Ali veste, zakaj imajo brisalci funkcijo "poskoka"?

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Pri številnih novih avtih ugasnjeni brisalci vsake toliko časa malenkost poskočijo. Mnogi vozniki mislijo, da gre za napako.
Oglej si celoten članek

Malo gume na palici, pritrjeno na motorček, pa gre. V resnici so brisalci vetrobranskega stekla precej bolj zakompliciran del avta. To pove tudi podatek, da razvoj pri vsaki novi generaciji avta v sodelovanju z dobaviteljem brisalcev lahko traja tudi dve ali več let - da so pravilno vgrajeni v karoserijo, da je v ozadju dovolj prostora za pogonske mehanizme, da so roke ravno prav dolge in pod pravim pritiskom stiskajo metlice, hkrati pa ohranjajo aerodinamičnost ... Pri tem morajo iti brisalci skozi številne teste, ki simulirajo največji razpon hitrosti avta in najostrejše vremenske okoliščine.

Poglavje zase je razvoj šob za čiščenje stekel, samo pri Škodi uporabljajo tri različne tipe, vsak je posebej usklajen z delovanjem brisalcev.

Foto: Škoda Škoda brisalci

Pri Škodi, ki je del koncerna Volkswagen, pa so razložili tudi globlje ozadje delovanja brisalcev. V grobem se delijo v dve skupini. Pri avtomobilih nižjih razredov, kot sta fabia in scala, uporabljajo enostavnejšo zasnovo rotacijskega motorja. Motorjeva ročica je povezana neposredno z gredjo in se vrti okoli svoje osi. Takšni brisalci nimajo lastne kontrolne enote, temveč vse ukaze posreduje osrednja avtomobilska kontrolna enota. Kljub preprostejši zasnovi imajo tudi ti brisalci lahko nekatere dodatne funkcije, kot so povezava s senzorjem za dež, aktivacija servisnega položaja ali pa upočasnitev delovanja pri stoječem vozilu, na primer pred semaforjem. 

Koristno pozimi Slabo poznana funkcija brisalcev, za katero bi morali obvezno vedeti

A takšna enostavna zasnova ne omogoča izdatnejšega prilagajanja delovanja. Zato pri večjih modelih vgrajujejo t. i. reverzibilne motorje. Delujejo s kontroliranim sinhronim vrtenjem gredi v skladu s trenutno zahtevano močjo, nihanjem in hitrostjo.

Zaradi reverzibilnih motorjev je delovanje brisalcev tišje in bolj gladko. Lastna kontrolna enota pa omogoča še nekatere druge funkcionalnosti, kot je na primer funkcija parkiranja - ko niso aktivirani, se "pospravijo" globoko pod pokrov motorja.

Moderna težava Želel je povečati hitrost brisalcev, zdaj je ostal brez izpita

Foto: Škoda Škoda brisalci

Dodatna pozicija parkiranja

Dražji Škodini in tudi ostali koncernski modeli pa pri brisalcih uporabljajo dva različna položaja "parkiranja" - običajnega in dodatnega. Voznik to opazi, ko ugasne avto, takrat pa brisalci za hip dobesedno poskočijo, pa čeprav ne dežuje in se ni dotaknil stikala za vklop. Gre za zaščitno funkcijo, ki preprečuje deformacijo konic brisalcev. Če je namreč konica iz posebej občutljive gume predolgo časa v istem položaju, pride do sprememb v njeni sestavi in izgublja zmogljivost čiščenja stekla brez mokrih sledi.

Občasni premik med enim in drugim položajem krmili poseben logaritem v računalniški enoti, na katerega voznik nima vpliva.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 23:25 27. April 2021.

    Dragi A.L., žal ne bo šlo za logaritem (ta beseda mogoče zveni zaradi matematike), ampak gre za algoritem. Pa naslednjič …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.