Avto
2123 ogledov

Naloge, ki delajo največje težave kandidatom za pridobitev vozniškega izpita

Teoretični izpi AVP
Ali lahko imate dve ali več veljavnih vozniških dovoljenj? Kaj od naštetega je del poti ustavljanja? Kaj od naštetega lahko skrajša zavorno pot? To so le tri teoretična vprašanja, ki kandidatom za pridobitev vozniškega izpita za kategorijo B dela največ težav.

Na javni agenciji za varnost v prometu (AVP) so na podlagi statistične obdelave podatkov naredili analizo testnih nalog teoretičnega dela vozniškega izpita za kategorijo B. Analiza je zajela osem najbolj kritičnih področij (tematik), pri katerih je bil delež kandidatov, ki so na vprašanje odgovorili napačno, največji in se je gibal med 17 in 23 odstotki).

Na AVP so ugotovili, da je bil največji delež napačnih odgovorov je bil v tematiki "Omejitve hitrosti", kjer gre za poznavanje temeljnih določb glede najvišjih  dovoljenih hitrosti na cestah v naselju, zunaj naselja, na avtocesti in hitri cesti, ob zmanjšani vidljivosti ter  kadar ima vozilo na kolesih  verige, v povezavi z vozili oz. skupino vozil, ki jih lahko vozi imetnik vozniškega dovoljenja kategorije B.

S hupanje pozdravljamo znance

Sledi tematika "Znaki za komunikacijo med udeleženci v prometu". Pri eni od teoretičnih nalog je več kot 20 odstotkov kandidatov označilo, da se sme zvočne in opozorilne znake uporabljati, kadar opazimo policijsko patruljo in opozarjamo nanjo ter več kot deset odstotkov, da jih uporabimo, kadar pozdravljamo znance!

Pri tematiki »Prometni znaki za prepovedi in omejitve«  je povzročal kandidatom največ preglavic prometni znak "Prepovedan promet v obeh smereh". Zelo pogosto tudi zamenjujejo, kdaj je treba obvezno ustaviti (znak »Ustavi!«) in kdaj se to stori po potrebi, z namenom pustiti mimo udeležence cestnega prometa, ki  imajo prednost (znak »Križišče s prednostno cesto«) Enako velja tudi za primere, ko je znaku »Križišče s prednostno cesto« dodana dopolnilna tabla.

Pri nekaterih takšnih teoretičnih nalogah je tudi več kot 30 odstotkov odgovorov napačnih. Kandidatom na teoretičnem delu izpita preglavice delajo tudi »Naprave aktivne  varnosti;  temeljno  poznavanje  vozil in ugotavljanje napak na vozilu«. Na primer na pnevmatike, kakšne morajo biti pnevmatike na isti osi motornega vozila ali pa čemu je treba prilagoditi polnilni tlak pnevmatik, pa tudi kakšne so posledice, če polnilni tlak ni ustrezen. Na drugi strani pa razmeroma dobro prepoznajo  namen in delovanje sistema proti blokiranju koles.

Vprašanja, ki kandidatom za pridobitev vozniškega izpita B lategorije na teoretičnem delu povzročajo preglavice:

Ali lahko imate dve ali več veljavnih vozniških dovoljenj?
Da, če imam poleg slovenskega tudi vozniško dovoljenje, izdan  v tujini. Nepravilno 254 odgovorov
Da, če imam vozniško dovoljenje za več kategorij motornih vozil. Nepravilno 104 odgovori
Da, če sem lastnik dveh ali več motornih vozil. Nepravilno 6 odgovorov
Ne, imam lahko le eno veljavno vozniško dovoljenje. Pravilno 1235 odgovorov

Kaj od naštetega je del poti ustavljanja?
Potovalna hitrost. Nepravilno 166
Reakcijska pot. Pravilno 720
Vidljivost. Nepravilno 126
Zavorna pot. Pravilno 769

Kaj od naštetega lahko skrajša zavorno pot?
Kakovostne pnevmatike. Pravilno 708
Predhodno zmanjšanje hitrosti vožnje. Pravilno 697
Spolzko vozišče. Nepravilno 157
Tovor v vozilu. Nepravilno 161

Katere nevarnosti pretijo ob nenehnem zaviranju z zavorami pri vožnji po daljšem spustu?
Motor se lahko pregreje. Nepravilno 301
Volan lahko postane neobčutljiv. Nepravilno 205
Zavore se lahko pregrejejo in odpovejo. Pravilno 838
Zavorna pot se lahko podaljša. Pravilno 636

