Karavana najelitnejšega dirkaškega športa se mudi v deželi tam spodaj, kjer bo ta konec tedna na sporedu prva dirka letošnje sezone F1. Prvi prosti treningi so minili ob prevladi aktualnega svetovnega prvaka Lewisa Hamiltona, ki je bil v Melbournu najhitrejši tako na prvem kot na drugem merjenju moči.
Pereče vprašanje pred začetkom sezone je, ali bo Mercedes nadaljeval prevlado, kateri smo bili priča v zadnjih dveh letih, ali bo Ferrari končno nadoknadil razliko in se znova vmešal v boj za naslov svetovnega prvaka.
Niko Mihelič, dolgoletni strokovnjak na področju motošporta, meni, da se v prihajajoči sezoni razmerje moči ne bo bistveno spremenilo, kar pa ne pomeni, da se konkurenti ne bodo približali, morda celo ogrozili popolno hegemonijo srebrne puščice. Ferrari je nekaj podobnega napovedal z dobrimi predstavami na obeh predsezonskih testiranjih, a realno vrednost časov, ki sta jih v katalonski prestolnici nanizala Sebastian Vettel in Kimi Räikkönen, bodo pokazale dirke.
''Možno je vse. Ne vemo, kaj pomenijo Ferrarijevi časi in ali so res našli prave odgovore za Mercedes. V letošnji sezoni ne gre pričakovati kakšnih hudih presenečenj, ker predpisi ostajajo približno takšni, kot so bili lansko leto. Velike spremembe bodo prihodnje leto. Konec aprila bo znano, v katero smer bodo šli. Mislim, da lahko pričakujemo nekaj podobnega kot v zadnjih dveh letih, torej interni dvoboj Mercedesa, če bo pa Ferrari konkurenčen, bo pa to samo dobro za tekmovanje,'' je povedal Mihelič.
''Težava formule ena v zadnjih letih je upad zanimanja. Dirke niso ne vem kako zanimive. Moje osebno mnenje je, naj bo v okviru predpisov najboljši tisti, ki je najhitrejši. V soboto je treba biti najhitrejši, ne pa da se nekaj spreminja. Ecclestone (Bernie, op. a.) je imel željo, da bi bil zmagovalec prejšnje dirke nekako kaznovan, ampak to je že bolj podobno cirkusu kot pa športu. Pri športu veljajo enaka pravila za vse. Če je nekdo boljši, je pač boljši. Ostali pa morajo ugotoviti, zakaj je boljši in ga premagati,'' je dodal najprepoznavnejši slovenski strokovnjak bencinskih športov.
Zadnji dve sezoni sta minili ob prevladi Mercedesa, kar je pripomoglo k večji predvidljivosti in posledično manjšemu interesu gledalcev. Mihelič je pojasnil, da so bila obdobja prevlade stalnica v zgodovini formule 1. Michael Schumacher je s Ferrarijem nanizal pet zaporednih naslovov prvaka, preden ga je s prestola izrinil Fernando Alonso. Sebastian Vettel je v večletni prevladi Red Bulla osvojil štiri naslove prvaka in se na večni lestvici izenačil z Alainom Prostom. Zdaj se nahajamo v času Mercedesa.
''Formula 1 je šport, kjer z danes na jutri ne moraš ničesar bistveno spremeniti. Vsi se trudijo, da bi bili boljši, kot so bili, a spremembe so minimalne. Tudi v motociklizmu imamo še vedno tri in pol, ki lahko zmagajo. Torej obe Yamahi, Marc Márquez in delno Dani Pedrosa. Vsi ostali praktično nimajo možnosti. V formuli 1 so bila obdobja vedno dolga pet, šest sezon, v katerih je nekdo prevladoval. Če se spomnimo nazaj, kako je zmagoval Lotus. Pa Williams, McLaren in Ferrari z Michaelom Schumacherjem. Zdaj Mercedes. V zadnji Schumacherjevi sezoni so se skoraj norca delali iz Mercedesa. Če bi Schumacher imel pogodbo še za eno leto, bi bil lahko še enkrat svetovni prvak, ker je bil avto potem toliko boljši. Gledali bomo obračun Nica Rosberga in Lewisa Hamiltona. Zanimivo bo videti, koliko je lahko Rosberg boljši po dveh razočaranjih in koliko je lahko Hamilton konstanten po dveh naslovih,'' je dejal Mihelič.
