Finančna uprava (Furs) je v letnem poročilu o svojem delu v posebnem letu 2020 posebno poglavje namenila plačevanju davka na motorna vozila (DMV). Pri tem je pojasnila tudi nekaj tipičnih vzorcev.
Lani je država pobrala za dobrih 33 milijonov evrov DMV, kar je četrtinski upad v primerjavi z letom prej. Prejeli so za skoraj 33 tisoč napovedi DMV od vozil, ki so bila pred tem že registrirana v tujini in prvič registrirana pri nas. Ker gre za države EU, se tehnično ne uporablja beseda "uvoz", marveč "pridobitev". Kar 40 odstotkov vse vozil je bilo pridobljenih iz Nemčije, 19 odstotkov iz Italije, dva odstotka manj pa iz Francije. Iz teh treh držav torej prihaja k nam tri četrtine vseh rabljenih vozil.
Daleč zadaj je na četrtem mestu s šestimi odstotki Belgija, ki je cenjena predvsem zaradi zelo učinkovitega nadzora nad prevrtavanjem kilometrov.
Zelo zanimiva je tudi starostna struktura vozil. Večina lani pridobljenih je bilo starih tri ali štiri leta, torej letnikov 2016 in 2017, ki skupaj tvorita skoraj polovico vsega uvoza. Po številčnosti izstopata še letnika 2015 in 2018, zelo visok delež pa ima tudi skupina starih vozil nad 10 let.
Nekateri konkurirajo drugim s pomočjo slame
Furs v poročilu navaja, da so lani nadaljevali s strožjimi nadzori nad morebitnimi utajami DDV iz naslova pridobitve rabljenih avtov. "Preprodajalci motornih vozil, ki pridobivajo vozila iz drugih držav članic EU, se ob nadaljnji prodaji vozila fizični osebi, z uporabo različnih shem, pogosto tudi s pomočjo ponarejene dokumentacije in slamnatih prodajalcev skušajo izogniti plačilu DDV v Sloveniji," Furs navaja očitno še vedno pogosto prakso nekaterih preprodajalcev.
"S takšnim poslovanjem na račun neplačanega DDV lahko dosežejo nižje prodajne vrednosti rabljenih vozil, s tem pa pridobijo nepošteno konkurenčno prednost v primerjavi z davčnimi zavezanci, ki poslujejo zakonito. Postopki učinkovitega nadzora so lahko v teh primerih daljši, saj pogosto pravilnosti obdavčitve izvedenih transakcij ni mogoče preveriti brez mednarodne izmenjave podatkov, kar potem posledično vpliva tudi na daljše postopke odmere DMV. Brez plačila DMV pa vozila, pridobljenega iz tujine, ni mogoče registrirati."
Furs v primeru suma glede pravilne izpolnitve DDV obveznosti pred odmero DMV zato zahteva zavarovanje izpolnitve DDV obveznosti z gotovinskim pologom, šele nato je DMV odmerjen, s tem pa omogočena registracija vozila. Vzporedno še vedno tečejo postopki preverjanja morebitne utaje.
Kadar na podlagi predložene dokumentacije ni suma na nepravilnosti glede plačila DDV, se odmera DMV izvede hitro in brez zahteve za zavarovanje, navaja Furs morebitne časovne razlike v postopkih.
Sodelavec pripeljal avto iz DE, pa čakal en mesec, da so mu odmerili dmv. Vse papirje je imel ok. En …
Iz tujine se uvaža super duper ohranjene avte stare samo 3 do 5 let z 200.000 kilometri. Dejmo no. Že …