10 novosti, ki smo jih našli v 308

Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT
Preizkusili smo novi peugeot 308 in preverili 10 novosti, zaradi katerih zdaj sodi med najboljše v svojem razredu.
Oglej si celoten članek

Novi peugeot 308 je ambiciozen. Pri razvoju so imeli v tovarni jasen cilj, da ga želijo dokončno spraviti iz sence, ki so jo nanj doslej metali nekateri konkurenti z nemškim prvakom golfom na čelu. C segment kombilimuzin je verjetno najbolj konkurenčen avtomobilski razred na svetu, biti med najboljšimi v njem pa pomeni biti zelo uravnotežen, a hkrati ponujati več od večine. In res, ko ga človek opazuje, sede vanj, se z njim pelje, se zdi, kot da mu v ozadju avto postavlja provokativna vprašanja: "Vidiš razliko? Jo čutiš?" 

V peugeota 308 so vgradili številne lastnosti, med njimi nekatere pri tej znamki vidimo sploh prvič.

Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT

Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT

Vpadljivost

Gre za evolucijo drznih oblik, ki se je pred dobrim desetletjem začela pod taktirko Gillesa Vidala, zdaj pa se nadaljuje z novim Peugeotovim šefom dizajna Matthiasom Hossannom. Peugeot 308 k že znanim uvaja kar nekaj svežih oblikovnih prijemov, ki jih je Hossann leta 2018 uveljavil v izjemnem konceptnem avtu e-Legend. Ta je je hkrati združeval Peugeotovo preteklost in prihodnost. Pri 308 je to vidno na primer pri obliki nove armaturne plošče ali trojnih zadnjih lučeh, katerih sekvenčnega pozdrava ob odklepanju se ni mogoče naveličati. Ali pa detajlih, kot je oglata številčna oznaka modela na motornem pokrovu. Uravnoteženi proporci kombilimuzine poudarjajo športnost z nizkim nosom, navzdol poveznjenim A-stebričkom in kratkimi previsi. Pravo malo presenečenje je tudi podatek o uporabnosti, saj je s 412 litri  prtljažnik med večjimi v razredu. Večji tudi od razrednega merila, ki ga postavlja VW golf.  

Pred kratkim so s prestižno nagrado Red Dot Award 2022 oblikovalci dobili potrditev za odlično opravljeno delo - prav gotovo gre trenutno za enega najlepših avtov na cesti. Navaditi pa se je treba na nov, veliki logotip, ki ga 308 uvaja kot prvi peugeot.

Napredna aeorodinamika

S količnikom upora Cd 2,8 gre za eno boljših vrednosti pri kombilimuzinah. Dosegli so jo s številnimi majhnimi detajli na odbijačih, motorni maski in pokrovu, bočnih ogledalih in zadku, pa tudi podvozju. Med vožnjo se aerodinamika avta pozna z manj hrupa, dodatno pa je podkrepljena z boljšo zvočno izolacijo stekel.

Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT

Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT

Prestižnejša notranjost 

Ne glede na vrsto osnovne opreme ob vstopu v notranjost avto deluje napredno, v primeru testnikove opreme GT pa kar premijsko. Ne le zaradi dveh velikih zaslonov, temveč tudi zaradi lahkotno oblikovane armaturne plošče, uporabljenih materialov višje kakovosti in sredinskega grebena z novim vzvodom avtomatskega menjalnika, prostorom za prostoročno polnjenje telefona in izbirnikom vožnje. Posebnost je premierna uporaba tehnologije 3D-tiska za element sredinske konzole.

Sedeži imajo certifikat AGR, po želji tudi masirajo. Na zadnji klopi je zaradi daljše medosne razdalje več prostora od predhodnika, 308 se izkaže kot uporaben družinski avto. 

Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT

Novi infotainment

Serijska sta voznikov 10-palčni zaslon in prav tako 10-palčni sredinski zaslon. Zadnja evolucija i-Cockpita je prinesla 3D pogled na merilnike, ki so standardni pri višjih opremah. Takrat se podatki pred voznikom prikazujejo globinsko v pravem 3D načinu, željeni prikaz merilnikov, navigacije ali delovanja asistenčnih sistemov je mogoče tudi enostavno prilagajati. Ker je merilnik postavljen še višje pod vetrobransko steklo in ker je mali volan na zgornjem in spodnjem delu prisekan, odpade potreba po HUD zaslonu.

Novost pri sredinskem zaslonu je, da je postavljen nekoliko nižje, zato je lažje v dosegu rok. Peugeot 308 uvaja novo generacijo operacijskega sistema, ki je grafično in strojno občuten korak naprej: deluje hitro in po principu upravljanja s tablico. Prikaz vsebin je mogoče izdatno prilagajati in si ustvarjati najljubše nastavitve z bližnjicami, te pa shranjevati med do osem različnih profilov uporabnikov. Spodnji del zaslona je razdeljen na dotik občutljiva polja, prek katerih se dostopa do osnovnih menijev multimedije ali klimatizacije. Pod zaslonom pa je še več fizičnih klavirskih tipk za osnovne avtomobilove funkcije.

