"Daleč največji problem, ki je povzročal težave na cestah, je podhlajena podlaga," je pojasnil Bogdan Kočevar, vodja vzdrževanja pri VOC Celje, ki skrbi za prevoznost celjskih in koroških cest. "Ne pomnim takšne kombinacije, da bi po dolgem obdobju hudega mraza takoj nastopil najprej dež, nato pa še intenzivne snežne padavine."
Zaradi nizkih temperatur, ki vladajo po državi že skoraj en mesec, so tla zelo mrzla, temperatura 15 centimetrov pod zemljo je še vedno več stopinj pod ničlo. "Mi smo se tega zavedali in glede na padavinsko napoved zelo bali," zatrjuje Kočevar. Jasno jim je bilo, da bo v primeru dežja velika nevarnost poledice in spiranja posute soli s ceste, medtem ko se bo sneg zelo hitro oprijemal podlage.
In točno to se je vsaj na Koroškem in Celjskem tudi dogajalo, pa čeprav so po zagotovilih Kočevarja službe pravočasno pričele s posipanjem in še pred začetkom sneženja v petek popoldan napravile dva obhoda. Ko pa je ob začetku sneženja zdrsnilo prvo vozilo in zaprlo osrednjo cesto proti Koroški, je to blokiralo tudi možnost nadaljenga posipanja in pluženja, medtem ko se je zaradi mrzle podlage zvožen sneg v hipu spremenil v trdno primrznjenjo ledeno desko, kjer nista pomagala več ne plug ne sol. V takšni situaciji novi pravilnik o zimski službi, ki zagovarja manj pluženja in več posipanja, ni imel vpliva, dodaja Kočevar.
Na podlagi izkušenj bodo uporabljali fini drobir
Rezerve, da bi lahko pristojne službe bolje posredovale, vseeno so, priznava Kočevar, a opozarja na neutemeljene oziroma pretirane kritike: "Ne moremo kar s prsti tleskniti in se bo vse takoj uredilo."
Za naslednje sneženje bodo tako na podlagi izkušenj in dogovora z državnimi službami na klancih, ki povezujejo celjsko in koroško regijo, skušali z rezervnimi ekipami tik pred sneženjem posuti vzpone s finim drobirjem in tako povečati tornost pnevmatik, še posebej pri tovornih vozilih. Peska so se morali namreč vzdrževalci doslej na zahtevo državnih služb kar najbolj izogibati, saj povzroča poškodbe na avtih in maši odtočne kanale. Ampak Kočevar upa, da bo pesek odslej prišel v poštev vsaj na kritičnih mestih. Prav tako bi morali po njegovem vzdrževalci še več pozornosti dajati preventivnemu posipanju.
Hkrati pa pričakuje, da bi druge službe pa tudi vozniki sami naredili več glede samoizločanja. Vendar tu trčimo na še eno dejstvo, da na naših cestah kronično primanjkuje primernih mest.
andrej.leban@zurnal24.si
Pri nas je vsako jutro lokalna cesta "makadam", toliko peska posipljejo. Res je kaka pika na avtu več, ampak to funkcionira tudi v hudem mrazu, dokler le ni preveč vozil, ki pesek zmetala s ceste.