Ali manj kot deset let stari otroci res potrebujejo mobilni telefon? To vprašanje pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) naslavljajo na starše. Po podatkih, ki jih navajajo, mobilni telefon uporablja kar 86 odstotkov devetletnikov; pri tri leta starejših otrocih pa je takšnih, ki ne uporabljajo telefona, samo tri odstotke. “Očitno v sodobnem svetu starši poskušajo vseskozi skrbeti za otroka, preverjati, ali je z njim vse v redu, a mu tudi omogočati, da sam pokliče, kadar jih potrebuje. Vsekakor je res, da mobilni telefon lahko pomaga pri usklajevanju urnika, a se vseeno zdi, da gre včasih za pretirano skrb, pa tudi dodatno udobje,” menijo na zvezi.
V uporabni čim manj časa
ZPS staršem, ki se odločijo svojemu otroku kupiti mobilni telefon, svetujejo, naj ga otroci zaradi sevanja uporabljajo čim manj časa. Ko ga ne uporabljajo, pa naj ga ne shranjujejo v svoji bližini: tudi ponoči naj bo telefon v drugi sobi. Starši naj določijo mesečni znesek, ki ga otrok lahko porabi za mobilni telefon, in naj ga naknadno ne spreminjajo.
Na zvezi odsvetujejo, da bi otrok imel telefon pri sebi, ko gre v šolo, tudi zaradi možnega izsiljevanja ali kraje. Otroku je treba razložiti vse pasti, zlasti stroškovne, povezane z dolgimi klici, poslanimi sporočili in prenosom podatkov. Prav tako mora otrok vedeti, da telefonske številke ne sme razdajati neznancem, predvsem pa je ne sme vpisovati v kakršnekoli obrazce ali nagradne igre. Vsaj na začetku naj ima otrok telefon pri sebi le, kadar gre sam k prijatelju ali je sam doma.