''On je zdaj že veteran, tako da velikega zanimanja zanj ni. Kar se tiče finančne plati, bo pogodbo oddelal, ker je zagotovo dobil zelo ugodno ponudbo. Veliko pa pričakuje od naslednje sezone, čeprav se ta še ni začela. Počakal bo, da bodo narejeni novi dirkalniki, ki jih bo testiral in če bo imel občutek, da je konkurenčen, bo nadaljeval, če bo pa videl, da je tako kot lani... Letos kakšne hude spremembe ne bo. Formula 1 je preveč kompleksna in Mercedes je bil v celoti predober, tako da bom tudi presenečen, če bo Vettel konkurenčen na prvih petih dirkah. Potem ko enkrat pridejo v Evropo, so že določene spremembe. Seveda, če bodo dirke normalne, drugače je, če se med dirko ulije ali pride do nesreč in se potem pogoji spremenijo.''
''Kakšno točko mogoče, ker jih je razmeroma veliko. Gre pa za moštvo, ki se gre formulo 1 zelo resno. Romain Grosjean je iz pravega testa, ima dovolj izkušenj in hitro bo lahko povedal, ali so na pravi poti ali ne. Za ameriška moštva v F1 je težaveav tem, da so daleč od Evrope in središča dogajanja v Angliji. Vprašanje je tudi, ali bo Grosjean neprestano na poti med Ameriko in Evropo, kar ni dobro. Ko je bil Michael Andretti ob Ayrtonu Senni pri McLarnu, je vsako dirko odšel domov in je bil popolnoma izgubljen. Ni pričakovati kakšnega hudega preboja, bolj me zanima, kako bo z Renaultom. Oni želijo na vsak način premagati Red Bull in dokazati, da je bil motor dober, avto pa ne.''
''Pri Francozih je znano, da so zelo motivirani takrat, ko je treba nekoga premagati, potem jim pa hitro pade motivacija. Niso tako zagrizeni kot Nemci ali Angleži. Verjetno se obeta dirkanje na različnih segmentih. Mercedes s Ferrarijem, Red Bull je vprašanje, kako bo, Zdaj, ko ima Renault svoje moštvo, je vprašanje, kako bodo tretirali Red Bull. Na papirju imajo že lahko zapisano, da dobijo vse najboljše, a Francozi lahko že nekaj naredijo, da bo njihov avto drugačen. Vprašanje je tudi, kako bo z Williamsom. Že nekaj sezon dirkajo z isto kombinacijo, istimi dirkači, istimi partnerji. Verjetno bodo nekje tretje, četrto moštvo. Bistveno bo spremljati rezultate dirkačev istega moštva. Tam se najbolje vidi. Pri Haasu lahko pričakujemo, da bo Grosjean bistveno boljši. Pri Ferrariju bo Vettel hitrejši od Kimija Räikkönena. Zna biti zanimivo, ampak v celoti bi težko rekel, da bodo dirke nepredvidljive in napete. Spet se bo v soboto odločala vsaj polovica dirke.''
Prihodnost F1 je zaradi vse manjšega zanimanja mlajših generacij na trhlih tleh, olje na ogenj pa prilivajo megalomanske ambicije Bernieja Ecclestona, ki je v želji po večjem zaslužku pripravljen potegniti tudi kakšno radikalno potezo. Mihelič vidi rešitev v večji konkurenčnosti in lažji finančni dostopnosti.
''Rešitev je zelo enostavna. Morali bi sprejeti takšna pravila, da bi bilo lažje narediti konkurenčen dirkalnik. Treba bi bilo prepovedati krilca in bi imeli vsi dirkalniki enak prvi in zadnji stabilizator, ostalo pa bi bilo prepuščeno moštvu. Ampak tega v formuli 1 ne bo, vsaj dokler bo imel Ecclestone glavno besedo. Po drugi strani je pa to tudi logično. Če gre za naj tekmovanje avtomobilskega športa, potem mora veljati, da se v okviru predpisov iščejo najboljše rešitve. Pretežko je zmagati. Investicije so nenormalno velike, zato je težko pridobiti pokrovitelje. Glavne pokrovitelje pa zanimajo zmagovalci,'' je zaključil.
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id01544771
škoda, da ni prenosov na nobeni naši tv....po drugi strani pa vsaj ne bo treba poslušat dolgočasnega "strokovnega" komentatorja od lani :D