Kateri od naštetih dejavnikov podaljša reakcijski čas voznika?
Stanje in lastnost pnevmatik. Nepravilno 170
Stanje vozišča. Nepravilno 190
Utrujenost. Pravilno 848
Vožnja pod vplivom alkohola. Pravilno 840

Kaj se zgodi z nadzorom nad vozilom v primeru aquaplaninga?
Vozila ni več mogoče obvladovati. Pravilno 496
Vozilo se ne odziva na vrtenje volana, odziva pa se na zaviranje. Nepravilno 93
Vozilo se ne odziva na zaviranje, odziva pa se na vrtenje volana. Nepravilno 161

Kako pravilno ravnamo ob nastanku aquaplaninga?
Močno zaviramo. Nepravilno 139
Takoj stisnemo stopalko oz. ročico sklopke. Pravilno 590
Zadržimo volan oz. krmilo v smeri naravnost. Pravilno 704

Zmanjšana vidljivost pomeni, da je vidna razdalja zaradi megle, dima, dežja, sneženja ali drugih podobnih okoliščin krajša od:
Poti ustavljanja pri vožnji z največjo dovoljeno hitrostjo. Pravilno 379
Reakcijske poti pri gibanju z največjo dovoljeno hitrostjo. Nepravilno 296
Zavorne poti pri gibanju z največjo dovoljeno hitrostjo. Nepravilno 140

Ponoči želite prehiteti vozilo in imate vklopljene zasenčene žaromete. Kdaj lahko vklopite dolge žaromete?
Ko sem vzporedno z vozilom, ki ga prehitevam. Pravilno 290
Pred prehitevanjem, saj moram videti ali je možno prehitevati. Nepravilno 45
Šele, ko se v vrnem na izhodiščni prometni pas. Nepravilno 371

Ponoči vozimo:
Praviloma z dolgimi žarometi. Pravilno 383
Praviloma z zasenčenimi žarometi, dolge žaromete pa vklopimo le po potrebi. Nepravilno 361

Zakaj vpliva prenizek tlak v pnevmatikah na zmanjšano stabilnost vozila med vožnjo?
Ker pnevmatike otrdijo in se površina, ki nalega na vozišče, bistveno zmanjša. Nepravilno 170
Ker se med vožnjo v ovinkih pnevmatike izrazito bočno deformirajo. Pravilno 587
Ker so med močnim zaviranjem pnevmatike izrazito nestabilne. Pravilno 614

V katerih navedenih primerih uporabite pomožno (ročno) zavoro?
Kot dodaten ukrep zaviranja pri vožnji po strmem spustu. Nepravilno 174
Kot pomoč pri speljevanju na vzponu. Pravilno 526
Kot pomoč pri vožnji v ovinkih in pri obračanju na zasneženih voziščih. Nepravilno 38
Kot varovanje pred premikom vozila pri parkiranju. Pravilno 524

Katere so glavne naloge električnih varovalk? 
Dovajajo dodatno električno energijo glavnim porabnikom. Nepravilno 160
Osvetljujejo motorni prostor v primeru okvare. Nepravilno 37
Ščitijo električno napeljavo vozila pred preobremenitvami. Pravilno 521
Ščitijo električno napeljavo vozila v primeru kratkega stika. Pravilno 542

Kako pravilno ravnate pri ogrevanju hladnega motorja?
Izogibam se vožnji z visokim številom vrtljajev motorja. Pravilno 1066
Motor ogrejem na mestu, saj je takrat manj obremenjen. Nepravilno 341
Pravočasno prestavljam v višje prestave. Pravilno 108

Komentarjev 19
  • Žurnalček 00:48 17.avgust 2016.

    Kretenčino kretenska ! Dolge luči se uoporabljajo tudi zato , da vidiš čim več ceste pred seboj , da DRUGI vidijo tvojo svetlobo kar pomeni, da jim pihajaš nasproti in da tisti za teboj lahko takšnega kretena kot si ti prehitijo !

  • zdrej 22:13 24.julij 2016.

    Vsekakor ne vpliva na varnost, če so zavore pregrete (tudi do požara lahko pride v zelo ekstremnih primerih), pa da vozilo ni vodljivo v primeru aquaplaninga. No pa saj to nima vpliva na nič, kaj čmo. In s ...prikaži več s takimi sem na cesti, zato pa ni čudno, ko se mi je prej prinesel en clio po nasprotnem pasu. Pa kaj bi, saj to ni pomebno.

  • zdrej 22:02 24.julij 2016.

    Se strinjam, totalno neživljensko vprašanje. Potem pa tip da namesto 10A 30A varovalko, pozabi naredi kratek stik, pa kliče gasilce, da mu pogasijo avto.