Ali je avtomobil, poškodovan od toče, res vreden manj?

Foto: Youtube
Foto: Youtube
Toča je zadnja leta postala precej pogost vremenski pojav v Sloveniji, pogosto so posledice na vozilih po toči celo tako velike, da zavarovalnice zaradi bušk in razbite pločevine ter stekel vozilo označijo za "totalko". Na trgu je zato tudi veliko število rabljenih vozil, ki jih je ujela toča. Kaj to pomeni za kupca takega avtomobila?
Oglej si celoten članek

Na zurnal24.si smo se pogovarjali z urednikom portala za transparentno prodajo in nakup rabljenih avtomobilov DoberAvto.si Petrom Kavčičem, ki je dejal, da je varna rešitev, če kupec rabljenega avtomobila preveri, ali je bil avto poškodovan od toče, če le tega pripelje na AMZS pregled pred nakupom, ki ga izvajajo v AMZS enotah po Sloveniji, kjer imajo servisno dejavnost. Na tak pregled se je treba predhodno naročiti na brezplačni telefonski številki 080 80 20.

Toča

Na vprašanje, kaj narediti v primeru, da kupimo avto, ki ga je prizadela toča, kako to ugotovimo in kaj to pomeni glede same cene pa na DoberAvto odgovarjajo, da so poškodbe, ki nastanejo po toči zelo različne. Od takšnih, ko je komaj opazna in so s prostim očesom praktično ne moremo zaznati, do resnično hude prizadetosti pločevine avtomobila in je le ta dobesedno ''pobuškan'' povsod.
Jurij Kočar vodja servisne dejavnosti pri AMZS pojasnjuje, da na samo vrednost avtomobila vpliva predvsem dvoje. Kakšna je bila škoda in kako je bila ta odpravljena? Torej, kakšna tehnika popravila je bila uporabljena.

Foto: AMZS Jurij Kočar, AMZS

Hladno popravilo ni invazivno

Danes se od toče poškodovan avto lahko zelo dobro popravi s tako imenovanim hladnim popravilom. To pomeni, da pri popravilu ne uporabljajo kakršnegakoli segrevanja in pregrevanja materiala z ognjem oziroma virom toplote. Dober mojster, ki ima občutek v roki in izkušnje bo pločevino poravnal do te mere, da se ne poškoduje material in zaradi samega videza ni potrebe po naknadnem lakiranju. Če se zadeve loti specialist, poškodba ne bo več vidna. Ampak to pomeni, da bo moral odstraniti notranjo oblogo in od spodaj potisniti pločevino, kjer je udarjena od toče. Veliko je tudi odvisno, kateri karoserijski deli so poškodovani. Streha in pokrov motorja denimo nista tako težavna za popravilo, medtem, ko sprednje, zadnje ali stranske stebričke, ki so močnejši, in kjer se ne more priti do pločevine s spodnje strani, ne moremo popravljati na tak način. Veliko je odvisno tudi od tega, kakšni so materiali in tako naprej.

Foto: Gregor Prebil Popravilo avtomobila po toči

Popravila, ki lahko predstavljajo težavo!

Na Doberavto poudarjajo, da je ličarsko popravilo edina rešitev, kjer hladno popravilo ni mogoče. Z ustreznim nanosom slojev korekturnega kita in čez to še s končnim slojem lahko mojster zelo lepo vizualno popravi škodo. Takšna popravila zelo enostavno preverimo z merilcem laka, ki zazna odstopanja debeline nanosa. "Konkretno pri toči včasih sicer to težje najdemo, ker je pač toča običajno točkovna zadeva. Poškodba je drugačna kot denimo pri prometni nesreči, ko se kleparsko popravi, zbrusi in nato z nanosom kita ter laka prekriva večja površina. Torej te poškodbe lahko odkrijemo in na ta račun je tak avto tudi manj vreden v primerjavi z avtomobilom, kjer ni bilo poškodbe. Če pa je pri hladnem popravilu delo dobro opravljeno, pa je vsak, še tako velik strokovnjak preprosto brez možnosti, da bi to ugotovil," pravi Kočar in dodaja, da je v resnici še največja težava, če pri popravilu nevešči mojstri uporabijo raznorazna piljenja in pregrevanja pločevine, potem osnovna protikorozijska zaščita (pocinkana pločevina) ne dela več. Prav tako je lahko težava s samo konstrukcijsko trdnostjo avtomobila, če se je posegalo na mehanski ali toplotni način v nosilne in varnostne strukture školjke avtomobila. 

Foto: Doberavto

Ali je vreden dosti manj?

Strokovnjak pravi, da pri avtomobilu, ki je bil poškodovan od toče in je dobro popravljen s hladnim postopkom praktično ni izgube vrednosti. "Če pa ugotovimo, da je bil ob poškodbi deležen nanosa kita in dodatnega lakiranja, je pač druga zgodba. Kjer pride do odstopanja debeline laka, se pravi, da ni v tovarniških normativih običajnih nanosov, je seveda vedno prisoten sum, da je bilo vozilo poškodovano. Kako močno je bilo poškodovano, pa moramo ugotoviti ob pregledu," dodaja.

Foto: Doberavto

Če si želite ogledati zadnje oglase z značko OBETAVNO na transparentnem portalu za prodajo in nakup rabljenih avtomobilov kliknite sem.

Foto: Doberavto

Od toče razbita stekla niso težava

V primeru, da je bilo v toči razbito tudi steklo, to po besedah Kočarja ne predstavlja težave. Nujna je le ustrezna, torej strokovna zamenjava. Po njegovem mnenju je veliko vozil na cestah, ki imajo zamenjano vetrobransko steklo. Pa ne samo zaradi toče, ampak ker se sploh vetrobransko steklo hitro poškoduje zaradi kamenčkov ali neustreznih brisalcev. Za varnost in za trdnost avtomobila ter tudi za samo ceno to ne predstavlja neke težave, če je menjava opravljena tako, kot je treba. 

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 12:22 8. September 2024.

    Sigurno!

  • 09:05 8. September 2024.

    Jaz sem nekoč kupil avto z udolbinami od toče(na pločevini). Razen estetike je bil kul. Služil mi je še 10 …

  • 07:52 8. September 2024.

    Budalo jedno. Kaj nas pošiljuješ s temi pobutanimi avti. Vprašaj direktorja amzs če bi kupil tak avto. Bi ga? verjetno …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.