Nissan pa je vmes po ustavitvi prodaje leafa postal celo ena redkih znamk pri nas brez baterijskega avta v ponudbi.

A zdaj gre zares, model ariya kljub zamudi obljublja lastnosti, s katerimi lahko naredi vtis v vse bolj razširjenem svetu električnih vozil. Kot pravijo pri znamki, so v njej združili vse najboljše, kar zmorejo pri Nissanu, od dolgoletnih izkušenj z baterijskimi avti (leaf že leta 2010!) do vodilne vloge na področju kompaktnih križancev (qashqai) in znanja o 4x4 pogonu (X-trail).

Ariya sicer ni gozdarsko vozilo, veliko prej sodi neposredno za pred opero. Je elegantno zasnovan družinski križanec z dolžinsko mero 4,6 metra.

Foto: Andrej Leban Nissan ariya Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya

Čiste linije se nadaljujejo tudi znotraj, kjer so dali poudarek na zračnosti in prostornosti. Notranja zasnova ariye precej odstopa od vseh dosedanjih nissanov. Sami poudarjajo, da so sledili tradicionalnim japonskim konceptom natančnega zlaganja materialov v sozvočju z igrami svetlobe in mehkobe.  

To najbolje ponazarjajo zelo mehki in barviti materiali s kombinacijo površin z videzom lesa, pod katere je v perforirani obliki "zdaj te vidim, zdaj pa ne" skrita svetloba raznih haptičnih stikal. Opremski nivoji so sicer trije. Dva velika zaslona omogočata različne prilagoditve prikazovanja podatkov. 

Seveda ariya zmore obsežno povezljivost z zunanjim svetom, kar omogoča vedno sveže prometne in druge informacije, pa nadzor nad vozilom na daljavo, posodobitve po zraku in podobne danes že praktično nujne lastnosti. Opremljena je z asistenčnimi sistemi, ki omogočajo polavtonomno vožnjo stopnje 2. 

Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya Foto: Nissan Nissan ariya

Prtljažnik pri različici s prednjim pogonom ima 466 litrov prostora, pri štirikolesnem pogonu je zmanjšan na 408 litre. Lahko pa ta različica vleče do 1.500 kilogramske prikolice za razliko od samo 750 kilogramskih.

Ariya glede pogona nudi več možnosti. Manjša litij-ionska baterija ima kapaciteto 63 kWh, kar pri elektromotorju s 160 kilovati (214 KM) uradno dovoljuje do okoli 400 kilometrov poti z enim polnjenje. Večja baterija ima 87 kWh. Pri dvokolesnem pogonu, ki poganja prednja kolesa, je moč 178 kW (238 KM), dosega pa dobrih 530 kilometrov.

V kombinaciji z večjo baterijo je tudi možnost izbire štirikolesnega pogona e-4ORCE, ko skupna moč dveh elektromotorjev znaša 225 kW (301 KM), obljubljen doseg pa je 515 kilometrov. Glede e-4ORCE pogona trdijo, da gre za visokozmogljivo tehnologijo prenašanja navora na podlago, ki je še tako slabe cestne razmere zlepa ne ustavijo.

Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya Foto: Nissan Nissan ariya

Osnovni polnilnik za izmenični tok omogoča polnjenje le na eni fazi pri 7,4 kW, zato je za tisoč evrov zelo priporočljivo dokupiti zmogljivi 22 kW polnilec, s katerim bo avto tudi na klasični ulični polnilnici napolnjen že po dobrih treh urah. 

Ultrahitro polnjenje poteka pri maksimalnih 130 kW, baterija je do 80 odstotkov napolnjena v okoli pol ure. Ariya ima CCS tip polnilca, kar je še en dokaz, da se standard CHAdeMO, katerega veliki zagovornik je bila nekdaj znamka Nissan, vsaj v Evropi dokončno poslavlja.

Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya

S ceno želi biti zamudnica zelo konkurenča modelom, kot so škoda enyaq, VW ID.4, toyota bZ4X, prihajajoči peugeot e-3008 in seveda tudi tesla model Y. Začetna cena ariye z manjšo baterijo in osnovno opremo je 39.900 evrov, brez upoštevanja subvencije. Različica z zmogljivo baterijo ima avtomatsko najbolj bogato stopnjo opreme, zato je cenovni preskok znaten, ariya 87 kWh / 2WD stane od 53.400 evrov. Štirikolesni pogon je še tri tisoč evrov dražji. 

Ariya naj bi letos zapeljala do 50 kupcev v Sloveniji. Pri znamki računajo tudi na takšne kupce, ki si želijo drugačnosti v segmentu, v katerem prevladuje predvsem ena električna znamka. 

dezurni@styria-media.si

Foto: Andrej Leban Nissan ariya Foto: Andrej Leban Nissan ariya Foto: Nissan Nissan ariya Foto: Nissan Nissan ariya Foto: Nissan Slovenija Nissan ariya

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.