"Da ne gre za pretiravanje pri ponudbi sladkarij, so spoznali tudi na pošti, saj so tudi sami pokazali pripravljenost, da sladkarije postopno odstranijo iz prodajnega programa. A sedaj je tako določeno z zakonom in ne prepuščeno njihovi dobri volji," je povedala Barbara Pfenniger iz švicarske potrošniške organizacije FRC.
Pri nas prav nasprotno, ponudbo sladkarij še dopolnjujejo
V Sloveniji izdelke iz sladkega programa ponujajo na vseh poštah.
"Od leta 2013 v tej blagovni skupini beležimo rast prodaje. Ponudbo iz sladkega programa nenehno dopolnjujemo, pri tem pa spremljamo in upoštevamo smernice na tem segmentu," poudarjajo na Pošti Slovenije.
V prihodnje bodo ponudbo dopolnjevali z bolj zdravim sladkim programom, obljubljajo. Ponudbo pa sicer prilagajajo v času praznikov, zdaj imajo denimo v prodaji tudi izdelke iz sladkega programa, tematsko vezane na božični in novoletni čas.
Največ prihodkov sicer beležijo z artikli, ki so povezani z njihovo osnovno dejavnostjo (znamke, kuverte, embalaža za oddajo pošiljk, voščilnice, ipd.).
Zaradi pritiskov trga nič več le znamke in razglednice
Pošta Slovenije poleg svojih osnovnih storitev ponuja tudi najrazličnejše trgovsko blago.
"Pred leti smo prodajali samo znamke, razglednice, pisemsko in paketno embalažo. Pritiski trga, pestra konkurenca in večja odprtost strankam, ki nas usmerja v širitev ponudbe dodatnih artiklov, so vedno bolj prisotne tudi na naših poštah. Z dodatno ponudbo blaga tako zadovoljujemo želje in potrebe naših strank," pojasnjujejo na Pošti.
Glavnino prihodkov Pošte Slovenije sicer še vedno predstavljajo poštne storitve, prihodki od prodaje trgovskega blaga na poštah pa so, pravijo, skupaj s prihodki od drugih storitev substitut nenehnemu padcu klasičnih poštnih storitev.
"Obseg poštnih storitev se namreč v zadnjih nekaj letih zmanjšuje, kar je posledica prehoda na e-poslovanje, spremenjenih navad uporabnikov, konkurence na trgu poštnih storitev in zakonodajnih sprememb," trdijo.
Zaradi obsežnih strukturnih sprememb na trgu poštnih storitev se Pošta Slovenije sooča s trendom trajnega upadanja prihodkov pisemskih in denarnih storitev. Da bi uspešno nadomestili izpad prihodkov, zato so vse bolj aktivni na področju razvoja in aktivnega trženja storitev.
dezurni@zurnal24.si
Tako kot na črpalkah prodajajo vse mogoče, od kolesa do rakete, je tudi na poštah čedalje več artiklov, ki ne sodijo na neko pošto, ki naj bi se ukvarjala pretežno s poštno dejavnostjo. Večkrat sem doživel, da so mi pri… ...prikaži več opravljanju storitev ponujali še razne čokoladke in podobno. "Vzamem le če je zastonj", sem odvrnil. Sicer se pa trend prodajanja vsemogočega seli iz velikih blagovnic. Prodajalcev pravih ni več, o artiklih nihče nima dosti pojma, prodajali bi pa vse, kar je možno prodat. Eno samo veliko potrošništvo in nič drugega.
Položnice pa plačuješ v Mercatorju-narobe svet.
Nimam nič proti če prodajajo še ostale stvari ampak potem ne bi smel dražit znamk in ostalih poštnih storitev.