200 evrov preveč za varnost

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Prometne nesreče. Tehnologija, ki preprečuje trke, je cenovno dostopna, a v novih vozilih zelo redka.
Oglej si celoten članek

Varna vožnja. Aktivna in pasivna varnost sta postali glavni steber razvoja avtomobilske industrije. Tehnologije, ki same odpravljajo voznikove napake, so na voljo že v nižjem cenovnem razredu, vendar vozniki in zavarovalnice njihovih prednosti še niso prepoznali.

“Fiatov sistem aktivne varnosti LSCM, ki prepoznava ovire pred vozilom in samodejno zavre, če voznik tega ne stori sam, ter pomaga preprečiti, da bi se zgodil trk, v fiat pandi in fiatu 500L ponujamo za doplačilo 200 evrov, a je odstotek vozil, prodanih s sistemom LSCM, majhen,” pravi Matej Ahačič, produktni strokovnjak pri podjetju Avto Triglav.

Brez popusta pri zavarovanju

“Sistemi, ki preprečujejo nalete pri nižjih hitrostih, posredno znižujejo zavarovalno premijo, neposredno pa še ne. Naše zavarovalnice teh tehnologij še ne upoštevajo pri zmanjševanju premij, kar bi zagotovo pospešilo prodajo,” meni Uroš Mihelčič iz Forda in dodaja, da se je za omenjeni sistem odločilo le pet odstotkov kupcev focusa in odstotek manj B-maxa. Tudi pri novemu volkswagen golfu imajo le deset odstotkov kupcev sistema front assist.

Povsem drugače je v tujini. Thomas Broberg, višji svetovalec za varnost pri Volvu, kjer v svoje modele že vgrajujejo tudi sistem, ki prepoznava pešce in kolesarje ter je zmožen preprečiti ali vsaj omiliti posledice trka z njimi – tudi v podobnih tragičnih nesrečah, kot je bila v Ljubljani, ko je voznik na prehodu za pešce do smrti povozil dve 19-letni dekleti –, pravi: “V Evropi vlada veliko zanimanje zavarovalnic za varnostno tehnologijo. Kupci takšnih vozil so ob sklenitvi zavarovanj v številnih državah deležni popustov v višini do 30 odstotkov.”

Alarm da, tehnologija ne

Zavarovalnici Triglav se zdi uvedba popustov na asistenčne sisteme smiselna takrat, ko bodo že del serijske opreme; za zdaj so namreč po njihovih podatkih vgrajeni v cenovno dražja vozila. Zato pa večina slovenskih zavarovalnic ponuja popuste za vozila, ki imajo vgrajene alarmne sisteme.

Mini intervju, Matej Ahačič, Avto Triglav

Kako deluje sistem LSCM?
Delovanje Fiatovega sistema je zasnovano na posebnem tipalu, nameščenem na vetrobransko steklo, ki “komunicira” s sistemom ESP. Ko sistem prepozna oviro pred seboj – če se voznik ne odzove –, zavira sam in pri hitrosti do 30 km/h popolnoma ustavi vozilo, pri višjih hitrostih pa omili posledice trka. Med samodejnim zaviranjem sistem poskrbi za vžig stop luči.

Ali sistem deluje le pri čelni nevarnosti?
Lasersko tipalo zaznava prisotnost ovir pred vozilom in se ustrezno odzove, kadar so izpolnjeni določeni pogoji; ovira mora prekrivati več kot 40 odstotkov širine vozila, kot, pod katerim bi se zgodil trk, pa mora biti manjši od 30 stopinj.

Ali sistem deluje tudi v predorih in kaj zaznava?
Optimalno deluje tako v predorih kot ob slabem vremenu. Zaznava dovolj velike ravne površine z ustreznimi odbojnimi lastnostmi.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.