Švedsko predstavništvo koncerna Volkswagna je že pred nekaj dnevi sporočilo celovite sezname tako glede števila vozil, ki se v tamkajšnji državi vozijo s spornim tipom koncernskega dizelskega motorja EA 189, kot tudi vse modelske različice, v katerih je del računalniške opreme tudi nedovoljena programska koda za preslepitev uradnih merilnih testov za emisije. Gre za dizelske motorje TDI prostornine 2,0-, 1,6- in 1,2-litra. Najstarejši sodijo v leto 2009, nekateri modeli pa nosijo tudi letnico 2015.
Lastnike bodo v prihodnjih dneh kontaktirali in obvestili o nadaljnjem postopku brezplačnega vpoklica, vzpostavili so že tudi posebno spletno stran, prek katere lahko vsak lastnik vozila koncerna VW preveri, ali je tudi njegovo med vpoklicanimi.
Čeprav slovenski uvoznik za vozila koncerna Volkswagen še nima uradnih podatkov niti glede skupnega števila vozil niti glede prizadetih modelov, pa lahko slovenski lastniki na podlagi švedskega seznama že uvidijo, ali bodo tudi oni v prihodnje dobili uradni poziv, naj se z vozilom oglasijo na pooblaščenem servisu, da jim bodo nadgradili motor z neoporečno programsko kodo.
Seznami vseh prizadetih modelov in različic, od katerih ni nujno, da so se vsa prodajala v Sloveniji (povzeto po Teknikens Varld, vir: Volkswagen Švedska, Audi Švedska, Seat Švedska, Škoda Švedska):
- Volkswagen (skupaj 649 modelnih različic, vključno s programom gospodarskih vozil)
- Audi (skupaj 309 modelnih različic)
- Seat (skupaj 83 modelnih različic)
- Škoda (skupaj 20 modelnih različic)
Vsi avtomobili so sicer povsem varni za vožnjo, saj sporna programska oprema v ničemer ne vpliva na varnost vožnje. Gre pa za velik madež za trenutno največjega proizvajalca vozil na svetu, ki so ga ameriški organi ujeli pri prevari, s katero je skušal preslepiti nadzorne agencije glede normne čistosti.
Dobri poznavalci razmer se sicer strinjajo, da je afera z VW le vrh ledene gore zavajanja avtomobilske industrije, saj so različni neodvisni testi porabe in emisij v vsakdanji vožnji dokazali, da praviloma vsa testirana vozila različnih proizvajalcev močno presegajo laboratorijske dosežke.
dezurni@zurnal24.si
In kako bo tak avtomobil opravil tehnični pregled,saj izpušni plini presegajo za kar nekajkrat tiste iz homologacije?????
In kako bodo uredili to s homologacijo in zahtevami?