Slovenija ni bila uspešna na prvem razpisu za sredstva v okviru mehanizma CEF. Prijavljeni slovenski projekti, med njimi drugi tir Koper-Divača, niso med 276 projekti, za katere Evropska komisija predlaga 13,1 milijarde evrov evropskega sofinanciranja.
Slovenija se je za sredstva iz mehanizma za povezovanje Evrope (CEF) med drugim potegovala s projekti gradnje izvlečnega tira, nadgradnje železniške povezave Poljčane-Slovenska Bistrica in pa gradnje drugega tira železniške proge Koper-Divača, ki je zelo pomemben za slovensko logistiko, širše gospodarstvo in izkoristek potenciala geostrateške lege Slovenije.
Ocenjena vrednost gradnje drugega tira je 1,35 milijarde evrov. Slovenija je pri gradnji želežniškega tira med Divačo in Koprom računala na 30 do 40 odstotkov evropskih sredstev, preostalo bo krito iz javno-zasebnega partnerstva. Kot je znano, se je vlada na razpis prijavila brez zasebenga partnerja.
To je po mnenju ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča tudi razlog, da projekt izgradnje drugega tira ni bil izbran za financiranje v okviru razpisa CEF. S projektom se bodo potegovali za evropska sredstva tudi v prihodnje. Meni pa, da je za drugi tir treba najprej dobiti javna sredstva in šele potem zasebnega partnerja.
Minister pravi, da je zanimanja zasebnih partnerjev precej "iz zelo različnih delov sveta in zelo različnih akterjev - finančnih, izvajalskih, logističnih ..." Sicer pa je optimističen, saj bi po njegovih navedbah morali biti uspešni pri iskanju zasebnega vlagatelja.
Financirali bodo drugo cev predora Karavanke
Je pa na seznamu en projekt, povezan s Slovenijo. Gre za avstrijsko vlogo za financiranje zasnove druge cevi predora Karavanke. Projekt je vreden 7,05 milijona evrov, evropsko sofinanciranje pa je 3,5 milijona.
Kot je danes sporočila evropska komisarka za promet Violeta Bulc, bo Evropska komisija članicam EU predlagala, da se na prvem razpisu za sredstva iz mehanizma za povezovanje Evrope (CEF) 276 prometnim projektom razdeli 13,1 milijarde evrov sredstev EU. Ti projekti so skupaj z ostalimi finančnimi viri vredni skoraj 29 milijard evrov.
Razpis je bil zaprt v začetku marca. Članice EU so prijavile preko 730 projektov v skupni vrednosti 36 milijard evrov.
Bulčeva je poudarila, da so bile vloge zelo kakovostne, skupaj pa bi prijavljeni projekti zagnali za preko sto milijard evrov naložb v prometno infrastrukturo.
In tisti z največjimi te mal razdražili po umazani ritki
kaj pa kitajčki ???????
Ko se TRST in RIJEKA naredita, pri nam pa bomo ostali kjer pač smo, se poslovimo od Luke in SŽ, bomo vozili drobiž robe, sredstev pa bo vsako leto manj. In ja, Karavanke nam pa rabijo v takšni obliki, da… ...prikaži več še rabimo več avtomobilov. Vse države se trudijo manj misij met v državi, mi pa povečat število avtomobilov. Gremo naši.