Trasa nekaj manj kot kilometer in pol dolge tolminske obvoznice je s sprejetjem državnega prostorskega načrta dokončno zakoličena. Po ocenah ministrstva za infrastrukturo in prostor (MZIP) bi lahko nova cesta promet skozi središče Tolmina razbremenila za vsaj tretjino. "MZIP je upoštevalo veliko naših pripomb; namesto križišča bo ob prihodu iz volčanske smeri krožišče, predvidena sta dva podhoda ter ograja, ki bo cesto zvočno in vizualno ločevalo od območja sotočja Tolminke in Soče," pravi tolminski župan Uroš Brežan.
Glasni tudi nasprotniki
Gre za grob poseg v krajino mesta, uničuje se edinstveno naravno okolje, cesta pomeni konec festivalskega turizma, so argumenti, s katerimi so poskušali nasprotniki občinske veljake prepričati, da je obvoznica nepotrebna. "Metalcamp oziroma po novem Metaldays je edini večji festival, ki se odvija na območju, kjer bo potekala obvoznica. Takrat bi cesto zaprli in promet preusmerili skozi Tolmin. Za vse preostale dogodke pa bo ob Sotočju še vedno dovolj prostora," odgovarja Brežan.
MZIP stroške gradnje ocenjuje na dobrih osem milijonov evrov, skoraj polovica zneska bo šla za postavitev novega, 175 metrov dolgega mostu čez reko Tolminko. Za odkupe zemljišč in odškodnine bo predvidoma zadostovalo 400 tisoč evrov. Večino, 95 odstotkov sredstev, bo zagotovila država – tudi prek bruseljske blagajne – preostanek pa tolminska občina.
Glede na to da so cca 200m ceste pri mostu čez Sočo obnavljali cele pol leta, se lahko pričakuje da bo gradnja te obvoznice trajala kar nekaj let, pa ne bo ravno najbolje narjena. Sicer pa če bodo gradili… ...prikaži več na pravi način, bodo lahko ohranili sotočje kot je in samo prizorišče. Upam na najboljše, se ne bom čudil če bo nastalo najslabše.