"Prodajam avto, zato sem oddala oglas na avto.net. Na moj oglas se je javil nekdo in mi poslal sms da ga zanima avto. Predstavil se je kot podjetje Tele-car in napisal, da ima kupca, ki ga zanima moj avto, zato naj ga pokličem na komercialno št. 090 43 39," o svoji izkušnji s podjetjem Tele-car pripoveduje ena od naših bralk.
Ker se ji je zdelo nenavadno, da mora klicati na številko, se najprej ni javila, po še dveh dodatnih SMS-ih pa se je odzvala in poklicala. Na drugi strani se ji je oglasil moški, ki se je predstavil kot posrednik za nakup avtomobila. Postavil ji je nekaj vprašanj o vozilu in mi dejal, da bo povedal njegovi stranki, ki bo, če se bo strinjala, prišla avtomobil pogledat. "Bilo mi je čudno, da sem ga morala klicati na navedeno komercialno številko, sam pa mi je pošiljal sporočila z GSM številke 041 981 594," je povedala. "Ko sem poklicala to številko, seje javila le tajnica in sporočila, naj kličem na 090 43 39. Na telefonu me je zadrževal skoraj devet minut, po ceni 2,19 evrov na minuto."
-
PREBERITE NAŠ ČLANEK IZ LETA 2012: Na 090 kličite za nateg
Na spletu je mogoče najti več let stare stare pritožbe, v katerih se uporabniki hudujejo nad tem, da Hodnik piše SMS-sporočila prodajalcem ali pa sam objavlja oglase za cenovno ugodna vozila zgolj z namenom, da ga kupčije željni kličejo. Tržni inšpektorji so ga obravnavali že večkrat, o njem smo leta 2012 pisali tudi na Žurnalu, a gospod s sporno prakso še kar nadaljuje.
Dva zaključena, en postopek še teče
Dvakrat najnižja globa
V dveh primerih je inšpektorat zoper podjetnika ukrepal, zadnji postopek pa še ni zaključen, zato informacij glede ugotovitev in ukrepov še ne morejo posredovati. Na tržnem inšpektoratu pojasnjujejo, da lahko zoper podjetje prekrškovno ukrepajo, a v skladu z zakonom o prekrških kot prekrškovni organ lahko izrečejo le najnižjo predpisano mero globe, če z zakonom ni drugače določeno.
Za povračilo stroškov dogovor ali sodišče
Potrošnikom v takih in podobnih primerih na inšpektoratu svetujejo, da vsako prejeto ponudbo, dopis, oglas in podobno najprej preberejo, se v primeru nejasnosti obrnejo na ponudnika ali, če opazijo kakršne koli sporne navedbe ali sum nanje, na ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki nudi brezplačno svetovanje potrošnikom ter tržni inšpektorat kot nadzorni organ.
V primeru, da potrošnikom zaradi ravnanja podjetja nastane kakršna koli škoda, lahko zoper podjetje uveljavljajo zahtevek za povračilo nastale škode, pri čemer ga lahko, če sporazumen dogovor ni mogoč, uveljavljajo le preko sodišča.
dezurni@zurnal24.si
*goljufiji
Pa kaj ni jasno doticni gospe in neumnemu novinarju kateremu je izgleda zmanjkalo inspiracije za dober clanek????Praksa je cisto preprosta in to zdalec ni podobno gljufiji.Gospa in vsakdo,ki poklice komercijalno linijo ve v kaj se spusca.Celo preden se vam javi… ...prikaži več želena oseba ti tajnica predhodno pove ceno klica in vse podobne informacije.No kaj?Je gospod Hodnik,gospo drzal na vrvici in jo zadrzeval na telefonu skoraj 10 minut.Cisto preprosto bi prekinila in s trm prihranila par eurov.Pa se to dragi slovenci,gospod dela za drobis kaj pa tisti,ki nam kradejo miljone???
Popravljam (pravniška) država!