Prvi suvi so bili v tistih davnih časih izpred 15 let narejeni zato, da je voznik izza volana lahko dobro videl na cesto, v primerjavi s pravimi terenci na cesti peljal precej bolj udobno in hitreje, po potrebi pa še vedno od časa do časa zapeljal tudi izven asfalta, čeprav ne več čez drn in strn.
Filozofija se je od tistih dni povsem spremenila, trend narekuje, da SUV-i limuzinam in kupejem sledijo v takorekoč vsem, tudi v športnosti, medtem ko makadam ti avtomobili dandanes vidijo še redkeje kot Tina Maze domačo posteljo.
Audi je z RS Q3 sedaj stopil v teritorij, ki je bil rezerviran le za najbolj posvečene kupejevske in limuzinske modele. Je namreč prvi suvovski model znamke s pripono RS in glede na objavljene podatke si jo kar zasluži. Resnici na ljubo je bil avtomobil kot koncept predstavljen že na sejmu v Pekingu, od takrat pa so ga dodelali le še v detajlih. Uradno bo predstavljen na skorajšnjem salonu v Ženevi, od jeseni, ko bo na prodaj, bo v Nemčiji ocenjen na najmanj 54.000 evrov.
Kupiš višjega, da ga znižaš
Poganja ga petvaljni 2,5-litrski bencinski motor, ki je zadnja tri leta pobiral naziv za najboljši motor v svojem razredu. V primerjavi s tistim iz TT RS ali RS3 je sicer nekoliko manj močan, saj ima namesto 261 kW (355 KM) "le" 228 kW (310 KM), medtem ko je maksimalen navor 420 Nm na voljo že od 1.500 vrtljajev dalje, kar mu zagotavlja zelo veliko prožnost.
Za prenos moči na vsa šriti kolesa skrbi sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko. RS je od "plebejskega" Q3 nižji za 25 milimetrov, dodani so hlajeni in večji zavorni diski, na zunaj ga je moč prepoznati po najmanj 19-palčnih kolesih, črnem satovju spredaj, zadaj pa po spojlerju in enojni ovalni trombi. Znotraj je v ospredju kombinacija usnja, alkantare in aluminija, volan je prisekan.
Da bi se še bolje držal ovinkov, so akumulator prestavili v prtljažnik, quattro pogon je prilagojen za športno vožnjo, med drugim je mogoče ESC sistem povsem izklopiti. Dodali so program za speljevanje (launch control), ki poskrbi, da od 0 do 100 km/h mine 5,5 sekunde. Baje temu v segmentu ne more slediti nihče, bolj "prizemljena" je elektronsko omejena hitrost 250 km/h. Sedaj lahko le še čakamo odgovor sosedov v stilu X1 M in bavarski dvoboj bo odprt.
in vse skupaj se ustavi ob prvem snegu na cesti :)