Avto
291 ogledov

Zakaj odšteti 1.200 evrov za napredne žaromete?

Opel astra Youtube
Na prvi vožnji nove generacije astre smo preizkusili delovanje matričnih led žarometov, ki jih Opel premierno uvaja v kompaktni razred avtomobilov. Do zdaj so bili del premium vozil višjega cenovnega razreda. So vredni 1.200 evrov, kolikor je potrebno za njih doplačati?

Moje mnjenje po preizkušenem: vsekakor! Naložba v napredne žaromete, pa čeprav je za njih treba odšteti 1.200 evrov, to je toliko kot prej za bksenonske žaromete, ni stran vržen denar, še posebej, če se boste zahvaljujoč naprednemu delovanju in osvetljevanju cestišča izognili prometni nesreči in njenih posledic.

Opel astra | Avtor: Opel Opel
Žarometi so sicer pomemben del komunikacijske strategije Opla in tudi dobra marketinška poteza, ko prvi ponujajo tehnologijo v masovno uporabo, a ne gre za vlečenje za nos. Žarometi na več ravneh izboljšujejo udobje in varnost pri vožnji ponoči, ki je statistično gledano najbolj nevarna. Ponoči se tudi zgodi največ prometnih nesreč s tragičnimi posledicami.

40 metrov prednosti

Delovanje Žarometov smo preizkusili na kratki nočni vožnji iz Bratislave na slovaško podeželje. Žaromete sestavlja 16 elementov led, po osem na vsaki strani. Novi matrični sistem deluje s pomočjo najnovejše generacije opel eye kamere vgrajene na vetrobransko steklo. Sistem hipno zazna prisotnost drugega vozila v gibanju in prilagodi delovanje posameznih segmentov led.

Žarometi vseskozi svetijo s polno močjo, posamezne led enote pa se vklapljajo in izklapljajo po potrebi. Samodejno se izključijo, ko sistem zazna, da je pred nami drugo vozilo, oziroma, da se nam vozilo približuje z nasprotne strani. Vendar pa se nikoli ne izključijo vsi viri svetlobe, zato je pred vozilom vedno svetlo.

Opel astra | Avtor: Youtube Youtube
Nova tehnologija, ki zamenjuje biksenonske žaromete, deluje impresivno. Vsekakor je name in druge sopotnike naredila vtis.

Čeprav so žarometi svetili "na polno" in smo vozili za drugim vozilom, to voznika pred nami ni motilo. Svetloba iz žarometov ni osvetljevala le cestišča, ampak tudi rob vozišča. Na ta način bi lahko prej opazili peščca, žival ali drug predmet ob cesti, kar že pri 80 km/h pomeni sekunda ali dve več za voznikovo reakcijo, to pa je dovolj časa, da se pravočasno izognemo nesreči, saj kolesarja, pešca ali žival zagledamo že 40 metrov prej kot s konvencionalnimi halogenskimi lučmi, ali zasenčenimi ksenonskimi lučmi. Vožnja ponoči je zato tudi bolj udobna, hkrati pa elementi v žarometih ne potrebujejo motorčka, oziroma drugih mehaničnih delov, da bi obračal žarnice v žarometu, kar pomeni manjšo možnost okvare.

Opel astra | Avtor: Opel Opel

Brez navigacije ve, ali smo v mestu ali na podeželju

Sistem samodejno prepozna urbano področje in avtocesto brez uporabe navigacijskega sistema. V mestih se sistem samodejno vklopi pri hitrosti 55 km/h. V križiščih luči osvetlijo široko območje pred vozilom. Pri vožnji v ovinkih se je pri hitrostih nad 70 km/h vklopil reflektor na levi, oziroma desni strani, ki je optimalno osvetlil ovinek. Pri vožnji po podeželju se je snop svetlobe še dodatno razširil, snop pa je pred nami svetil še bolj v daljavo. Na avtocesti, se pri vožnji hitrejši od 105 km/h posamezni segmenti matričnih luči na levi strani samodejno izključijo. Tako ob dohajanju in prehitevanju nismo zaslepili spredaj vozečih voznikov ter voznikov in nasprotne smeri vožnje.

 

Komentarjev 4
  • Avatar @narhist
    @narhist 19:59 17.oktober 2015.

    Saj piše "prvi v kompaktnem razredu".

  • Janez_53 09:57 17.oktober 2015.

    Lahko navedeš katere znamke in modeli avtomobilov že to uporabljajo?

  • 4krogci 09:32 17.oktober 2015.

    opel kot prvi to uvaja? resno?? v sloveniji se po cestah vozi kar nekaj vozil z takimi žarometi. Spet plačan oglas a???