Vse se je začelo leta 1947 s svinčnikom in skico: nizozemski uvoznik avtomobilov Ben Pon je v Volkswagnovi tovarni videl enostavno šasijo vozila, ki jo je vzel za osnovo in si v beležko narisal skico transporterja s potezami hrošča.
Brezkompromisen in robusten kot hrošč
Dve leti kasneje je direktor Volkswagnove tovarne Heinrich Nordhoff predstavil štiri prototipe – dva furgona, kombi in minibus. Enega od teh je dobil kölnski izdelovalec parfumov 4711. Nordhoff je obljubil, da bo tudi transporter tako brezkompromisen in robusten kot hrošč: "Teh avtomobilov se ne bodo dotikali s finimi rokavicami, temveč se bo z njimi ravnalo grobo in brezobzirno."
Konstruktorji so uporabili hroščeve preme in motor. Kombi je namesto konstrukcije s cevnim okvirjem dobil samonosno karoserijo, ki je bila pritrjena na letveni okvir. Motor je imel 1131 cm3 gibne prostornine in je razvil moč 18 kilovatov moči pri 3300 vrt./min. V vozilu je bilo prostora za osem oseb. Z nekaj potezami je bilo mogoče odstraniti zadnji dve sedežni vrsti, tako so dobili tovorni prostor z nosilnostjo do 750 kilogramov.
Lahko je bil tudi mali avtobus
Alfred Haesner, ki je bil od leta 1948 do 1952 vodja tehničnega razvoja v Volkswagnovi tovarni, je navdušeno zatrjeval, da je "ta komercialni tip dostavnika uporaben za vse vrste dejavnosti, transporta in špedicijskih namenov – lahko je na primer mali avtobus, vozilo za posebne namene, poštno vozilo, reševalno vozilo ali mobilna ambulanta."
Serijska proizvodnja je stekla 8. marca 1950 v hali 1 matične tovarne v Wolfsburgu. Dnevno so izdelali deset vozil. Do konca leta 1950 se je število izdelanih transporterjev povzpelo že na 8001. Povpraševanja je bilo ogromno, ker je bila cena (od 5.850 nemških mark naprej) za obrtnike in trgovce dokaj dostopna. Edinstveno vozilo je hitro postalo pravi izvozni hit. Volkswagnov transporter je lahko prevažal prav vse: odpadni gradbeni material, malto, opeko, loščilni vosek, kruh, cigarete in časopise – preprosto vse, kar je bilo potrebno za "nemški gospodarski čudež".
Priljubljen v Indiji in med hipiji
Že leta 1951 je bil na avtomobilskem salonu v Berlinu predstavljen Volkswagnov kombi z vgrajenim zabojem za kampiranje. Dostavnik z motorjem v zadnjem delu je s tem nenadoma omogočal povsem drugačno vrsto potovanj. Najprej čez Alpe. In nazaj. Kasneje, ko so kombi odkrili tudi hipiji, pa vse do Indije.
Štiri leta po zagonu proizvodnje je v Wolfsburgu s tekočega traku zapeljal transporter z zaporedno številko 100.000. Do takrat se je ponudba razširila že na 30 različnih modelov. V Wolfsburgu so dnevno izdelali 80 vozil. Več jih niso mogli, ker so bile tovarniške kapacitete polno zasedene že zaradi proizvodnje hrošča. Čedalje bolj očitno je postajalo, da transporter potrebuje svojo tovarno.
Z gradnjo so pričeli že v začetku marca 1955 v predelu Hannover-Stöcken, tovarno pa so postavili v samo enem letu. Prvi transporterji so tu s tekočega traku zapeljali marca 1956. To je bil obenem tudi začetek obdobja "gospodarskega čudeža". Do danes so po vsem svetu skupno izdelali skoraj 11 milijonov vozil serije T, ki je doslej štela pet generacij.
Novo modelsko generacijo, T6, bodo začeli izdelovati v letošnjem letu.