Nova koalicija med ljudsko stranko kanclerja Sebastiana Kürza in stranko Zelenih v Avstriji je prinesla nekatere nove usmeritve v politikah. Eden najbolj očitnih zasukov se je zgodil pri načrtovanju prometa, saj je ljudska stranka očitno popustila svoji manjši koalicijski partnerici pri vprašanju največje dovoljene hitrosti na avtocestah.
V prejšnji vladni koaliciji med ljudsko stranko in svobodnjaško stranko je namreč takratni notranji minister iz vrst svobodnjakov Norbert Hofer zagnal testni program zvišanja največje dovoljene hitrosti s 130 na 140 km/h. Tako so leta 2018 na dveh odsekih avtoceste med Melkom in Salzburgom dovolili avtomobilom za 10 km/h višjo hitrost, a le podnevi in v dobrih voznih okoliščinah.
Utemeljitev Hoferja je bila, da je zaradi razvoja prometne infrastrukture in vozil od 70. let prejšnjega stoletja, ko je bila uvedena omejitev 130 km/h, dopustno zvišati dovoljeno hitrost in tako omogočiti hitrejši potek prometa. Hofer je imel resne ambicije, da bi po koncu testne faze na vseh avstrijskih avtocestah uvedli splošno omejitev 140 km/h.
Načrti so zdaj splavali po vodi. V koalicijskem programu je na področju prometa na kratko in brez posebnih utemeljitev zapisano, da bo nova vlada končala pilotni projekt "140 km/h", poroča Krone Zeitung.
Študija: Manj nesreč, okolijski vplivi pa minimalni
Lani konec julija ob obletnici uveljavitve višje omejitve in ko je v Avstriji prejšnja vlada že padla, je avstrijski upravitelj avtocest Asfinag predstavil študijo, v kateri je na presenečenje mnogih nasprotnikov zapisal, da je zvišanje hitrosti prineslo pozitivne učinke, saj na omenjenih dveh odsekih prišlo do zmanjšanja števila prometnih nesreč.
Istočasno naj bi se glede na meritve zaradi zvišanja hitrosti okoljski vplivi le minimalno povišali. A so predvsem zadnjo navedbo številni kritizirali, saj naj bi bilo vsakršno zvišanje obremenjevanja okolja nedopustno.
Avtocestno hitrost 140 km/h po Evropi dovolijo le še v Bolgariji in na Poljskem. V Nemčiji splošne omejitve na avtocesti ne poznajo, povsod drugod pa je omejitev 130 km/h ali manj.
dezurni@zurnal24.si
Razmišljajo pa o obveznih čeladah za voznike in potnike odprtih kabrioletov. Živeli zeleni, kajti njih je nebeško kraljestvo...