Na uredništvo smo v zadnjih tednih prejeli veliko vprašanj bralcev na isto tematiko - "kaj se dogaja z zakonom glede bližnjice za A kategorijo," "ali bo sploh kdaj sprejet," "imam priliko kupiti motor 125 cm3, ali se mi splača ..."?
Lansko poletje razkrit načrt vlade oziroma ministrstva za infrastrukturo, da namerava po zgledu številnih drugih evropskih držav omogočiti bližnjico do vožnje vozil kategorije A1 (motorno kolo do 125 cm3, moč do 11 kW), je povzročil ogromno zanimanja in pričakovanja med državljani.
Predlog zakona je, da bi lahko nekdo z izpitom kategorije B (avto), ki ni začetnik, pridobil pravico vožnje kategorije A1 že, če bi opravil šest ur praktičnega usposabljanja v šoli vožnje brez izpita. Dovolj bo že evidenčni karton opravljenih voženj. Pravica za kategorijo A1, pridobljena po tej poti, bo s kodo v vozniškem dovoljenju omejena le na področje Slovenije.
"Polni izpit" za A1 bo za "avtomobiliste" mogoče pridobiti s teoretičnim izpitom (brez obveze obiskovanja pouka) in nato praktičnim izpitom, ki bi sledil najmanj sedmim uram usposabljanja na cesti v eni od šol voženj.
Trenutno morajo kandidati za A1 izpit ne glede na že opravljene ostale kategorije skozi klasično proceduro teoretičnega in praktičnega usposabljanja skupaj z najmanj 22 urami vožnje.
Poleg ostalih sprememb želi zakon tudi olajšati dostop mladostnikom do AM kategorije (mopedi), saj je predvideno opravljanje teoretičnega dela izpita brez obiskovanja predavanj.
Trenutno na dnevnem redu
Vlada je decembra poslala usklajeno besedilo v državni zbor, kjer naj bi šel skozi parlamentarno sprejemanje po hitrem postopku. A poslanci tega mandata imajo pred seboj le še dobra dva meseca dela, jim bo v natrpanem urniku pred aprilskimi volitvami sploh uspelo obravnavati zakon?
Trenutno terminski načrt dela Državnega zbora predvideva le dve redni seji, 29. in 30. po vrsti. Na združeni januarsko-februarski seji poslanci zakona o voznikih zagotovo ne bodo obravnavali. Za zdaj pa dobro kaže za 30. sejo, katere plenarni del se bo odvijal sredi marca. V delovnem gradivu nove različice terminskega načrta je naveden tudi zakon o voznikih.
V skladu z načrtom naj bi ga že 24. februarja obravnavali v parlamentarnem odboru za infrastrukturo, sledila bosta še glavna obravnava in glasovanje. Glede na široko javno in tudi strokovno podporo zakonu resnih dvomov v izid glasovanja ne bi smelo biti.
Z oglasi bo šlo zelo na tesno
Precej bolj negotova je usoda drugega pomembnega dokumenta s področja voznikov, noveliranega zakona o cestah. Ministrstvo za infrastrukturo, ki ga vodi Jernej Vrtovec (NSi), je želelo z zakonom med drugim narediti red glede kazenja glavnih cest in avtocest z oglasnimi panoji. Tako besedilo zakona predvideva še dodaten varovalni pas v širini 50 metrov od območja ceste. S tem na novo opredeljenim pasom bi bilo odvisno od kategorije ceste (glavna, avtocesta ...) možnost postavljanja objektov za oglaševanje precej bolj omejena.
Vlada je pol leta po prvi javni različici pred nekaj dnevi le potrdila končno besedilo zakona. Kakšna bo njegova nadaljnja usoda sprejemanja, smo vprašali na stranko Novo Slovenijo. V koaliciji so namreč skupaj z "voljnimi" poslanci opozicije pred kratkim uskladili načrte glede parlamentarnega dela v prihodnjih treh mesecih do volitev. "Pričakujemo, da bo pred koncem mandata obravnavan tudi novi Zakon o cestah," so povedali v stranki, iz katere prihaja aktualni infrastrukturni minister.
Stranke imajo za sprejemanje nekaterih zakonov poleg rednih na razpolago tudi možnost sklica izrednih sej.
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …
Stanje prometne varnosti 2020 - za petino manj mrtvih in ...https://www.avp-rs.si › Novice Število umrlih in poškodovanih je bilo tako …
Sama dobrota in razumevanje je tale Janezova vlada.