C suvi so zavladali Evropi, kot kaže pa bo enako tudi v Sloveniji. Pri nas je bilo lani prvič registriranih 6.964 tovrstnih športnih terencev C razreda suvov. Letos so pri nas samo v prvih treh mesecih prodali 2.775 modelov različnih znamk tega rastočega segmenta vozil. Direktor Škode Petr Podplypni pravi, da bi, če bi to omogočale kvote namenjene Slovenije, pri nas letos prodali tudi 12 tisoč srednje velikih športnih terencev.
- Kaj smo o kodiaqu zapisali po prvi vožnji na mednarodni predstavitvi v Španiji?
- Bo škoda kodiaq ogrožal VW tiguana? "Ha, ha!"
Povpraševanje presega ponudbo
Kodiaq je presenetil tudi njih, saj je jasno, da bodo težko zadovoljili potrebe kupcev v Sloveniji. Samo v prvih treh mesecih letošnjega leta so zabeležili 418 naročil za največji škodin SUV, ki ponuja prostor do sedmim potnikom. Konec leta prihaja še novi yeti. Skupaj naj bi bili pri nas letno sposobni prodati kar 2.000 yetijev in kodiaqov.
Podlipny to pripisuje tako dobremu PR-ju in marketingu tovarne kot strankam, ki so jim tovrstni, robustnejši avtomobili, z boljšim pregledom naprej in večjim občutkom varnosti všeč. Toliko informacij, kot so jih pri Škodi objavili pred prihodom kodiaqa na trg, ni bilo še pri nobenem drugem modelu, kar se pozna tudi pri naročilih.
Veliki češki medved
Kodiaq je ime za velikega rjavega medveda, s 4,7 metra dolžine morda res sodi v neko zgornje povprečje razreda, a štrli iz njega po skoraj 2,8 metra dolgi medosni razdalji, s čimer precej preseže svoje tekmece. Gre za najdaljšo različico Volkswagnove MQB skupne platforme, ki jo v takšni dolžini uporablja le še VW tiguan allspace, ki k nam šele prihaja.
Navzven kodiaq zagovarja možat, po malem gosposki videz s tipično čistimi linijami in vzporednicami z znamenitostmi Češke, denimo "kristalna" oblika štirih ločenih svetil. Čeprav posamezne poteze spominjajo na superba, je kodiaq znanilec druge generacije Škodinega oblikovalskega jezika, po katerem se bodo zgledovale prihodnje škode, v prvi vrsti yeti druge generacije. Nastavljen je na najmanj 17-palčna kolesa, druge posebnosti pa so prepoznavna velika rešetka, radar skrit v maski, poudarjen pokrov motorja, ki ponuja 3D vtis, meglenke so postavljene višje in s tem bolje zaščitene pred poškodbami pri vožnji izven asfalta, A stebriček je pomaknjen naprej, da je v kabini in prtljažniku več prostora, zadaj so prepoznavne luči v obliki črke črke C, izpušna cev je skrita in ni vidna.
Razkošje prostora
Tudi znotraj kodiaq prinaša svežino v sicer standardno postavitev in videz stikal, kar izraža z bolj premium videzom osrednje konzole, na kateri je standarden vsaj 6,5-palčni zaslon na dotik, kot opcija pa osempalčni in celo 9,2-palčni zaslon na dotik. Večopravilni sistem pozna vse najmodernejše trike povezljivosti, prek posebne aplikacije je lastnik tudi opozorjen, če se vozilo prehitro premika (mladi voznik) ali obstaja sum neavtorizirane vožnje (kraja). Po zgledu superba omogoča induktivno polnjenje telefonov.
Notranja prostornost je tista prvina, kjer kodiaq le še utrjuje sloves znamke. Dolgo medosje se izraža v velikodušno odmerjenem prostoru za potnike v zadnji vrsti. Kodiaq je na voljo kot pet- ali sedemsedežnik, druga klop, je vzdolžno pomična za kar 18 centimetrov. V petsedežni postavitvi je v prtljažniku kar 720 litrov prostora, s podiranjem sedeža pa naraste kar na 2.065 litrov. Oba podatka močno prekašata vse konkurente. Pogoltne lahko do 2,8 metra dolge predmete.
Kodiaq je sodoben tudi glede voznih lastnosti. Pri motorjih ni presenečenj, na razpolago so klasične izvedenke TSI in TDI motorjev, natančneje tri bencinske in dve dizelski različici.
Najbolj popularna bosta 110- in 140-kilovatna dizla. Kasneje naj bi bil na voljo še biturbo dizel. Bencinski motorji so trije. 110-kilovatni TSI pozna sistem izklapljanja valjev, na vrhu je 2,0 TSI s 132 kW (180 KM). Pri vstopnem 92-kilovatnem 1,4 TSI motorju je pogon dvokolesni.
Odličen na terenu
V Šentvidu pri Stični smo kodiaqa preizkusili tudi na off-road poligonu. Voznik ima na razpolago različne programe delovanja v odvisnosti od podlage, med drugim tudi off-road paket, ki ga aktiviramo s pritiskom na stikalo. Tudi podvozje je po želji nastavljivo. V pomoč pri terenski vožnji je sistem štirih kamer, ki ponujajo 360-stopinjski pogled na okolico vozila. Sistem je bil v veliko pomoč pri terenski vožnji, ko vidimo vsak večji kamen, skalo, veje, pred vozilom ali za vozilom.
Pri asistenčnih sistemih ne manjka nič. Kodiaq zna samodejno zavirati, iz Volkswagna pa si je izposodil sistem za manevriranje s prikolico pri vzvratni vožnji. Skupaj lahko vleče konkretnih 2,5 tone mase. Do hitrosti 60 km/h omogoča tudi polavtonomno vožnjo v gneči. Tu pa je še veliko "simple clever" rešitev, med drugim tudi sistem notranje komunikacije med zvočniki, ko je voznikov glas prek bluetooth povezave predvajan kar v slušalkah potnikov - da so vedno na vezi.
Cene za osnovni bencinski motor z dvokolesnim pogonom in šeststopenjskim ročnim menjalnikom se začnejo pri 20.990 evrih, 1,4-litrski bencinski motor s 110 kilovatov moči in ročni menjalnikom stane 27.297 evrov, z dvosklopčnim šeststopenjskim DSG menjalnikom in 27.483 evrov v kombinaciji štirikolesnega pogona in ročnega menjalnika.
Vstopni dizel z ročnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom stane 27.743 evrov, z dvosklopčnim sedemstopenjskim DSG menjalnikom pa 32.538 evrov.
Kodiaqa ne poznam, ga še nisem ne videla, ne sprobala. Imam pa možnost voziti Škodinega Superba, ki prihaja iz istega gnezda. Zanj povem lahko le, da je super. Všeč mi je vožnja, všeč oblika...ni požrešen in za vse kar ima… ...prikaži več v opremi , bi pri konkurenci plačali mnogo več. Pa sem bila na začetku zelo skeptična ...Škoda ???... Sedaj le najlepše o tej znamki.
Leon saj, kaj čmo, pravo seljačko razmišljanje. Niti upaš ne napisat kaj voziš. Si pa napisal, kaj goniš.
Jaz! Avto, ki mi ji je dejansko uporaben ,glede na moj stil vožnje in terene, po katerih se vozim, pa še cenovno dostopen.