Ali veste za interno policijsko pravilo glede gum na avtih?

Foto: Anže Petkovšek Test obrabljenih letnih pnevmatik in novih letnih pnevmatik na mokri cesti v centru varnje vožnje AMZS Vransko.
Foto: Anže Petkovšek Test obrabljenih letnih pnevmatik in novih letnih pnevmatik na mokri cesti v centru varnje vožnje AMZS Vransko.
Vozniki in voznice se preslabo spoznamo na pnevmatike.
Oglej si celoten članek

Morda ste se kdaj že vprašali, zakaj profesionalni dirkači ne glede na verzijo motošporta po dirkah toliko časa besedičijo o pnevmatikah. Tudi če se niste, je odgovor jasen - ker so prav pnevmatike eden od ključnih delov vožnje. Kaj pomaga vozniku najbolj napreden avto s 35 različnimi asistenčnimi sistemi ter še štirikolesnim pogonom zapovrh, če odpove tistih nekaj kvadratnih centimetrov površine, s katero se avto drži ceste.

Na žalost preveč lastnikov in lastnic avtov na pnevmatike še vedno gleda zgolj kot nepotreben strošek pri celotnem lastništvu avta. Zato z menjavo pnevmatik odlašajo prek vseh varnih meja ali pa nabavijo pnevmatike dvomljive kakovosti samo zato, ker so poceni. "Saj itak ne vozim hitro ..."

Prav tako je treba za pnevmatike znati skrbeti, kar pri letnih pomeni predvsem redno preverjanje pravilnega tlaka ali pa na primer skrb za zaščito pred poletnim UV žarčenjem. 

Dokaz v živo: tako velike so lahko razlike pri samo +10 km/h

Naš vzporedni test med novo in obrabljeno, a zakonsko še vedno povsem ustrezno letno pnevmatiko srednjega kakovostnega razreda je lepo dokazal, kako velikanske so lahko razlike pri zaviranju v na videz povsem nedolžnih situacijah.

Isti avto smo na AMZS centru varne vožnje na Vranskem skušali na namočeni podlagi z nevarnostjo akvaplaninga ustaviti pri različnih hitrostih. Opravili smo še test zaviranja na klasični mokri podlagi, primerjali pa smo tudi obnašanje pnevmatik na suhem asfaltu v zavoju.

Nekaj sezon vožena, a še vedno zakonsko ustrezna pnevmatika, je zaostajala v vseh situacijah, glavna razlika pa je bila na mokrem asfaltu, kjer se je pri različnih hitrostih izkazalo, zakaj lahko dobro ohranjena pnevmatika prepreči nesrečo, obrabljena pa nikakor. In še en "takeaway" testa - ko je mokro, nujno zmanjšajte hitrost ne glede na obrabljenost pnevmatik.

Domača naloga To mora po koncu zime storiti vsak lastnik vozila

Slabi rezultati ankete

Reportaža s primerjalnega testa je dostopna TUKAJ, mi pa smo obenem še povprašali uporabnike Instagrama, ali bi znali napovedati rezultate med novo in obrabljeno gumo.

Večina uporabnikov je napačno napovedala zavorne poti ene in druge, bodisi da so precenjevali zmogljivosti rabljene ali niso verjeli v sposobnosti nove.

Na vprašanje, kdaj so nazadnje preverili profil pri svojih pnevmatikah, je ogromna večina odgovorila, da je bilo to nazadnje ob montaži na avto. Le manjši del je odgovoril, da v roku zadnjih treh tednov, pa še to najbrž le zato, ker smo sredi vrhunca sezone menjave med zimskimi in letnimi pnevmatikami.

Foto: Žurnal24 Vprašanje instagram

A na ohranjenost profila je treba večkrat pomisliti. V idealnih razmerah bi bilo prav, da bi lastnik pnevmatike po kakih osem tisoč prevoženih kilometrih premontiral s prednje na zadnjo os in obratno, saj bi tako zagotovil najbolj enakomerno obrabo kanalov in s tem podaljšal življenjsko dobo. Tega seveda večina ne počne, je pa menjavo med osmi treba narediti vsaj pri sezonski menjavi. 

Prav tako pomembno za ohranjanje profila je ustrezen tlak. Če je prenizek, se bo stranski del pnevmatik ubočil, s tem pa bodo med vožnjo nastale trajne poškodbe in napokanost. Zaradi večje tekalne površine se poveča kotalni upor in s tem zviša poraba goriva. Pnevmatike se obrabijo precej hitreje, kar vse pod črto pomeni višji strošek lastništva avta. In seveda, premalo napolnjena pnevmatika je pri zaviranju in v ovinku nevarnejša.

Pa ne zanašajte se na vgrajeni elektronski sistem za nadzor tlaka TMPS - ta pripomoček pri veliki večini avtov spremlja zgolj uravnoteženost tlaka, ne pa pravilni tlak.

Škoda Zakaj ne smete pomisliti na čistila iz supermarketa

Upoštevajte primerjalne teste in notranje pravilo policije

Ko izbirate naslednje pnevmatike za svoj avto, se velja zanesti na primerjalne teste, ki jih izvajajo evropski avtoklubi ali specializirani mediji. Ti neodvisni testi namreč na podlagi številnih parametrov dajejo dokaj jasno sliko, kako se bodo gume skozi oči in zahteve uporabnikov obnašale v zahtevnih situacijah, tudi glede na njihovo ceno. 

Ne pozabite, da je najcenejša guma na koncu tista, ki vas obvaruje nesreče, najdražja pa ona, ki jo lahko povzroči!

Foto: Anže Petkovšek avtovleka

Za konec še priporočilo, ki se ga držijo policisti pri lastnih avtih. Pnevmatike zamenjajo precej pred dosego minimalnih dovoljenih pogojev globine profila, ki pravi, da je še vedno primerna vsaka pnevmatika z najmanj 1,6 milimetra profila.

Zaradi zagotavljanja varnih pogojev dela je v policiji izpolnjen pogoj za menjavo letnih pnevmatik že, ko se obrabijo na minimalno tri milimetre globine profila.

Video zaviranja med nalivom in izzivanje akvaplaninga:

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 14:51 20. April 2021.

    Ja,vsak,ki s drugim ku....po koprivah šlata,lahko gume menja tudi na par tisoč kilometrov,ta "znucane" pa na svoj privat avto,kjer se …

  • 11:46 20. April 2021.

    Odstavek o rotaciji gum mi ni ravno jasen. Če je potrebno vsaj pri sezonski menjavi rotirati gume s sprednje na …

  • 10:23 20. April 2021.

    glede menjave gum.. kolkkrat sem zasledil da vulkanizer neuko stranko nabaše z menjavo gum. posebej, ker te iste gume stranka …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.