Z Volkswagna so sporočili, da so prejeli uradno dovoljenje nemškega urada za homologiranje vozil KBA, s katerim je slednji dovolil vpoklic modelov VW passat, CC in eos z 2,0-litrskim TDI motorjem generacije EA 189.
Vse doslej se namreč regulator ni strinjal s predlaganimi tehničnimi spremembami na motorju, ki jih je predlagal Volkswagen, saj ni verjel, da rešitev, s katero bi spravili v meje emisije, ne bo imela vpliva na povečanje porabe goriva. Volkswagen je očitno sedaj predložil dovolj trdna zagotovila, da bodo poraba, hrupnost in zmogljivosti ostale enake, zato se lahko prične vpoklic navedenih modelov po vsej Evropi, s tem pa tudi Sloveniji.
Doslej pokrili komaj za dobro Slovenijo
Vpoklic po jesenskem razkritju afere Dieselgate, da ima kar 11 milijonov avtov koncerna VW po svetu programsko kodo, ki je sposobna zavajati uradne testne protokole, s tem pa v zrak vresnici izpuščajo precej višje vrednosti škodljivih NOx plinov od dovoljenega, poteka veliko počasneje od predvidevanj in napovedi.
Passatu in ostalima dvema modeloma naj bi kmalu sledil še vpoklic nekaterih drugih velikovolumenskih modelov, verjetno tudi pri drugih treh koncernskih znamkah (Audi, Škoda, Seat). Od januarja, ko so pričeli vabiti na servise prve izmed kar 8,5 milijona evropskih dizelskih avtov, so vpoklicali komaj 50.000 vozil, je poročal Automotive News. Najprej je bil na vrsti model amarok, nato pa različica golf 2,0 TDI blue motion.
Do konca leta naj bi vpoklicali okoli tretjino vseh avtov. Očitno bo najtežji oreh 1,2-litrski motor, saj za zdaj sploh še ni znano, kdaj ga bodo pričeli vpoklicevati, čeprav bi po prvotni časovnici že moral romati na servise.
V Sloveniji bo zaradi afere Dieselagate skupno vpoklicanih več kot 30.000 avtov z 2,0-, 1,6- in 1,2-litrskim TDI motorjem generacije EA 189.
Pri generalnem zastopniku so sporočili, da bodo v okviru aktualne akcije vpoklicali 2.900 vozil modelov passat, CC in eos.
dezurni@zurnal24.si