24-letni mehanik pokazal, da na mladih svet stoji

Foto: Gregor Prebil Andraž Boh Foto: Gregor Prebil Andraž Boh Foto: Gregor Prebil Andraž Boh Foto: Gregor Prebil Andraž Boh Foto: Gregor Prebil Andraž Boh Foto: Gregor Prebil Andraž Boh Foto: Gregor Prebil Andraž Boh Foto: Gregor Prebil Andraž Boh
Družina Boh vodi avtomehanično delavnico v Grosupljem. 24-letni Andraž Boh pod vodstvom očeta in mame dela v družinski delavnici skupaj z mlajšim bratom. Ljubezen do avtomobilov ima v krvi. Že kot mali otrok je s pištolami za menjavo pnevmatik pomagal očetu pri delu v delavnici. Da na mladih svet stoji, je dokazal na tekmovanju za Mehanika leta.
Oglej si celoten članek

24-letni Andraž Boh je na tekmovanju za Mehanika leta, ki ga skupaj organizirata zurnal24.si in specializirana revija Mehanik in voznik, med 10 izkušenimi finalisti zaostal le za trikratnim zmagovalcem Primožem Rožnikom.

Ste neodvisna servisna delavnica, poudarjate pa predvsem popravila in vzdrževanje vozil višjega cenovnega razreda. Se pravi, da ste tudi specializirani za popravilo dražjih vozil?
Specializirani smo za vse vrste vozil. Odločili smo se, da bi dodatno poudarili vozila višjega cenovnega razreda, saj tudi sami vozimo take avtomobile. Zato imamo z njimi veliko izkušenj. Imamo tudi posebna originalna orodja in testerje. Pri tem imamo veliko podporo pri Boschu, saj smo del mreže servisnih delavnic Bosch Car Service. Vozila višjega cenovnega razreda imajo veliko elektronike, ki jo avtomobilskim proizvajalcem zagotavlja ravno Bosch, kot eden največjih dobaviteljev avtomobilski industriji.

Na kakšen način vam še pomaga Bosch?
Na vseh področjih. Imamo dostop do njihovih testerjev, za seboj pa imajo zares ogromno bazo podatkov, ki so dostopni samo nam, ki smo v mreži Bosch Car Service. Pri določenih okvarah, lahko kontaktiramo podjetje, kjer iz baz pridobimo vse potrebne podatke. Boschev tester je hkrati združljiv z vsemi avtomobilskimi znamkami. Tako lahko posodabljamo tudi programe pri Porschejih, BMW ali drugih, enako kot z originalnim testerjem.

Ali dražja vozila na vaš servis pripeljejo šele, ko so izven garancije ali tudi med garancijo?
Odvisno. Še vedno je več takih, ki med garancijo svoja vozila vozijo na pooblaščene servise, pa čeprav jim po zakonu tega ni treba, saj imamo tudi mi originalne, oziroma enakovredne dele. Je pa kar nekaj takih, ki tudi med garancijo k nam vozijo vozila na servis. Imamo stranke, ki kupijo nov avto in ga nikoli ne peljejo na pooblaščeni servis, ker so pri nas zadovoljni.

Glede na to, da ste specialisti, ali vozila k vam na servis vozijo iz vse Slovenije?
Večina naših strank prihaja z Grosupljega in okolice, imamo pa tudi stranke, ki se k nam pripeljejo od dlje.

Foto: Gregor Prebil Andraž Boh

V čem se razlikuje vzdrževanje in popravilo mercedesa razreda S ali porscheja panamere v primerjavi z renault cliom ali VW golfom?
Razlikuje se v ceni. Pri Boschu imamo vse podatke o programih vzdrževanja, torej, kaj treba pri določenih kilometrih zamenjati ali pregledati. Opisan je celoten postopek, kot pri pooblaščenem servisu. Tukaj ni odstopanja. Vzdrževanje vozil višjega in nižjega cenovnega razreda se najbolj razlikuje v ceni. Sami filtri so veliko dražji pri vozilih višjega cenovnega razreda. Še vedno pa smo cenejši od pooblaščenega servisa. Sam imam porscheja in vem, koliko stanejo originalni deli. Za svoj avtomobil sem uporabil neoriginalni del, ki je enakovreden originalu. Neka stranka pa si je želela originalne dele svečk in tuljave. Pri originalnem delu, zapakiranem v originalni škatli z napisom porsche, je bila Berujeva tuljava in Boscheve svečke. Material je bil praktično enak, razlika v ceni pa je bila 30 odstotkov. Bosch izdeluje tuljave, svečke … na originalnih škatlah pa piše Porsche, BMW …

