11 konceptov za na ceste

Foto: Reuters
Foto: Reuters
Ženevski avtosalon je vedno veljal za mesto predstavitve številnih konceptov. Letos je kar nekaj takih, ki so blizu serijske proizvodnje. Pripravili smo pregled desetih zanimivih študij, ki utegnejo kmalu zapeljati na ceste.
Oglej si celoten članek

Škoda Vision C

Škodina različica "audija A7" je napoved luksuznega coupeja, ki naj bi v serijski različici na ceste zapeljal leta 2015 ali 2016. Platforma je Volkswagnova – MQB. V dolžino meri okoli 4.700 milimetrov, v širino pa 1.820. Za pogon koncepta je predviden 1,4-litrski štirivaljni TSI-agregat z 81 kilovati moči (110 KM), ki je lahko kombiniran s plinsko inštalacijo, kar pomeni porabo 3,4 kilograma na 100 kilometrov, izpustov ogljikovega dioksida je v tem primeru 91 gramov na prevoženi kilometer. V serijskih različicah bodo svoj prostor našli bencinski in dizelski agregati prostornine med 1,4 in 2,0 litra, omenja se tudi športna različica RS z 2,0-litrskim turbomotorjem z okoli 206 kilovati moči (280 KM). Standarden je pogon na dve kolesi, opcija pri serijskem modelu vision C bo pogon 4x4.

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo je po lanski premierni predstavitvi serijskega kupejevskega modela 4C ponudila še drugo različico "baby ferrarija" 4C spider. Za zdaj je kabriolet zgolj koncept, serijski model pričakujemo leta 2015. Mehka streha in izrazitejši žarometi so ob novem izpušnem sistemu in elementih iz ogljikovih vlaken glavni poudarki študije. Za pogon je zadolžen 1,75-litrski štirivaljni turbomotor s 177 kilovati moči (240 KM) in navorom 350 Nm. Moč se na cesto prenaša s pomočjo dvosklopčnega TCT-menjalnika. Do stotice pospeši v 4,5 sekunde, najvišja hitrost je 250 km/h. Posebnost štiri metre dolgega vozila je masa vozila, ki je znatno nižja od ene tone (4C coupe tehta 895 kilogramov).

Foto: Reuters Alfa Romeo 4C Spider

Subaru Viziv 2

Subaru je lani v Ženevi predstavil koncept Viziv, letos pa je sledilo njegovo nadaljevanje. Viziv 2 je najava za prihodnji serijski kompaktni crossover. Priključni hibrid poganja kombinacija 1,6-litrskega turbo "DIT"-motorja in treh elektromotorjev. Energija je shranjena v litij-ionskih baterijah, na vsa štiri kolesa se moč prenaša s pomočjo CVT-menjalnika lineatronic. O serijski različici enoprostorca s štirimi sedeži pri Subaruju še molčijo, glede na ekstravagandno obliko pa verjamemo, da bo pred prihodom serijskega crossoverja predstavljen še kakšen koncept.

Foto: Reuters Subaru vziv 2

Audi TT Quattro Sport Concept

Največ pozornosti je namenjene dvolitrskemu štirivaljnemu turbobencinskemu motorju TFSI z močjo 309 kilovatov (420 KM), ki jo doseže pri 6.700 vrt./min. in 450 Nm navora med 2.400 in 6.300 vrt./min. Zapisano drugače, razmerje med močjo in prostornino je 210 KM na liter prostornine motorja. Audi navaja, da 1.344 kilogramov težak avtomobil od 0 do 100 km/h pospeši v 3,7 sekunde, moč pa na vsa štiri kolesa prenaša s pomočjo dvosklopčnega menjalnika S tronic. V paketu je vpadljiva zračna reža spredaj, inovativna prednja matrix LED-svetila, komplet 20-palčnih aluminijastih platišč, razširjena blatnika, zadnji difuzor in zadnji spojler. Športno navdahnjen je potovalni prostor, ki vključuje 12,3-palčni digitalni zaslon, športne sedeže, športni volan z ravnim spodnjim delom, rdeči gumb za zagon volana ... in dve dirkalni čeladi v prtljažniku.

Foto: EPA Audi quattro concept

Hyundai Intrado

Hyundai Intrado napoveduje prihod malega crossover vozila. Svetovno premiero bo imel tudi pogon na gorivne celice nove generacije. V notranjosti je poudarek na uporabnosti in prilagodljivosti ter uporabi naprednih materialov. Okvir varnostne kletke je izdelan iz karbonskih vlaken, ob odprtju katerihkoli vrat oziroma prtljažnika je mogoče videti njegovo zgradbo. Intrada poganja pogonski sklop na gorivne celice nove generacije, ki uporablja litij-ionsko baterijo s 36 kWh. Napolnjen je v le nekaj minutah, z dosegom do 600 kilometrov, v zrak pa oddaja samo vodo. Poleg izboljšane zmogljivosti in večjega dosega intrado obljublja dobro odzivnost in vozno dinamiko, zahvaljujoč manjši teži in boljši učinkovitosti novega pogonskega sklopa.

Foto: EPA Hyundai intrado

Maserati Alfieri Coupe

2+2 coupe je najava za serijski model, ki pa naj bi bil precej podoben konceptu. Alfieri je narejen na osnovi Maseratija GranTurismo MC Stradale, a ima za 24 centimetrov krajšo medosno razdaljo. Oblikovalcem sta pri snovanju zunanjosti služila zgodovinska modela1957 3500 GT in 1959 5000 GT. Motor je 4,7-litrski V8, ki razvija 343 kilovatov moči (460 KM) pri 7.000 vrt./min. in 520 Nm navora pri 4.750 vrt/min. Moč na cesto prenaša s pomočjo šeststopenjskega menjalnika. Za varno zaustavitev skrbijo karbon-keramični diski in zavorne klešče Brembo. Znotraj je usnje, aluminijasti kraki volana, sredinsko nameščen TFT-zaslon, ovalna ura ...

