ADAC je z 19 milijoni članov največji, najbolj priljubljen in najvplivnejši evropski avtoklub. Sedaj pa se je zapletel v enega najhujših škandalov v svoji 111-letni zgodovini, ki je omajal verodostojnost, tudi kar zadeva rezultate, povezane z varnostnimi testi in pokvarljivostjo avtomobilov, pišejo vsi največji nemški mediji.
ADAC je namreč manipuliral z glasovi za nagrado rumeni angel (imenujejo jo tudi avtomobilski oskar), ki je letos pripadla Volkswagen (VW) golfu.
Pod vprašajem verodostojnost izbora
Dnevni časopis Süddeutsche Zeitung je pretekli teden poročal, da je namesto 34.299 oddanih glasov v prid VW golfa, prispelo le 3.409 glasov. Direktor ADAC Karl Obermair je časnik obtožil pisanja neresnic, a je že naslednji dan direktor ADAC za komunikacije z mediji Michael Ramstetter priznal, da je on manipuliral z glasovi in prevzel popolno odgovornost za škandal, ter tudi že odstopil. Prvi mož ADAC-a Karl Obermair pravi, da bo ostal direktor združenja, pri tem pa zanika, da je Ramstetter zgolj žrtveno jagnje, saj poudarja njegov visok položaj znotraj organizacije. Ramstetter je namreč tudi odgovorni urednik ADAC-ove rebije Motorwelt.
Čeprav pri ADAC trdijo, da napaka ni vplivala na končni rezultat – golf je v Nemčiji z več kot 244.000 novimi registracijami zasedel prvo mesto po prodaji –, je pod vprašajem verodostojnost vseh preteklih izborov. Glasovnice so sicer pri ADAC-u kasneje uničili zaradi varstva zasebnih podatkov.
Ali bo VW vrnil nagrado?
Šokirani so tudi pri Volkswagnu. Peter-Heinz Thul, šef komunikacij, zadolžen za nove produkte pri VW, je dejal, da je zdaj žogica na strani ADAC: "Pričakujemo, da bodo opravili temeljito preiskavo. Ko bodo rezultati znani, se bomo odločili, kaj storiti z nagrado." Enako meni nemški prometni minister Alexander Dobrindt, ki so ga pri ADAC pogosto kritizirali. Dejal je: "Avtoklub, ustanovljen leta 1903, bo moral biti v prihodnosti bolj pripravljen na dialog in kompromise." Hkrati je minister od organizacije zahteval, naj "položi karte na mizo," ter razjasni vse nepravilnosti iz preteklosti.
Organizacija je namreč glasen nasprotnik vsiljevanja omejitev hitrosti na nemških avtocestah, ovirali so tudi poskuse načrtov za uvedbo cestnin za tuje uporabnike nemških avtocest.
Raje preveri kaj spada pod to 7 letno garancijo, da neboš debelo gledal kakor jaz.
Dnevni časopis Süddeutsche Zeitung je pretekli teden poročal, da je namesto 34.299 oddanih glasov v prid VW golfa, prispelo le …