V izsledkih raziskave, ki jo je pred dnevi objavila britanska potrošniška organizacija Which?, je v letu 2014 sodelovalo skoraj 21.000 voznikov in 36.200 avtomobilov, ki niso bili starejši od osem let. Na tej podlagi je uspelo raziskovalcem ustvariti verodostojen seznam težav v povezavi z avtomobili.
Najpogostejše štiri okvare:
1. Hlajenje/gretje notranjosti, prizadetih 4,9 odstotka vozil v 2014
Težave s klimatsko napravo so se izkazale za najbolj pogoste napake pri avtomobilih. Deloma pa so zanje krivi tudi vozniki, ki prepogosto pozabijo na redno vzdrževanje. Klimatsko napravo je potrebno redno vsaj za nekaj minut zaganjati tudi pozimi, pomlad pa je pravi čas za obisk serviserja, ki bo preveril količino plina in tesnenje.
2. Svetila in z njimi povezani sistemi, prizadetih 4,71 odstotka vozil
Klasične halogenske žarnice imajo omejeno življenjsko dobo, včasih traja vsega 450 ur, največ pa okoli 1.000 ur delovanja. Pravilo, ki običajno velja pri nakupu: dražja je žarnica, dlje bo svetila. V primerjavi s tem tipom žarnic so sicer precej dolgotrajnejši ksenonski žarometi s povprečjem 2.000 ur delovanja, a tehnologija prihodnosti so prav gotovo polni LED žarometi, ki naj bi zagotavljali osvetljeno noč med 25.000 pa do 50.000 ur. To pa je ponavadi že življenjska doba avtomobilov.
3. Akumulatorji, prizadetih 4,63 odstotka vozil
Zimska jutra z nizkimi temperaturami ponavadi razkrijejo bedno stanje akumulatorjev. A za kar polovico težav z njimi so po navedbah Which? odgovorni lastniki, ki pozabljajo prižgane luči. Dober akumulator bi moral brez težav zdržati pet let in več.
4. Podvozje, prizadetih 4,32 odstotkov vozil
Veliko prevoženih kilometrov hočeš-nočeš vpliva na obrabo sestavnih delov podvozja, a dejstvo je, da naluknjane ceste in neprestana srečanja z udarnimi jamami zelo vplivajo na še tako trpežno podvozje. "Značilnost teh poškodb je, da to niso razne zračnosti zglobov in končnikov, temveč praviloma deformacije nosilnih rok podvozja, vzvodov končnikov volana, amortizerjev, platišč in pnevmatik," je pred časom glede tovrstnih težav povedal mehanik Primož Rožnik.