"Ko smo izdelali XC90, smo jasno nakazali, v katero smer gremo. Sedaj pa smo že trdno v igri," je dejal Håkan Samuelsson, predsednik in generalni direktor Volvo Car Group.
"S90 je naredil ogromni korak naprej v smislu vozne dinamike, zmogljivosti in vožnje. Popolnoma smo predrugačili izkušnjo vožnje v smislu preciznoti, nadzora in udobja," je dejal Peter Mertens, podpredsednik pri Volvu, odgovoren za raziskave in razvoj.
Po pričakovanjih je novinec, ki nadomešča dosedanji model S80 in bo alternativa audiju A6, BMW 5 in mercedesu E, hkrati povzema že tudi novo nomenklaturo vseh prihodnjih švedskih modelov, postavljen na prilagodljivo platformo SPA, ki so jo razvili sami.
To pomeni tudi enake štirivaljne motorje vključno z zelo zmogljivim T8 plug-in hibridom in njegovimi 294 kW (400 KM). Precej bolj zastopana dizla bosta imela 140 kW (190 KM) in 165 kW (225 KM). Še dva bencinarja pa imata moč 187 kW (254 KM) in 235 kW (320 KM).
Notranjost je prav tako znana, Švedi stavijo na ravne linije, eleganco in visoko stopnjo kakovosti materialov, v sredini kraljuje velikanski zaslon, prek katerega se upravlja z veliko večino vseh pomožnih funkcij.
Srne, ve kar skačite čez cesto ...
Še stopnjo višje od modela XC90, ki se mimogrede po svetu prodaja kot vroča žemljica in je postal že drugi najbolj prodajani model v gami, je S90 postavil varnost.
Kot prvi avto na svetu namreč S90 uvaja prepoznavanje velikih živali, kot so srne, krave jeleni, konji, divjimi prašiči ... Ja, tudi losi na Švedskem.
Sistem polavtonomne vožnje za svoje delovanje ne potrebuje več vozila, ki bi vozil pred njim, kot v XC90, tako da lahko S90 sedaj povsem sam na podlagi spremljanja obccestnih cestnih črt vozi vse do hitrosti 130 km/h.
Novi S90 naj bi Volvo odslej umestil veliko trdneje tudi v razred poslovnih limuzin, saj naj bi bilo 90 odstotkov njegovih kupcev novih strank, za leto 2017 napovedujejo prek 60.000 globalno prodanih avtov na leto.
dezurni@zurnal24.si