So popravila na dražjih vozilih drugačna kot na cliu ali golfu?
Načeloma se napake ponavljajo. Dražji avtomobili imajo več elektronike, tu so razlike. Kar zadeva osnovne dele, podvozja, potrošnega materiala, je vse enako. Je pa veliko odvisno od sloga vožnje in cest, po katerih se vozijo.

Mehaniki pravijo, da so vozniki v času krize na svojih vozilih servisirali le tisto, kar je nujno, varčevali pa so na olju in drugih materialih. Ali enako velja za lastnike dražjih vozil?
Tudi če želijo varčevati, jim že sami povemo, da bomo svoje delo naredili le po normativih. Če  se ne strinjajo, avtomobila ne vzamemo na servis.

Pa se dogaja, da želi lastnik porscheja varčevati na materialu?
Pri porschejih se to ravno ne dogaja, se pa pri razred nižjih, BMW, Mercedes ...

Ste popravljali in servisirali tudi že kakšne bolj eksotične avtomobile?
Smo. Na primer porscheja turbo, repliko bugattija letnik 1960, trenutno imamo v delavnici mercedesa letnik 1952, imeli smo BMW M3 in podobne …

Kaj je bilo do zdaj najdražje popravilo?
Pri dizelskih mercedesih 3,2 CDI mercedesove turbine, luščiti se začnejo izpušni kolektorji. Prenovljena turbina stane okoli 700 evrov, enako kolektorji. To je eno dražjih popravil, saj kopije, torej bližnjice, ni.

Foto: Gregor Prebil Andraž Boh

Vaš avtoservis je družinsko podjetje. Kako ste si razdelili delo?
Brat še hodi v šolo, sam sem že zaposlen. Mama in oče vodita delavnico, sestra pa ne "privija".

Torej vam je bil ta poklic položen v zibelko?
Položen ravno ne. Pogoj, da smo delavnico preselili v Grosuplje, na večjo lokacijo, je bil ,da skupaj z bratom kasneje prevzameva posel. Odločila sva se, da gremo naprej, saj naju to veseli. Treba je iti naprej.

Kdaj ste popravili prvi avto?
Ko sva bila z bratom še otroka, imel sem 13 ali 14 let, sva že po delavnici letala okoli s pištolami in menjavala pnevmatike. Izgledalo je kar malo smešno. Nekatere stranke so čudno gledale, kaj delata otroka okoli avtomobilov, nama pa je bilo to v veselje. Zelo rada sva to počela. Nama je bilo čudno, zakaj se čudijo drugi?

Zanimivo je, da niste obiskovali srednje šole za avtomehanika?
Ne, izbral sem smer elektrotehnik računalništva. Zaradi tega, ker je mehanik moj oče, ki o tem ve veliko. Sem bolj samouk, zato sem šel raje v šolo, ki mi bo dala znanje na področju električnih avtomobilov in hibridov, ki zahtevajo več znanja iz elektronike. Tako sem dobil znanje še druge strani, ne samo mehanike. O tem že veliko vem. Šolanje sem nadaljeval na visoki šoli za avtoservis in management, da sem razširil še znanje na področju teorije. Visoka šola je v bistvu nadaljevanje srednje šole za avtomehanike.

Foto: Gregor Prebil Andraž Boh

Imate mladi mehaniki, ki obvladate računalništvo, prednost pred starejšimi mehaniki pri novejših avtomobilih, ki so polni elektronike?
Mogoče da, kar zadeva testerjev, električnih shem. Odvisno, za kaj so starejši mehaniki izučeni. Nekateri so še boljši na področju elektrike od mene. So pa bolj domači pri starodobnikih, ki imajo povsem drugačne električne sisteme. Ravno pri tem, več kot šestdeset let starem mercedesu, nam pomaga starejši gospod. Starodobniki imajo čisto drugačen način zagrevanja svečke. Mogoče imamo mlajši mehaniki prednost pri novejših avtomobilih, se pa vse to da tudi naučiti. Kar zadeva znanje za nazaj, starejših avtomobilov na servisih ni veliko, pa imajo starejši mehaniki prednost, saj se mladi težko učimo popravil na teh avtomobilih.

