SUV vozila glede na statistiko prodaje še nikoli niso bila tako priljubljena kot danes. V Sloveniji je njihov tržni delež že večji od 44 odstotkov. To pomeni, da je skoraj vsako drugo na novo registrirano vozilo pri na športni terenec oziroma križanec.
Številni bi mislili, da je pogon na obe osi in višja oddaljenost od tal njihov ključni steber uspeha. Vendar pa vsi križanci oziroma športni terenci niso enako zmogljivi. Večina jih ima pogon na dve kolesi, prav terenska vožnja pa lahko razkrije presenetljive pomanjkljivosti tovrstnih vozil, ko zapeljejo na teren rezerviran za klene terence s 4x4 pogonom.
4x4 iz terena na asfalt
SUV-je namreč pogosto povezujemo s terenskimi geni, medtem, ko se izraz križanec običajno nanaša na avtomobile, ki spominjajo na kombilimuzine ali kombilimuzine z dvignjenim podvozjem in prostornejšo kabino. SUV-ji so kategorija, ki je s terena na asfaltne ceste pripeljala 4×4 pogon.
A tudi SUV-ji nimajo vsi pogona na vsa štiri kolesa. V osnovnih konfiguracijah je tak pogon bolj izjema, v višjih pa je treba računati na precejšnja doplačila.
Navdušenci nad avtomobilskimi izleti po brezpotjih morajo zato razmisliti, ali jim lahko športni terenec oziroma SUV ponudi enako uporabnost kot pravo terensko vozilo. V pomoč bi jim lahko bil video test, ki ga je na platformi Youtube objavil kanal SUV Battle. Na enem mestu so zbrali osem vrhunskih športnih terencev s pogonom 4×4 in jih preizkusil v terenskem vzponu. Čeprav avtorji testa že na začetku priznajo, da obstajajo razlike med modeli glede zmogljivosti in pnevmatik, noben avtomobil ni bil spremenjen, ampak gre za povsem serijska vozila.
Serijska vozila brez predelav in posebnih pnevmatik
Preizkus je potekal v Kazahstanu. Medtem, ko imajo pri nas veliki športni terenci predvsem zmogljive dizelske motorje, so na testu preizkušali modele z bencinskimi motorji različnih velikosti. Kar zadeva pnevmatike, so imele znamke različne velikosti različnih proizvajalcev pnevmatik, vendar v nobenem primeru ni šlo za terensko obutev, temveč za standard, namenjen vožnji po asfaltu, kot je to pri SUV-jih, ki jih kupite v prodajnem salonu.
Preizkusili so naslednje SUV modele: audi Q7, audi Q8, BMW X5, BMW X6, lexus RX, mercedes-benz GLE, range rover sport in volvo XC90, ki so se postopoma vzpenjali po strmem pobočju. Nemške modele so poganjali trilitrski šestvaljniki, lexus 3,5-litrski šestvaljnik, range rover petlitrski osemvaljnik in volva dvolitrski štirivaljnik. Range Rover Sport se je izkazal za najbolj sposobnega na tem področju. Rezultat je pravzaprav pričakovan, saj je ta model pred desetletji začel obdobje luksuznih športnih terencev in je znan po svojem zmogljivem pogonu.
Tudi audi Q8 in BMW X6 sta zadovoljivo opravila s strmino. Mercedes-Benz GLE je imel nepričakovane težave z izstopom, kar je bila posledica oklevajoče elektronike. Za razliko od različice X6 BMW X5 ni imel terenskega doplačila, kar se je odrazilo v tem, da je premagal le prvi odsek poti. Volvo XC90 se je boril s pomanjkanjem moči in navora, kar je posledica manjšega motorja v primerjavi s tekmeci. Tudi lexus RX ni mogel mimo prvega odseka.
Na ogled je tudi video.
5.0 agregati do 2.0 agregati, kje tu vi sploh vidite primerjavo...avto se ne razlikuje v bistvu po kako je ukrivljena …