V Srbiji številni kupci novih vozil vse leto čakajo na odprtje avtomobilskega salona, saj so tam cene ugodnejše kot v prodajnih salonih. Na avtosalonu v Beogradu se je v preteklih letih ustvarila tudi tretjina vse prodaje novih vozil v Srbiji.
O takem receptu so pri snovanju 24. avtomobilskega salona Slovenije razmišljali tudi pri Sekciji za osebna motorna vozila, ki je skupaj z Gospodarskim razstaviščem organizator avtomobilskega salona, a je padla odločitev, da bo avtomobilski salon, ki od danes pa do nedelje poteka v Ljubljani, v prvi vrsti razstavni.
Testnih voženj ne bo
Na poizvedovanje pri direktorjih znamk, ki razstavljajo svoja vozila na Gospodarskem razstavišču, smo večinsko dobili odgovore, da bo vsak, ki bo želel kupiti vozilo, lahko tudi dobil konkretno ponudbo. Zato pa testnih voženj na avtosalonu ne bo.
Na salonu bo premierno v Sloveniji predstavljenih kar 30 novih vozil. Za nekatera vozila bomo prvič izvedeli cene, avtomobile pa bo možno naročiti nekaj mesecev prej, kot v primeru, če avtomobilskega salona v Ljubljani ne bi bilo.
Obiskovalci bolje informirani o celotni ponudbi na slovenskem trgu
Simona Mavsar, direktorica znamke Seat pravi, da si obetajo večjo prepoznavnost svojih
"Glede prodaje vozil menimo, da bo prav avtosalon lahko pri strankah, ki so v fazi odločitve, nagnil tehtnico,“ pravi Mavsarjeva, ki meni, da ima avtomobilski salon bolj kot na povečanje prodaje letos vpliv na informiranost obiskovalcev (potencialnih strank) glede celovite ponudbe, glede okolju prijaznih produktov, tehnološke naprednosti, saj so vsa vozila razstavljena na enem mestu. "V času salona in do 15.4. bodo stranke prejele posebno finančno ugodnost, odvisno od modela,“ še pravi direktorica Seata.
"Za nas je avtomobilski salon priložnost, da se obiskovalcem še posebej približamo, jim predstavimo vse prednosti svojega širokega prodajnega asortimaja, istočasno pa jim omogočimo, da se s komercialnimi svetovalci na samem salonu pogovorijo, obenem pa tudi dogovorijo za nakup novega vozila,“ pravi direktor prodaje Renault in Dacia Marjan Murn.
Skupina Renault je sprejela odločitev, da se na letošnjem avtomobilskem salonu ne samo predstavi s celotno prenovljeno modelno paleto, temveč obiskovalcem, potencialnim kupcem tudi ponudi možnost nakupa avtomobila na samem salonu. Kupcem bodo v času salona na voljo komercialne akcije, podkrepljene s posebnimi pogoji financiranja. Murn ne želi dajati napovedi o tem, ali bo imel slovenski avtomobilski salon vpliv na število prodanih novih vozil v Sloveniji v letu 2017: "Salona več kot desetletje v Sloveniji ni bilo, zato bi bile kakršnekoli konkretne napovedi o sami prodaji prehitre.“
Nekateri s popusti v tisočih evrov, drugi z dodatno opremo
Bolj optimističen je direktor Opla Borut Gazvoda: "Težko je oceniti, koliko več avtomobilov bomo prodali zaradi avtosalona. Veliko jih bo na salonu naredilo primerjavo z drugo opcijo, o kateri so razmišljali. Nekateri bodo svoje razmišljanje šele začeli tukaj. To bo družinski dogodek, kjer si bo vsa družina ogledala celotno ponudbo. Na avtomobilski dogodek je treba vedno gledati kot na dolgoročni dogodek z daljšim učinkom. Če bi gledali izključno kratkoročno, verjamem, da razstavljavcev ne bi bilo.“ Pri Oplu sicer v svojih akcijah konkretno oglašujejo popuste v času avtomobilskega salona do višine 3.630 evrov.
Optimističen je tudi Jožko Tomšič, direktor podjetji P Automobil Import d.o.o. in C Automobil Import d.o.o, ki sta zastopnici za znamke Peugeot, Citroën in DS: "Avtosalon bo imel vpliv na prodajo. Prodaja fizičnim osebam raste. Iz tega naslova se mi zdi avtosalon dobra priložnost za vse nove kupce. Pri nas ne beležimo občutka, da bi kdo čakal prav na salon, da bo kupil vozilo, vseeno pa je avtosalon priložnost za povečanje potrošnje z naslova nakupa novega vozila."
Posebna ponudba na avtomobile iz zaloge
Petr Podlipny, direktor Škode meni, da bo njihova prodaja v letu 2017 zrasla tudi brez vpliva avtosalona: "Zaradi pozitivnega dogajanja v gospodarstvu, rasti avtomobilskega trga, svojih novih modelov in predvsem zaradi dolgotrajnih naložb znamke v njen ugled ter prepoznavnost načrtujemo rast za vsaj 10 odstotkov. Svojo udeležbo na avtosalonu razumemo kot eno izmed oblik vlaganj v znamko.“
Za čas avtosalona so pripravili posebno ponudbo za 200 avtomobilov iz zaloge, ki velja za vse kupce, ne glede na to ali bodo obiskali salon ali vstopili v stik neposredno s trgovci.
Peter Verčič iz slovenske podružnice Suzukija pa pravi, da ne bodo imeli posebnih akcij v času avtomobilskega salona, prav tako ne morejo oceniti kakšnega, če sploh, bo imel avtomobilski salon vpliv na prodajo vozil.