Zakaj si se prijavil na tekmovanje za Mehanika leta?
Po pravici povedano iz lastne radovednosti. Lani sem opazil, da je zmagal Primož Rožnik, zato sem si rekel, zakaj pa ne bi poizkusil tudi sam? Iz radovednosti me je zanimalo, kako tekmovanje poteka.

Ste bili zadovoljni z rezultatom? Drugo mesto je lep uspeh.
Sem bil zadovoljen. Upal sem na dobro uvrstitev, saj sem vedel, da smo nalogo, vezavo releja, opravili samo trije. Na koncu sem bil vseeno zelo presenečen.

Se boste prihodnje leto spet prijavili na tekmovanje? Ostaja izziv zmaga?
Za zdaj sem razmišljal, da bi se še.

Foto: Gregor Prebil Andraž Boh

Je drugo mesto na tekmovanju za mehanika leta dobra reklama za vašo delavnico?
Zagotovo je dobra reklama. O tekmovanju je pisalo v številnih slovenskih medijih, tako splošnih, kot strokovnih, tudi v obrtniku. Veliko strank je prišlo do nas in mi čestitalo, tudi po telefonu in elektronski pošti. Eni dajo nekaj na to, drugi pa manj.

Na tekmovanje ste se pripeljali z mustangom V8. Za mlade fante je to pogosto sanjski avto.
Jaz imam porscheja, to pa je bratov avto. Tudi zamenjava si jih. Nad Mustangom naju je navdušil film "Gone in 60 seconds“. Ko sva videla film, sva se takoj zaljubila v mustanga. Ideja je bila, da bi kupila eleanora fastbacka, ampak ga je težko dobiti. Tudi cene avtomobilov uvoženih iz ZDA so bile previsoke. Taki avti stanejo 150 tisoč evrov in več.

Glede na to, da ste mehanik in znate sami popraviti veliko stvari, je kaj lažje priti do takega avtomobila?
Niti ne. Veliko okvarjenih mustangov ima še vedno visoke cene. Večina ljudi ve, koliko je tak avtomobil vreden. Pri nas imamo na novo tudi kleparsko in ličarsko delavnico locirano v Ljubljani, v Sostrem, zato popravila na tem področju ne predstavljajo težav. Ponavadi, če kupiš tak eksotični avto, pod črto prideš čez z ničlo. Veliko ne privarčuješ, delaš pa zastonj.

Katerega porscheja imate vi?
Porsche 911 millenium, iz te serije je bilo narejenih 911 avtomobilov. Gre za letnik 2000. Narejen je bil ob prelomu tisočletja. Za zdaj ima 115 tisoč kilometrov in še dobro dela.

Menite, da mora biti vsak mehanik po duši "avto romantik“ in imeti v svoji garaži svoj sanjski avtomobil?
Porsche 911 je eden mojih sanjskih avtomobilov. Drugače pa je moja želja nadgradnja pri porscheju, porsche turbo …

Foto: Gregor Prebil Andraž Boh

Kako starši gledajo na to, da vozite tako hiter avto?
Porscheja sem dobil za 17. rojstni dan. V bistvu sem ga podedoval. Brat je mustanga prav tako dobil za 17. rojstni dan. Starši nimajo nič proti temu.

Ali starša, ki vodita delavnico, na vas gledata kako drugače, kot na preostale mehanike v vaši delavnici?
Kar zadeva delo v delavnici, ne. V delavnici je delo na prvem mestu. Doma je pa spet drugače. V službi smo med seboj sodelavci, doma pa družinski člani. Družinske stvari morajo ostati doma.

Na tekmovanju ste premagali kar nekaj izkušenih mačkov. Kako starši gledajo na to?
Ponosni so bili. Tudi oni so bili presenečeni. Presenečeni so bili že zato, ker sem se sploh prijavil na tekmovanje. Potem pa še drugo mesto … Odlično.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.