Seveda v povezavi z učinkovitim samodejnim osemstopenjskim menjalnik Steptronic. Kljub skoraj 200-konjskim močem pod motornim pokrovom je poraba plinskega olja več kot pet metrov dolge limuzine majhna, 1.000 kilometrov brez ustavljanja na bencinskih črpalkah pa povsem dosegljiv cilj.
BMW je sredi leta 2023 predstavil naslednjo generacijo enega svojih temeljnih in najstarejših modelov. Serija pet osme generacije ima očitno vlogo nekoliko umiriti strasti, ki jih je razvnemal BMW dizajn pri nekaterih ostalih novodobnih modelih, v prvi vrsti seriji 7 in XM. Ohranja eleganco, a hkrati z različnimi detajli poudarja modernost in naprednost. Kar zadeva zunanji videz, je tipična sprednja maska oblikovana zmerno in t.i ledvičke delujejo športno in moderno. Tako ne bodo polarizirale javnosti, kot njihove drzne interpretacije v serijah 4 in 7. Žarometi imajo novo obliko in so razdeljeni na štiri segmente. Zadnje luči so ozke in rahlo oblikovane v vodoravno črko "L".
V primerjavi s predhodnikom je nova generacija daljša za 97 mm (5.060 mm - prvič je presegla mejo petih metrov), širša za 32 mm (1.900 mm) in višja za 36 mm (1.515 mm). Medosna razdalja je bila podaljšana za 20 milimetrov na 2995 mm. Serijo 5 pa je mogoče izdatno prilagoditi, saj je vključena tudi v program BMW Individual.
Napredno, pregledno in hitro
Notranjost je doživela veliko spremembo in deluje izjemno moderno in digitalno. Sredinska konzola ima pregledneje urejene gumbe za upravljanje menjalnika, načinov vožnje, avdio sistema, v seriji 5 ostaja okrogel gumb za upravljanje infotainmenta iDrive. Voznik podatke pridobiva na 12,3-palčni digitalni instrumentni plošči, ki se preliva v 14,9-palčni zaslon infotainmenta.
Klimatsko napravo najdete na dnu glavnega zaslona infotainmenta z operacijskim sistemom BMW 8.5. Zanimivo je, da deluje na Linuxu. In zmore čudeže – omogoča nastavitve oblikovalskih motivov, osvetlitev ozadja, igranje ogric, oglede videoposnetkov, snemanje sebkov s pomočjo notranje kamere notranjo kamero ... Bistveno pa je, da sistem ni zapleten, do vseh podatkov se lahko prebijete v nekaj korakih. Podobno prijetno je opazovanje digitalne armaturne plošče s prilagodljivo grafiko in možnostjo prikaza izpisa obogatene resničnosti, kar bo olajšalo vožnjo in vodenje z navigacijo po poti, ki je ne poznate.
Standardni volan ima kvadratno obliko in je dvokrak. V športni različici je volan trikrak. Na volanu boste našli le potrebne minimalne elemente za upravljanje, na levem delu tempomat, na desnem boste upravljali s potovalnim računalnikom in avdio funkcijami. Odlagališč in predalov je veliko in so uporabni, izpostavljamo pa število USB priključkov v drugi vrsti. Skupaj so štirje, dva na koncu sredinskega tunela in dva na zadnji strani naslonjal prednjih sedežev.
Sprednja sedeža sta športno oblikovana, perforirana in prezračevana. Predvsem pa udobna, ne glede na to, kako visoki ali široki ste. Zadnji sedeži so razdeljeni v razmerju 40 : 20 : 40. Prostora za kolena in ramena je tudi zadaj res veliko, kakšen centimeter več bi ga želeli za glavo. Prtljažni prostor ima standardno prostornino 520 litrov, kar je 30 litrov več kot ponuja električna različica i5 (490 litrov). Prtljažnik je res odličen, kar izgubi pri višini, nadomesti z dolžino nakladalne površine in solidno širino.
Še večje, družinske potrebe bo zadovoljil prtljažnik karavana, ki smo ga tudi že preizkusili, test pa bo objavljen v kratkem.
Porabo spravili celo na štiri litre na 100 kilometrov
Ena od prednosti nove serije 5 je izbira pogona. Na izbiro so bencinska, dizelska, priključno-hibridna in električna različica. Osnova je različica 520i, ki jo poganja vrstni štirivaljni bencinski motor z močjo 140 kW (190 KM), mi pa smo tokrat preizkusili osnovno dizelsko različico 520d xDrive. Verjamemo, da bodo osnovne dizelske različice najpogostejša izbira Slovencev, tudi, enako bo veljalo tudi za karavana.
