Avto
1350 ogledov

Zaradi 1,1 metra prekratke varnostne razdalje visoka kazen

Merjenje varnostne razdalje Saša Despot
Zaradi za 1,1 metra izmerjene prekratke varnostne razdalje med voziloma mora voznica plačati do 200 evrov kazni. Po takšni logiki bodo morali plačevati tudi vsi vozniki, ki imajo vklopljen radarski tempomat z zmogljivimi sistemi samodejnega zaviranja, četudi vozijo najbolj varnega volvota ali mercedesa. Inštruktor: Več življenjskosti!

Nezadostna varnostna razdalja je velik problem na slovenskih cestah, saj so njena posledica številni trki in tudi hujše nesreče, ko zadaj vozeči vozniki preprosto nimajo časa, da bi pravi hip reagirali in se izognili oviri pred seboj. Vsakodnevni in še posebej v konicah vidni prizori so, da med vozili pri hitrostih prek 100 km/h ni razdalje niti za en avto.

Tabela britanske ustanove RSA denimo dokazuje, da avto z dobrimi zavorami v suhem vremenu skupaj z odličnim reakcijskim časom voznika od 100 km/h do ustavitve potrebuje najmanj 70 metrov! Pri 50 km/h pa je minimalna razdalja 36 metrov.

"Hopla, pa sem te ujel!"

Druga skrajnost pa je primer, ki ga na socialnem omrežju opisuje voznica, ko je prejela domov obvestilo o prekršku. Policijska merilna naprava je namreč 22. oktobra znotraj mesta Koper prežala na voznike, ki ne upoštevajo dovoljšne varnostne razdalje.

Voznici je pri hitrosti 46 km/h naprava izmerila, da vozi na razdalji do prednjega vozila pri "le" 23,9 metra, medtem ko bi morala pri tej hitrosti peljati na 25 metrih razdalje, če bi želela zadostiti pravilu dveh sekund.

Zakon o pravilih cestnega prometa namreč v svojem 44. členu (v dotičnem obvestilu o prekršku je celo napaka, saj se policija v njem sklicuje na stari Zakon o varnosti v cestnem prometu) zelo strikten v zahtevi, da mora biti ves čas med vozečimi vozili za najmanj dve sekundi razdalje.

Zakon sicer dopušča možnost, da se "ob dobrih prometnih razmerah, kadar se oblikuje kolona, ki vozi z zmanjšano hitrostjo, varnostna razdalja lahko zmanjša, vendar ne sme biti manjša od razdalje, ki jo vozilo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v eni sekundi (minimalna varnostna razdalja)"

Evo, če koga zanima v kakšni državi živimo. Stvar je taka in gre tako: najprej, osebno nimam nič proti policajem, jih...

Posted by Kaja Zmaja on 4. november 2015

Priznavajo, da je bil policistov ukrep preoster in proti internim usmeritvam

Na policiji so na naše vprašanje, kakšna je upoštevana toleranca pri takšnih meritvah, odgovorili takole: "Usmeritev Sektorja prometne policije Uprave uniformirane policije enotam na terenu, naj se  na področju meritev varnostne razdalje osredotočajo na hujše kršitve oziroma na vožnje na občutno prekratki varnostni razdalji.  Policist je v konkretnem primeru ugotovil, da je voznica vozila na razdalji, ki je sicer manjša, kot jo predpisuje zakon, vendar pa ne sodi v kategorijo tako imenovanih hujših kršitev, zato bi lahko odločil drugače in izrekel zgolj opozorilo."

Tudi sicer Pravilnik za izvajanje postopkov v cestnem prometu nalaga policistom, naj tovrstne meritve izvajajo prvenstveno na avtocestah in naj se za izvedbo konkretne meritve policisti odločijo takrat, ko dve vozili vozita na občutno prekratki razdalji. "Da se podobni primeri ne bi dogajali, bomo dodatno opozorili policiste na zgoraj omenjeno presojo."