Foto: Andrej Leban Maserati Alfieri

Mazda Hazumi

Pri Mazdi so se pri snovanju naslednje generacije modelov osredotočajo na štiri ključna področja, in sicer na oblikovanje kodo – duša gibanja, tehnologije Skyactiv, varnostne rešitve mazda proactive safety – in na sistem povezljivosti avtomobila z internetom MZD Connect. Koncept hazumi združuje vse naštete elemente v oblikovni zasnovi naslednje generacije Mazdinega mestnega avtomobila – mazde2. Popolnoma nov 1,5-litrski dizelski agregat Skyactiv-D ima podobne lastnosti kot večji dizelski predstavnik Skyactiv-D 2.2, kar pomeni učinkovito notranje zgorevanje, zvezno razpoložljivost moči in navora ter emisije CO2 pod 90 g/km. Motor izpolnjuje tudi najstrožje zahteve okoljskih predpisov Euro 6 brez dodajanja aditivov ali selektivne katalitične redukcije.

Foto: Andrej Leban Mazda hazumi

Mini Clubman

Tako kot klasični mini je tudi clubman narejen na novi platformi UKL1. S 4.223 milimetri predhodnika v dolžino prekaša za 260 milimetrov, prav tako je za 170 milimetrov širši (zdaj 1.844 milimetrov) in za 25 milimetrov višji (zdaj 1.450 milimetrov). Konceptni clubman je med drugim dobil paket 19-palčnih aluminijastih platišč, številne kromirane dodatke (kromirana so tudi vzvratna ogledala) in stekleno panoramsko streho. V potovalnem prostoru najdemo usnje, les, krom ... Osrednji del potovalnega prostora predstavlja zaslon visoke resolucije. Zadržal je dvodelna krilna vrata na zadku. Serijski clubman bodo poganjali novi 1,5-litrski trivaljni motor ter novi dvolitrski bencinski in dizelski štirivaljni agregati. Moč se bo na cesto prenašala s pomočjo šeststopenjskega ročnega ali šeststopenjskega samodejnega menjalnika.

Foto: EPA Mini clubman concept

Volvo Estate

Študija bodočega karavana prinaša številne posebnosti. Elegantno silhueto nadgrajujejo markantna dnevna T-svetila, streha je vsa v steklu, zadnja svetila povzemajo gubo koncepta XC. Futuristična notranjost poudarja čistost in prostornost izpred 40 let, volan ima le dva kraka, na sredinski konzoli kraljuje velikanski zaslon v obliki tabličnega računalnika, v ozadju katerega funkcije opravlja posebej za volva razvit software. Pravih gumbov je ostalo le za vzorec, voznik naj bi na intuitiven način vse opravil prek zaslona. Še ena posebnost: pod steklenimi tlemi za prvima sedežema se skriva tradicionalna švedska igra "kubb". Ideja je, da se z avtomobilom zapelješ na lepše in nato tam s prijatelji igraš to priljubljeno skandinavsko igro. Za vse tiste, ki pravil ne poznamo, so ta vtisnjena kar na prosojna tla avtomobila. Za vsak primer so dodani še dežni plašči priznane družbe Stutterheim.

Foto: Andrej Leban Volvo estate concept

Volkswagen T-Roc

Serijska različica malega športnega terenca naj bi na ceste zapeljala leta 2016 ali še leto kasneje. Narejena bo na isti platformi kot prihodnji audi Q1. T-Roc concept ima pod motornim pokrovom dvolitrski dizelski agregat TDI s 135 kilovati moči (184 KM) in 380 navora. Moč na cesto prenaša s pomočjo sedemstopenjskega DSG-menjalnika. Voznik lahko izbira med tremi voznimi načini, in sicer cestnim (Street), terenskim (Offroad) in snežnim (Snow). Oznaka 4Motion pomeni, da je pogon na vsa štiri kolesa. Poraba goriva je po tovarniških podatkih 4,9 l/100 km. Koncept krasijo izrazita LED-svetila, postavljen je na velika 19-palčna kolesa, posebnost je targa streha, ki se lahko delno sname in pospravi v prtljažnik. 1.420 kilogramov težak crossover do 100 km/h pospeši v 6,9 sekunde, najvišja hitrost pa je 210 km/h.

Foto: EPA Volkswagen T-roc

Honda Civic Type R Concept

Honda s civicom type R najavlja skorajšnji prihod cestnega dirkalnika, ki bo tehtal vsega 1.200 kilogramov. Dvolitrski štirivaljni turbobencinski motor z direktnim vbrizgom premore 206 kilovatov moči (280 KM). Hondin cilj je, da bo novi civic Type R najhitrejši avtomobil s prednjim pogonom na slavnem dirkališču Nürburgring. Poleg agresivne zunanjosti z velikim črnim spojlerjem in difuzorjem zadaj, sta izboljšana podvozje in volanski mehanizem, zmogljivejše so zavore, nov je izpušni sistem s štirimi izpuhi na zadku. Menjalnik naj bi bil ročni šeststopenjski. Prihod na ceste  je najavljen za leto 2015.

Foto: Andrej Leban Honda civic type R koncept

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.