Navdušilo me je že to, da se je ob polni posodi za gorivo računalnik vozila izpisal doseg skoraj 1.100 kilometrov. Kar je pri štirikolesno gnani dizelski petici še bolj impresivno, je to, da se vam ni treba posebej truditi, da bi s polno posodo za gorivo dosegli vsaj 1.000 kilometrov vožnje brez ustavljanja. Na avtocesti niti ni treba voziti posebej varčno, da bi bila poraba plinskega olja celo manjša od šest litrov na 100 prevoženih kilometrov. Na relacijski, umirjeni vožnji Kamnik - Ljubljana nam je uspelo v povprečju voziti zgolj s porabo štirih litrov.
Zelo zmerna poraba goriva pa je le ena od številnih prednosti dvolitrskega štirivaljnika. V primerjavi s prejšnjo generacijo serije 5 se je moč povečala za 5 kW na trenutnih 145 kW (197), kar dopolnjuje 400 Nm navora. Temu je dodan 48 V blagi hibridni sistem z 8 kW in 25 Nm. Delovanje te kombinacije se je izkazalo za izjemno uglajeno in povsem nemoteče. Motor se zažene in ugasne gladko, brez vibracij in sunkov, enako velja za start/stop. Če ne bi pogledal v prometno dovoljenje, ali na napis na zadku sploh ne bi vedel, da se pod motornim pokrovom vrti dizelski agregat, tako uglajen stroj je to. K temu pa so svoje dodale tudi številne nove aerodinamične rešitve na karoseriji.
Tudi dovolj hiter je, pospešek od 0 do 100 km/h je 7,3 sekunde, največja hitrost pa 228 km/h.
Tradicionalno prijetna za vožnjo, predvsem pa natančen in hiter, je osemstopenjski samodejni menjalnik Steptronic, ki motorja po nepotrebnem ne vrti v previsoke ali prenizke vrtljaje.
Petica je postala udoben potovalnik za dolge razdalje
Pohvalo si zasluži tudi udobje med vožnjo – kljub 20-palčnim platiščem z lahkoto opravi z manjšimi in večjimi neravninami, brez poskakovanja ali udarjanja, skozi ovinke se vozi brez večjih nagibanj. Da je pogon speljan na vsa štiri kolesa niti ne boste opazili, je pa vsekakor v pomoč pri bolj suvereni vožnji na mokrem ali spolzkem asfaltu. BMW 5 je res velik avto in je zdaj bolj kot kdajkoli prej podoben sedmici, torej je prej udoben potovalnik kot avto, s katerim bi se zapodili med ovinke - to nalogo imata športna limuzina serije 3 ali pa kupe serije 4. Brez napak vseeno ni. Predvsem pri dinamični vožnji, kjer cesta ni speljana le naravnost, je občutek na volanu prelahek, preveč umeten.
Asistenčni sistemi pregovorno v BMW delujejo vrhunsko. Res niso pretirano moteči za voznika, razen opozorila na prehitro vožnjo, katerega piskanje je treba izklopiti ob vsakem zagonu avtomobila. A tudi sicer ni tako moteč kot pri številnih drugih proizvajalcih vozil. Veliko pohvalo si zaslužijo prilagodljivi LED žarometi, ki z visoko zanesljivostjo pokrivajo promet v nasprotni smeri in pred vami. In čeprav je petvratni BMW v primerjavi s prejšnjo generacijo zelo zrasel v širino in dolžino (zdaj meri že več kot pet metrov) je zaradi kakovosti številnih kamer s 3D prikazom zelo enostaven tudi za obračanje ali vožnjo vzvratno. Tradicionalno prijeten je asistent za vzvratno vožnjo, ki spremlja zadnjih 200 metrov vaše vožnje in po prestavitvi v vzvratno prestavo to pot sam odpelje vzvratno.
BMW serije 5 je v novi generaciji postal bolj premijski kot smo ga bili vajeni v prejšnjih generacijah. Limuzina bo po okusu tistih, ki bi radi na najbolj udoben način prepeljali čim več kilometrov. Z dizlom tudi brez ustavljanja za točenje goriva na poti iz Slovenije do Münchna ali do Dunaja in nazaj. Drži, da je avto polno digitaliziran, a pri BMW ohranjajo dovolj veliko mero razuma, da je digitalizacija v pomoč in niso komplicirali.
Je pa kakovost izdelave in robustnost notranjosti na visoki ravni, prav tako elektronika in možnosti povezovanja. 520d s štirikolesnim pogonom ni povsem brez napak, a je to ultra sodoben, digitalen in v svojem bistvu vozniški avto, kakršnih danes ni veliko. Za premijsko ceno seveda, ki se začne pri 64.950 evrih, s številnimi doplačljivimi dodatki v našem primeru se je cena dvignila na 97 tisočakov.
No, BMW iz prispevka ima glede na moč pod motornim pokrovom ugodno porabo in tudi oprema in vse ostalo je …
Neverjetnih 1000 km brez tankanja-pa to lahko prevozi vsak drugi desetletja star dizelaš na relaciji.......moj ima tudi preko 200konjičev pod …
Golf 2 je tudi naredu jurja z enim tankom