Zakon sicer predpisuje globo 200 evrov, če voznik ne upošteva pravila varnostne razdalje kot jo predpisuje zakon (dveh sekund oziroma ob zgostitvah prometa eno sekundo). V primeru, da voznik ne upošteva varnostne razdalje, ki je določena s prometnim znakom, znaša globa 300 evrov in tri kazenske točke, so za Žurnal24 pojasnili na policiji.

"Predstavljajte si pravilo dveh sekund po Ljubljani"

Inštruktor varne vožnje Miran Kacin se strinja, da je držanje zadostne varnostne razdalje zelo pomembno in da se tega ogromno voznikov premalo zaveda. Pot ustavljanja namreč ne traja le od trenutka, ko pohodimo zavoro, temveč je v njo vštet tudi reakcijski čas, ki pa je od voznika do voznika lahko zelo različen in odvisen od koncentracije, utrujenosti, starosti ... "Lahko je moj reakcijski čas zjutraj vsega 0,7 sekunde, pa bo popoldan, ko se bom vračal domov iz službe s 'polno glavo', tudi več kot sekundo," pojasnjuje Kacin.

A ob takšnem primeru, kot se je zgodil voznici, je potrebno tudi nekaj življenjskosti, je prepričan. "Če ponazorim, težko si je predstavljati, da bi v nekem strnjenem naselju, kot je Ljubljana, vozili na razdalji dveh sekund. Gotovo bi se pred vas ves čas vrivali drugi vozniki. Znan je tudi primer, ko je policijska naprava izmerila prekratko razdaljo vozniku v trenutku, ko se je pred njim nekdo vključeval na avtocesto."

Potem so tu lahko še različni drugi dejavniki, denimo da je vozilo pred voznico v tistem trenutku zaviralo in se je razdalja zmanjšala, da je voznica peljala po tempomatu itd. Kot pravi Kacin, je v marsikaterem primeru zelo težko do decimetra ocenjevati pravšnjo razdaljo.

Prav gotovo pa mora biti ta v primeru slabega vremena, ko je cestišče spolzko, še daljša, takrat naj velja pravilo treh sekund.

Radarski tempomati v navzkrižju z zakonom

Slovenski zakon je v navzkrižju s standardi radarskih tempomatov, ki jih v svoje avtomobile tudi nižjih razredov vse pogosteje vgrajujejo različni proizvajalci (praktično vsak novi v Sloveniji prodani volkswagen touran bo že serijsko imel ta pripomoček).

Vzemimo za primer znamko Volvo, ki slovi kot ena najbolj prodornih pri aktivni in pasivni varnosti, do leta 2020 pa imajo namen izpolniti zavezo, da v švedskih modelih ne bo več poškodovanih potnikov.

Pri nastavljanju razdalje, pri kateri naj avto sledi prednjemu vozilu, je mogoče radarski tempomat glede na tehnične podatke Volva nastaviti na vrednost, ki odgovarja časovni razliki 1,0 sekunde. Avto namreč za razliko od človeka precej hitreje in bolj odločno odreagira na grozečo nevarnost, vseeno pa bi bil voznik v takšnem režimu tempomata lahko v prekršku glede na zakon. 

Nekateri proizvajalci (koncern PSA) pa v avte vgrajujejo merilnike varnostne razdalje, tako da avto voznika v sekundah in desetinkah obvešča, kakšna je razlika med njim in spredaj vozečim vozilom. 

PREBERITE ŠE:

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 44
  • marabunta 10:01 06.november 2015.

    tale policaj je pa res razburkal javnost....evo kaj se zgodi, če ne dobi ustrezno plačilo in potem svojo jezo stresa v službi, lahko bi dal samo opozorilo vozniku, tako pa je napisal to absurdno kazen in si olajšal dušo, hehe....

  • Ferluci 07:43 06.november 2015.

    Dovolj bi bilo samo en dan - pa da vidimo kaos na cestah!

  • boskid 23:48 05.november 2015.

    Predlagam, da se začnemo državljani držati vseh zakonov striktno. Vozimo z dvojno varnostno razdaljo s pol nižjo hitrostjo od omejitve, delamo toliko, kolikor zakon dovoljuje. Bomo manj živčni, življenje bo teklo počasneje...