Koncern Volkswagen je, kot je znano, za prihodnje leto napovedal vpoklic vseh avtomobilov znamk Volkswagen, Audi, Škoda in Seat s TDI motorjem tipa EA 189. Pri motorjih s prostornino 2,0 in 1,2 litra naj bi po vnaprejšnjih napovedih zadostovalo že nadomestitev programske kode z novo, pri zelo priljubljenem 1,6 TDI motorju pa bo verjetno potreben tudi mehanski poseg ter menjava določenih sestavnih delov motorja.
Volkswagen bo šele v prihodnjih tednih objavil natančne podatke glede posega, zato se v tem trenutku poraja še vrsta vprašanj v smeri, ali bodo lastniki dobili nazaj v roke avtomobil z enakimi zmogljivostmi in porabo, ali pa se bodo te vrednosti poslabšale, če bo želel avto zadostiti zahtevanim homologacijskim kriterijem.
Mlajši od dveh let imajo le dva meseca časa
Pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) nekaj prek 34.000 slovenskih lastnikov "okuženih" vozil opozarjajo na časovne roke. Kot svetujejo, naj bodo vsi, čigar vozilo je mlajše od dveh let, pozorni na možnost uveljavljanja stvarne napake v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov.
Prodajalec je namreč po pravilno vloženi prijavi dolžan kupcu zagotoviti brezhibno blago, ki mora biti v skladu z oglaševanimi lastnostmi v času nakupa. Če prodajalec po ugotovitvi stvarne napake slednje ni sposoben v celoti odpraviti, ima kupec možnost uveljavljanja zamenjave blaga, vračilo dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali vračilo plačanega zneska, pa tudi pravico po povrnitvi škode.
"V zadevi VW to pomeni, da pravice v primeru stvarne napake lahko uveljavljajo potrošniki, ki so lastniki manj kot dve leti starih avtomobilov. Rok 2 mesecev je začel teči s prejemom obvestila “Servisni ukrep za dieselske izpušne pline pri motorjih EA 189”, ki ga je poslal prodajalec oz. zastopnik VW Porsche Slovenija d. o. o.. Potrošnik mora opisati, kaj je napaka na vozilu, pri čemer si delno lahko pomaga z omenjenim obvestilom. Poleg tega naj še zapiše, katerega od možnih zahtevkov uveljavlja," pravijo na ZPS.
Potrošniške organizacije obljubljajo trda pogajanja
Pri organizaciji, kjer so pripravili tudi nasvete pri izpolnjevanju obrazca za stvarno napako, pozivajo vse lastnike avtomobilov z napako, naj se jim pridružijo v skupni akciji, četudi je njihov avto starejši od dveh let.
"Za lastnike starejših avtomobilov na ZPS skupaj z drugimi nacionalnimi potrošniškimi organizacijami, članicami Evropske potrošniške organizacije BEUC, usklajujemo aktivnosti za organizirano uveljavljanje pravic potrošnikov. Naš skupni cilj je, da potrošniki v tej zadevi ne bodo v nobenem primeru oškodovani v kateri koli fazi odprave napake in da bo proizvajalec VW vsem oškodovanim lastnikom, ne glede na starost avtomobilov, povrnil morebitno škodo zaradi zmanjšanje vrednosti avtomobilov oziroma morebitne višje stroške njegove uporabe po odpravi napake. Pripravljeni smo na trda pogajanja, saj želimo doseči sporazumno rešitev problema izven sodišč, a vseeno ne izključujemo morebitnih tožb, če pogajanja ne bi bila uspešna."
PREBERITE ŠE: Nova pravila o dizlih pognala strah v kosti
dezurni@zurnal24.si