Kakšni so bili vaši začetki sodelovanja pri oblikovanju pohištva za podjetje Lapicida?
Prvotno so sodelovanje predlagali pri reviji Wallpaper*. Želeli so, da bi sodelovala v njihovem Handmade showu leta 2014 in bili so presrečni, ko sem privolila, njihov pogoj pa je bil, da razvijem velik kos pohištva, nič majhnega. Povezali so me s podjetjem Lapicida in rezultat je bil miza Solaris. Letošnja kolekcija Lunar je zrasla iz te izkušnje.
Obstajajo posebne razlike med oblikovanjem nakita in pohištva?
Ne pozabite, da sem študirala industrijsko oblikovanje, kjer sem pridobila velik razpon tenholoških znanj in razumevanja: Naši projekti so segali od jedilnega pribora pa do sesalcev. Tako da sem domača v uravnovešanju estetike s funkcionalnostjo in procesom. Vse, kar sem oblikovala za Lapicido se odvija okoli moje fascinacije s krogi in kroglami, temo, ki jo konstantsno raziskujem v svojem delu. Prenos iz nakita v pohištvo je bil zgolj vprašanje spremembe ravnin in merila.
Ali ste se pri oblikovanju pohištva naučili česa, kar lahko prenesete nazaj v oblikovanje nakita in manjših kosov?
Seveda, dobro je pogledati večjo sliko, celotno oblikovanje, fokus na materiale. Delo na večjem merilu te spodbudi, da temu posvetiš pozornost. Vsak projekt, ki ga naredim, prispeva k ostalim projektom, na katerih delam.
Od kod prihajajo vaše inspiracje? Kakšen je vaš delovni proces?
Vedno sem pozorna na stvari, ki me obdajajo; od oblačil pa do stavb in barv, tekstur, proporcev. To ni vedno zavedno, čeprav včasih namenoma fotografiram, skiciram ali beležim. Oblikovalski proces začnem na papirju in ga nato prenesem na računalnik. Oblika morda ni takoj zadovoljiva in včasih je potrebno do deset variacij: Včasih pa kakšno idejo celo pospravim v predal in se k njej vrnem čez nekaj let. Moje najboljše ideje ponavadi pridejo, ko ne delam, včasih o njih celo sanjam. Zagotovo je dobro delati na več projektih hkrati, ker se dopolnjujejo.
Katera je bila specifična inspiracija za kolekcijo Lunar?
Benetke. Obiskala sem jih mnogokrat, ampak po delu z Lapicido sem dekorativne kamnite intarzije v mestu videla z novim in bolj izobraženim očesom. Tam najdemo izjemno vznemerljivo vizualno mešanico; vidite klasične tehnike kamnite intarizje, kot npr. Pietra Dura, poleg pa stoji sodobno oblikovanje v marmorju. Obožujem geometrijo in močne, grafične oblike in rada imam bogate, teksturirane materiale. Vsi ti elementi so združeni v kolekciji Lunar.
Ali vam marmorni bloki burijo domišljijo enako kot majhni dragulji?
Seveda. Marmor je izjemen material in preko Lapicide sem spoznala toliko redkih in dekorativnih vrst. Obožujem bloke, ki so bogati v teksturi in močno obarvani, polni naravnega karakterja. Izjemen marmor je srce tako mize Solaris kot kolekcije Lunar.
Ste preko sodelovanja z Lapicido naleteli na kakšno presenečenje?
Zaradi svojega izhodišča v industrijskem oblikovanju imam rada tehnologijo in veliki CNC stroji, ki jih uporabljajo v Lapicidi, so me navdušili. Samo trije obstajajo na svetu s takšno kapaciteto visokotehnološke izdelave. Poleg strojev pa so v isti delavnici rokodelci, ki uporabljajo tradicionalne ročne tehnike obdelave kamna, s katerimi ročno izdelajo in dokončajo dela na kamnu. Skupaj te nove in stare tehnologije ponujajo oblikovalcem velik potencial. Z Lapicido bi želela sodelovati tudi na manjših dekorativnih kosih.
Lara Bohinc, ki je v Ljubljani diplomirala iz industrijskega oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost in v Londonu pridobila magisterij iz Nakita in kovinarstva, leta 1997 pa prejela nagrado New Generation Design Award, leta 2013 pa je bila sprejeta v red Britnaskega imperija, v londonskem Notting Hillu v septembru odpira novo prodajalno.
Več o kolekciji Lunar si preberite na povezavi.