Večina ljudi elektrosmog razume kot odstopanje sevanja od elektromagnetne združljivosti z okoljem. Električna, magnetna in elektromagnetna polja in valovanja lahko namreč pri ljudeh vzbujajo vrtoglavico ali slabost, dražijo čutila, živce in mišice ali nevarno ogrevajo tkiva, kar se denimo lahko po daljši rabi mobilnega telefona občuti kot toploto na ušesih. To seveda velja tudi z potnike v avtomobilih.
Toda ali se elektromagnetna valovanja in polja v avtomobilih z novimi in novimi tehnologijami tudi zares povečujejo? Strokovnjaki pravijo, da to ni nujno, saj vsa magnetna polja niso nujno nevarna za zdravje ljudi. Takšno je denimo zemeljsko magnetno polje, ki je dovolj šibko, da ne vpliva na zdravje ljudi, brez njega pa sploh ne bi bilo življenja na našem planetu.
Varujejo nas mejne vrednosti
Obstajajo pa tudi umetno ustvarjena magnetna polja, kakršno je nizkofrekvenčno polje, ki se denimo tvori na območju visokonapetostnih električnih vodov. Takšno polje lahko v neposredni bližini negativno vpliva na naše zdravje, vendar pa so inženirji to v precejšnji meri rešili tako, da so žice speljali visoko nad zemljo, tako da magnetno polje že na tleh pod daljnovodom običajno ne presega mejnih vrednosti.
Enako velja tudi za avtomobile, saj magnetna polja, ki jih ustvarjajo določene aplikacije, ne smejo presegati mejnih vrednosti, zato načeloma tudi ne povzročajo zdravstvenih težav. To velja tako za ogrevanje sedežev, kot tudi denimo za generator v motornem prostoru. Proizvajalci se tega večinoma tudi držijo, za zmanjšanje elektromagnetnega sevanja pa med drugim poskrbijo tudi tako, da pomembne vbode speljejo mimo potniške kabine, ki deluje kot Farradayeva kletka.
V avtomobilih lahko sicer govorimo o dveh virih elektromagnetnega sevanja. Prvo, ki ga proizvaja sam avtomobil oziroma vrsta električnih naprav na njegovem krovu (čipi, krmilne enote, radijski moduli, antene…). To sevanje po eni strani ne sme škoditi potnikom, po drugi strani pa tudi ne sme motiti drugih tehničnih naprav v avtomobilu ali njegovi okolici. Drugi vir elektromagnetnega sevanja so naprave v okolici avtomobila ali v potniški kabini, pred katerim morajo inženirji učinkovito zaščitit naprave, ki so ključne za varno delovanje avtomobila.
Nevarni mobilni telefoni
Pri tem ne pozabimo omeniti mobilnih telefonov, ki med komunikacijo tudi oddajajo elektromagnetno sevanje. Posamezni telefon je sicer zasnovan tako, da ne preseže mejnih vrednosti, a če je telefonov, ki delujejo kot samostojne enote, ki oddajanje sevanja uravnavajo neodvisno od drugih naprav v bližini, lahko skupno sevanje v potniški kabini hitro preseže dovoljene vrednosti. Čim slabši je sprejem signala, ki ga zaznavajo, toliko močnejši signal v okolico namreč pošiljajo mobilni telefoni. Nevarno povečanje sevanja v potniški kabini lahko sicer odpravi že zunanja antena za mobilne naprave potnikov, ki izboljša sprejem signala in kakovost glasu.
Kaj pa električni in hibridni avtomobili? Nekateri opazovalci svarijo pred tem, da baterija in elektromotorji v njihovem pogonskem sklopu lahko z elektromagnetnim sevanjem negativno vplivajo na potnike, a to ni res. Za vse tipe pogonov namreč veljajo enake mejne vrednosti elektromagnetnega valovanja, ki jih ne smejo preseči, pa naj gre za klasični pogonski sklop z motorjem na notranje zgorevanje ali električnega. Poleg tega se s prehodom na 48- in 400-voltne omrežne sisteme sicer povečuje električna napetost, pri kateri delujejo ti avtomobili, zmanjša pa se njihovo magnetno polje, s tem pa seveda tudi nezaželeno magnetno sevanje.
pišete o tem, kar je spodbudno, ampak bi bilo bolje, da bi pisali o 5g, ki nas bo scvrl oziroma …
Ja, življenje postaja čedalje bolj nevarno!