Ali je smiselno dodati tri tisočake?

Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon Foto: Saša Despot Cupra Leon
Bi imeli raje seat ali cupro? Takšna dilema je lahko zelo realna, če ste zainteresirani za seat leon. Obstaja namreč tudi cupra leon s povsem enakim motorjem in več pridiha športnosti.
Oglej si celoten članek

Seveda ne gre za dilemo v vsej modelni ponudbi, ampak za konkretno različico z blago hibridiziranim 110-kilovatnim turbobencinskim štirivaljnikom 1,5 eTSI v kombinaciji s sedemstopenjskim menjalnikom DSG. Ta v seatu leonu predstavlja vrh bencinske ponudbe, pri cupra leonu pa se zabava šele dobro začne.

Foto: Saša Despot Cupra Leon

Te je, kljub temu, da ne gre ravno za pogonski sklop, ki bi mu danes pripisovali veliko športnosti, v takšnem cupra leonu več kot dovolj. Sploh, če ste družinski oče, ki si včasih rad privošči nekaj dinamične vožnje, večina poti pa poteka v sivini med službo, šolo ali vrtcem in drugimi dejavnostmi otrok, družinskimi izleti in vsakdanjimi opravki, ko potrebujemo predvsem soliden avtomobil s solidnim potovalnim udobjem in prav tako čim boljšimi prevozniškimi sposobnostmi.

Bakrena športnost

Boste rekli, da je za kaj takšnega seat leon prav gotovo bolj primeren, vendar velja, da avtomobilov na naših koncih sveta ne kupujemo zgolj z očmi treznega uporabnika, ampak je potrebnega tudi nekaj več. In pri tem kriterijih je gotovo visoko na lestvici pričakovanj športnost, četudi je le navidezna, kar kažejo različne "blago športne" izvedbe opreme, ki jih proizvajalci ponavadi ponujajo poleg pravih športnih avtomobilov in so običajno označene z dodatkom "line" poleg športne oznake ali čim podobnim.

Foto: Saša Despot Cupra Leon

V Volkswagnovi skupini so se očitno odločili, da bodo kljub temu, da seat leon ima športno različico opreme FR, so to vlogo zaupali tudi osnovni različici cupra leona. Navsezadnje se že nekaj časa šušlja, da naj bi Seat ugasnili in njegovo vlogo prepustili dedinji Cupri, kar pomeni, da bodo le tako lahko vozniki prišli do dostopnega španskega avtomobila. A pustimo špekulacije o prihodnosti znamk in se posvetimo avtomobilu.

Tisti, ki se odločil za cupra leona bo deležen predvsem veliko bakrenih oblikovnih elementov te znamke. Morda kdo še ne ve, a Cuprino ime izhaja iz latinskega izraza za baker, ki so mu stari Latinci rekli cuprum. Ti notranjost gotovo zelo popestrijo in ji dajo dinamični poudarek. Osrednji zaslon infotainmenta se ne razlikuje od Seatovega, tudi sicer pa je razvrstitev elementov bolj ali manj enaka, le na zaslonu voznika je na voljo tudi nekaj bolj športnih grafik. Meni je bila najbolj všeč tista z velikim osrednjim prikazovalnikom motornih vrtljajev in hitrosti.

Foto: Saša Despot Cupra Leon

Vsakdanja dinamika

V tem pogledu je najosnovnejša različica cupra leona gotovo daleč od navito športne ureditve, ki smo je vajeni iz cupra leonov z močnejšimi motorji. Tudi upravljanje menjalnika je bolj skromno, čeprav tudi tu ne manjkajo stremena ob volanu in seveda športni program.

Resnici na ljubo ta res pride do izraza le tedaj, ko bi se radi hitreje vozili skozi ovinke, saj sicer menjalnik v športnem programu deluje precej grobo in vrtljaje skoraj predolgo vzdržuje v višavah. Bolj prijetna in tudi dinamična je vožnja v navadnem programu, ko cupra leon povsem dobro ali celo odlično opravi z zahtevami vožnje ne le med vsakdanjimi opravki, ampak tudi na odprtih odsekih cest. Pri tem mu gotovo pomaga tudi pomožni elektromotor, ki zgladi pomanjkljivosti menjalnika DSG in vožnjo naredi zelo prijetno brez neprijetnega cukanja in podobnih nadlog.

Foto: Saša Despot Cupra Leon

Pri tem mu pomagata tudi natančen in komunikativen volan ter podvozje, ki že v seatih ni od muh, zdi pa se, da so ga za cupre še malce dodelali. Cupra leon se namreč tudi z najšibkejšo motorizacijo skozi ovinke pelje povsem suvereno in zares se vprašate, ali zares potrebujete močnejše in dražje različice, ki zahtevajo tudi večje stroške vzdrževanja in navsezadnje tudi več pozornosti voznika.

Pastelno siv?

Podobni bakreni dodatki kot v notranjosti popestrijo tudi karoserijo, ki je bila na testnem avtomobilu sicer obarvana v pastelno sivo barvo. Nekoč te barve gotovo ne bi povezovali s športnostjo, a časi se spreminjajo in z njim tudi okus voznikov, med katerimi so menda danes takšni barvni odtenki precej priljubljeni. Osebno bi raje imel cupra leona v rdeči ali kateri drugi živahni barvi, a to je stvar okusa.

Foto: Saša Despot Cupra Leon

Glede na to, da je cupra leon v osnovi seat leon, je seveda takšen tudi, ko gre za notranjo prostornost. Spredaj je občutek zelo dober in tako voznik kot sovoznik hitro najdeta ugoden položaj, zadaj pa je tudi prav dovolj udobnega prostora za dva ali celo tri potnike.  Tudi prtljažnik je z osnovnimi 380 litri in standardno kombilimuzinsko povečljivostjo na 1.301 litrov, povsem uporaben in pripomore k praktični uporabnosti avtomobila.

Na koncu ostane le še odločitev, če je za cupra leona res smiselno odšteti več denarja kot za enako motoriziranega seata leona. Od športno navdahnjenega seta leona FR je namreč dražji za dobre tri tisočake, manj opremljeni seat leon style pa k razliki prispeva še dobra dva tisočaka. Razlika v ceni torej ni majhna in odločitev je stvar tega, kar si zares želite. S cupra leonom nenazadnje dobite več športnih genov, bolj privlačen videz in gotovo uplenite tudi več zvedavih pogledov mimoidočih.

dezurni@styria-media.si

Foto: Saša Despot Cupra Leon

Cupra leon 1.5 eTSI DSG

Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.498 ccm (+ elektromotor)

Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5.000-6.000 vrtljajih

Največji navor: 250 Nm pri 1.500-3.500 vrtljajih

Zmogljivosti: 214 km/h, 8,7 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.398 x 1.799 x 1.442, medosna razdalja 2.679

Prtljažnik (v litrih): 380–1.301

Poraba: 6,0 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 135 g/km

Cena v evrih: 36.801

Foto: Saša Despot Cupra Leon  

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 06:40 2. Oktober 2023.

    Ne, ampak folk ga želi. :D

  • 06:34 2. Oktober 2023.

    SEAT bodo uničili v imenu kapitalizma. Ustvarili so cupro z namenom odiranja kupcev. Kmalu bojo ugotovili da si povprečen kupec …

  • 15:05 1. Oktober 2023.

    uplenite več zvedavih pogledov. VAU... mimgrede SEAT gre na britof, torej kaj čem s tem avtom, cupra pa..bo nekako v …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.