Hitrost. "Raziskave kažejo, da če ima kupec v košari deset ali manj izdelkov, nakup opravi hitreje na samopostrežni blagajni kot na navadni," so nam povedali v Sparu. V Mercatorju pravijo, da nakup na obeh blagajnah – če je uporabnik avtomatske blagajne z njo seveda seznanjen – traja podobno dolgo. V Tušu avtomatskih blagajn nimajo, za kupce, ki se jim mudi, pa imajo tako imenovane hitre blagajne.
Sprva mlajši kupci
V povprečju v Mercatorju samopostrežne blagajne uporablja tretjina kupcev, preizkusila pa jih je že več kot polovica strank. V Sparu jih v povprečju uporablja od 35 do 50 odstotkov kupcev, odvisno od velikosti in lokacije trgovine.
Na začetku so samopostrežne blagajne v Mercatorju uporabljali mlajši kupci, kasneje pa so to začeli poskušati še starejši. "Zanimivo je, da jih zelo radi uporabljajo tudi upokojenci," opažajo pri Sparu. Velika večina jih pri obeh trgovcih uporablja za manjše nakupe; v Sparu tistim s polnimi vozički celo svetujejo, naj raje stopijo do običajne blagajne.
Posodabljanje postopoma
Trgovci se sicer tudi z dobavitelji usklajujejo, da so izdelki čim primernejši za samopostrežne blagajne, pravijo v Mercatorju. Posodabljajo jim postopoma; tako so na primer začeli nameščati takšne s števci kovancev, ki jih kupec le vrže v zbiralnik, avtomat jih sam prešteje in vrne preostanek.
V Tušu poudarjajo, da je oseben odnos, ki ga omogočajo običajne blagajne, ena od njihovih ključnih prednosti. "Samopostrežne blagajne delo blagajničarjev nekoliko razbremenijo, zato trgovci postajajo vedno bolj svetovalci in pomočniki kupcem," pa pravijo pri Mercatorju. Pri Sparu dodajajo, da lahko na samopostrežni blagajni kupec sam določa hitrost nakupa, ki mu ustreza.
Imamo jih šest let
Uvedba. V Mercatorju so samopostrežne blagajne uvedli leta 2007, imajo pa jih v 53 prodajalnah. Pri Sparu so jih uvedli konec leta 2009, in sicer v 33 trgovinah.
Jezik. Sparove blagajne poleg slovenskega govorijo še nemški, italijanski, angleški in hrvaški jezik, Mercatorjeve pa še srbsko.
To gre samo na račun trgovcev-da imajo čim manj zaposlenih. Jaz tega ne bom podpiral, že tako ni nobenih delovnih mest. Poleg tega pa to tudi ni moje delo. Ljudje ki uporabljajo avtomatske blagajne naj se raje malo zamislijo-sploh niso… ...prikaži več hitre, običajno traja postopek še dlje. Najhuje je pa to, da s tem navajajo rajo da vse sama naredi in da imajo čim manj zaposlenih. Zato pa z moje strani bojo te blagajne strogo bojkotirane.
Ko sem bil poleti v Franciji , mi prodajalka sploh ni hotela iz rok vzeti kartice, ampak naj bi jo jaz sam moral vstavil v skrimer. Pa je pomagala ena gospa zraven , ki je rekla blagajničarki supermarketa , da… ...prikaži več sem tujec in da ne znam. Ker mi to ni bilo v SLO nikoli potrebno , res nisem znal v pravilni poziciji vtakniti kartico.
Če imajo nekateri rajši avtomatski brezčutni kontakt z avtomatsko blagajno je to njihova osebna odločitev. Že pred leti so nas na črpalkah nategnili, da smo si morali za isti denar sami polniti rezervoar svojega vozila. Sedaj moramo sami delati za… ...prikaži več isti denar nakupljenega blaga kot nas stane na klasični blagajni. S tem podpiramo veletrgovce, da zmanšujejo število zaposlenih na račun kupčevega dela. Če nas taka avtomatska blagajna stane enako kot klasična, je to navaden brezsramen nateg kupcev s strani vodstva prodajalca. In kdor je rad tudi tu nategnjen, je seveda tudi to njegova lastna odločitev. Sam nikoli ne grem na avtomatsko blagajno, pa vi... :)