Avto-moto zveza Slovenije se je z zaskrbljenostjo odzvala na dogajanje na trgu pogonskih goriv. Po velikem skoku cen goriv ocenjujejo, da trg ne deluje na način, ki bi potrošnikom zagotavljal vsaj minimalno možnost izbire. Od države zato pričakujejo, da bo pripravila model določanja cen pogonskih goriv, ki trgovcem ne bo dopuščal izkoriščanja specifične tržne situacije, od trgovcev pa boljše obveščanje potrošnikov o cenah goriv na posameznem bencinskem servisu.
Potrošniki nimajo izbire
Po tem, ko je vlada zaradi geopolitične situacije in dogajanja na mednarodnem in domačem trgu z naftnimi derivati in velikih nihanj cen, začasno regulirala cene, po mnenju AMZS kažejo, da potrošniki skorajda nimajo izbire oziroma se, četudi se je pojavilo nekaj diskontnih ponudnikov, konkurenca kvečjemu zmanjšuje. Izpostavljajo prodajo OMV-jevih servisov MOL-u, na drugi strani pa ob deregulaciji še nismo dočakali napovedanega vstopa novih večjih trgovcev z gorivom. V AMZS menijo, da se premajhna konkurenčnost izkazuje v primerjavi cen – med obstoječimi ponudniki in tudi na bencinskih servisih istega ponudnika (izjema so servisi na avtocestah in hitrih cestah) se cene zgolj minimalno razlikujejo.
Prosti trg da, a le, če deluje
Predsednik Avto-moto zveze Slovenije Andrej Brglez ob tem izpostavlja: »AMZS se vsekakor zavzema za načela delovanja prostega trga, ki praviloma res prinaša prednosti za potrošnike, vendar le ob pogoju, da prosti trg pravilno deluje. Glede na obstoječe razmere na slovenskem trgu z naftnimi derivati pa AMZS ponovno izraža zaskrbljenost, da ta ne deluje na način, ki bi potrošnikom zagotavljal konkurenčnost ponudbe oziroma cen, zato od države pričakuje, da bo ustrezno ukrepala in zaščitila tako interese potrošnikov kot nenazadnje gospodarstva.«
Napovedali zvišanje cen
V AMZS dodajajo, da so že leta 2016, ko je vlada sprostila cene 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva na bencinskih servisih ob avtocestnem križu in hitrih cestah izpostavili, da se bodo cene teh goriv ob avtocestnem križu in hitrih cestah zvišale oziroma da se ne bodo znižale – že pred deregulacijo leta 2016 so imeli namreč naftni trgovci možnost prodajati goriva po nižjih cenah od določenih, pa tega niso počeli. Praksa je pričakovanja potrdila: cene goriv na bencinskih servisih ob avtocestah in hitrih cestah so bile, sicer minimalno, a vseeno višje kot na drugih bencinskih servisih. Podobna situacija je bila tudi po tem, ko je vlada septembra 2020 sprostila cene še na drugih bencinskih servisih.
Anketa med strankami pred volitvami
Avto-moto zveza Slovenije je pred letošnjimi državnozborskimi volitvami političnim strankam, ki so se potegovale za glasove volivk in volivcev, poslala vprašanja, s katerimi je želela pridobiti njihova stališča, kako reševati izzive na področju prometa in (trajnostne) mobilnosti. Eno od vprašanj je bilo tudi v povezavi s trgom pogonskih goriv, in sicer: Ali menite, da bi, glede na specifičnost slovenskega trga, cene pogonskih goriv morale biti ponovno regulirane? Osem od desetih strank, ki so odgovorile na vprašalnik, meni, da bi morale biti cene ponovno regulirane. »Glede na volilne izide v AMZS pričakujemo, da bo država – tudi na podlagi dosedanjih izkušenj prostega trga – pripravila model določanja cen pogonskih goriv, ki ne bo dopuščal izkoriščanja specifične tržne situacije«, poudarja Brglez.
Monopol pri gorivih je zrihtal Janša. Kdo bo odgovarjal? Monopol se razbija z vplivom države! ZVK je očitno deloval pod …
vsi so vojni dobičkarji, tudi država, ki dobi davek
Zdaj se pa enkrat odločite kaj hočete. Če vlada zniža trošarine, pravite da bo to treba vse vrniti, če jih …