Pomembna novost je podpora za brezžični Android Auto in Apple Carplay. To pomeni, da za povezavo med telefonom in vozilom kabel ni več potreben. Ljubitelji klasične navigacije imajo zaledje v zmogljivi Tom Tom aplikaciji, ki upošteva tudi aktualne prometne informacije. Privrženci dobrega zvoka pa lahko uživajo v zmogljivem Focal premijskim ozvočenju z 10 zvočniki in močjo 690 W. S pomočjo My Peugeot aplikacije pa je avto lastniku ali lastnici dobedesedno vedno na dosegu roke. 

Foto: Saša Despot Peugeot infotainment

Vedno aktualen

308 je prvi peugeot in eden prvih velikoserijskih modelov s funkcijo posodobitev po zraku (OTA). To pomeni, da za posodabljanje programske opreme vozila ali infozabavnega zaslona ni več treba na zamuden obisk serviserja, temveč se ob pomoči vgrajene tehnologije opravi povsem samodejno, podobno kot pri telefonih ali osebnih računalnikih. Na ta način je avto vedno opremljen z najsodobnejšo in najbolj učinkovito programsko opremo. 

Govori po naše

Ena od pomembnih novosti je slovenski jezik v menijih. S tem je upravljanje z avtom še olajšano. Na voljo je tudi glasovno upravljanje, ki pa je omejeno le na nekaj svetovnih jezikov.

Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT

Asistenčni sistemi iz premijskih vozil

Peugeot 308 lahko odstopa navzgor tudi v tem pogledu. Med drugim ima 360-stopinjski pogled kamer, še pomembnejši pa so asistenčni sistemi, ki mu omogočajo delovanje polsamodejne vožnje stopnje 2. To pomeni, da radarski tempomat, skrit v prednjem logotipu, skupaj s kamero in ostalimi senzorji aktivno spremlja razmere okoli vozila. Tipala vozniku pomagajo pri enostavni vožnji po avtocesti ali skozi mestno gnečo ter ga pravočasno opozorijo na morebitne nevarnosti. Premijska novost v peugeotu 308 je, da lahko avto aktivno pomaga pri menjavi voznega pasu na avtocesti.

Po zaslugi zmogljive kamere za branje prometnih znakov voznika opozarja na trenutno veljavno omejitev hitrosti in omogoča prilagoditev tempomata nanjo z enim pritiskom gumba. Na podlagi podatkov iz navigacije prepoznava tudi, kdaj se približuje ovinek in ustrezno samodejno zmanjša hitrost. Koristna lastnost zadnje kamere pa je samoočiščevanje v primeru umazane leče.

Prvič matrične oči

Peugeot 308 ima že serijsko polne LED žaromete s samodejnim preklapljanjem med dolgim in kratkim snopom. Novost je možnost nadgradnje na matrične žaromete, kar vozniku omogoči vožnjo ves čas s prižganimi dolgimi žarometi. Svetloba posameznih LED enot se samodejno prilagaja cesti in ostalemu prometu brez bleščavosti za ostale udeležence. Sistem deluje zelo dobro.

Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT

Najbolj vsestranska ponudba pogona

Na voljo so kar štiri različni tipi pogona z močjo v razponu od 81 kw (10 KM) pa vse do 162 kW (225 KM). Klasični in večkrat nagrajeni bencinski trivaljnik je na voljo z dvema različnima močema. Zlato sredino ugodne nabavne cene s pridihom športnosti nudi 96-kilovatna različica, še posebej v kombinaciji z gladkim osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom s prestavnimi naperki. Potem je tu varčni dizel za dolgoprogaše, še bolj zanimivi in športni pa sta kar dve kombinaciji priključnega hibrida. Prihaja pa tudi povsem električna različica. 

Slovenski lev

V vsakem peugeotu 308 je tudi del slovenskega znanja. Novi logotip je namreč razvit in izdelan v Sloveniji. V ozadju je precej več kot zgolj kos plastike z vgravirano levjo glavo, saj gre za različno tehnologijo izdelave glede na to, ali ima avto vgrajen vgrajen prednji radar. V tem primeru namreč emblem služi kot njegov pokrov oziroma zaščita. V ta namen so slovenski strokovnjaki razvili posebno tehnologijo izdelave vključno z uporabo redke kovine indij, ki zagotavlja nemoteno prehajanje radarskih žarkov skozi logotip. 

Foto: Saša Despot Peugeot 308 GT

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 10:14 17. April 2022.

    Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.