Audi je predstavil koncept luksuznega avtonomnega avtomobila, ki ustreza stopnji 5 avtonomne vožnje. To pomeni, da se je sposobno spopasti s še tako zapletenimi voznimi scenariji in da voznika dobesedno ne potrebuje. ž
Audi s predstavljeno tehnologijo še nadaljuje s hitrimi koraki v smer samodejne vožnje, potem ko je že njihov serijski audi A8 sposoben kot prvi serijski avto na svetu dosegati 3. nivo avtonomne vožnje, ko lahko voznik v določenih primerih (avtocesta ...) povsem prepusti šofiranje avtopilotu.
"V audiju A8 so sedeži prvega razreda zadaj, v Aiconu pa so spredaj," je vodja oblikovanja Marc Lichte dejal za Automotive News.
5,4-metrski Aicon je postavljen na platformo, ki jo bo celotni koncern VW uporabljal za večja električna vozila. Oblikovna posebnost, ki bo ločevala vse električne audije od klasičnih, je "motorna" maska, katere notranjost bo sedaj v barvi avta, obroba pa ne bo kromirana kot doslej, temveč črna.
Avto poganjajo štirje elektromotorji, vsako kolo po en. Skupne moči je 260 kW, navora pa 550 Nm. Z enim poljnjenjem naj bi pokril do 800 kilometrov razdalje, do 80 odstotkov bo baterija na hitri polnilnici napolnjena v pol ure, možno je tudi induktivno polnjenje.
Obe osi na avtu sta identični, to pomeni, da se obe tudi obračata, kar omogoča izvrstno gibljivost na radiju vsega 8,5 metra. Med osema je kar za 3,4 metra razdalje, kar obeta izjemno prostorno notranjost med vožnjo na dolge proge. Vstopanje je enostavno, saj nima B-stebrička. Ker gre za popolnoma avtonomno vozilo, ni volana, tehnologija pa samodejno prepozna vsakega izmed štirih potnikov. Za prtljago je v konceptu kar 660 litrov prostora.
Še ena posebnost aicona so svetila. Audijev koncept sploh nima klasičnih prednjih žarometov, saj pri znamki trdijo, da jih ne bo potreboval. Namesto njih bo imel "oči", številni senzorji bodo znali sprožiti ustrezno odzivanje avta ne glede na tip ceste, vremenske razmere in druge udeležence. Svetila bo zato uporabljal le v tolikšni meri, da bo prek njih opozarjal nase druge. Ima pa tudi posebnega drona, ki bo vzletel, ko bo avto parkiral. Dron bo prižgal svetilko in letal v bližini lastnika, ter mu tako osvetljeval pot.
Audi je predstavil tudi koncept Elaine, ki predstavlja električnega SUV-a. Ima sicer nekoliko nižjo stopnjo avtonomije kot aicon, zna pa voziti tudi brez voznika, denimo, ko da bo samodejno poiskal parkirišče in parkiral.
dezurni@zurnal24.si