O novi tovarni Magne Steyr v Sloveniji je v torek pisal tudi Reuters, ki je povzel intervju evropskega šefa kanadske multinacionalke Magna Güntherja Apfalterja. Ta je za gospodarski časnik Automobil Produktion potrdil, da kanadski proizvajalec avtomobilskih delov Magna International išče lokacijo za novo tovarno v Evropi. Avstrijska tovarna v Gradcu ob podpisu novih in novih pogodb z avtomobilskimi proizvajalci namreč postaja premajhna in prezasedena.
Slovenija ima zelo dobre obete, da bo postala lokacija te naslednje tovarne, je jasneje kot kadarkoli dejal Aphalter. "Spremljamo potencialne lokacije v Evropi, Severni Ameriki in na Kitajskem. Če bi bil Gradec prezaseden, potem bi bila zelo dobra opcija nova tovarna v bližini, pri čemer bi Slovenija gotovo lahko bila v igri."
Magna je trenutno sredi intenzivnih kalkulacij, kje bi bila optimalna lokacija za njeno veliko investicijo. Odločitev bo znana kmalu, verjetno do pomladi. "Mislim, da bo odločitev padla v naslednjih mesecih," je dejal Aphalter, glavni šef vseh evropskih operacij poslovno zelo uspešnega koncerna. Magna je po pisanju Automobil Produktion eden izmed zmagovalcev krize zadnjih let, saj si je s prilagajanjem naročnikom in kakovostjo uspela zagotoviti nove in nove posle za različne proizvajalcev vozil.
V Sloveniji bi utegnili proizvajati prestižne avtomobile
Zakaj se Magni počasi mudi? Ker bo do konca 2018 njena tovarna v Gradcu povsem zapolnjena s proizvodnjo, v ta namen pa iščejo tudi številne nove delavce. Magna, ki pogodbeno proizvaja avtomobile za različne znamke (mercedes razreda G, doslej mini countrymana in v kratkem novo BMW serije 5), proizvaja tudi avtomobilske dele za večino avtomobilskih proizvajalcev.
Leta 2017 bodo v Gradcu začeli tudi proizvodnjo prvega Jaguarjevega električnega športnega terenca i-pace. Aphalter pa je namignil tudi, da bodo v Gradcu prevzeli proizvodnjo še enega modela Jaugarja, verjetno manjšega križanca.
Za kako pomembne premike gre pri Magni, priča tudi podatek, da nameravajo do konca 2018 še močno povečati število zaposlenih v tovarni v Gradcu.
Automotive News Europe je septembra poročal, da naj bi v novi tovarni v Sloveniji nastajalo šest novih različnih modelov za štiri različne znamke, "tudi Toyoto."
Vlada z novim zakonom nad uporne kmete
Tovarna v Sloveniji, če bi se Magna odločila zanjo, obljublja okoli tri tisoč novih delovnih mest. Prav danes bodo v DZ po hitrem postopku obravnavali zakon, ki prvič v zgodovini Slovenije predvideva možnost razlastitve zemljišč za potrebe javnega interesa (ob izplačilu odškodnin), in sicer za ekonomske potrebe privatnih investitorjev. Doslej naša zakonodaja tega ni poznala, vlada pa je ob pripravi zakona utemeljila, da bi Magnina investicija močno vplivala na gospodarsko rast v naši državi in precej znižala brezposelnost. Magna se je sicer zavezala, da bi sama komunalno opremila predvideno zemljišče.
Gradnji na predvidenem območju v občini Hoče Slivnica namreč oporeka nekaj kmetov, ki imajo tam zemljišča. Sekretar na gospodarskem ministrstvu Aleš Cantarutti je ob tem dejal, da sicer obstaja tudi rezervna lokacija za Magnino tovarno, vendar ne v Sloveniji, temveč na Madžarskem, kar pa bi bila velikanska zamujena priložnost za celotno državo.
Pogajanja s kmeti sicer po besedah gospodarskega ministra Zdravka Počivalška potekajo dobro. V ospredju je trenutno iskanje dogovora z okoli desetimi kmeti, ki si želijo ustreznih nadomestnih zemljišč, je poročal STA.
dezurni@zurnal24.si
naj uporabijo prostore TAMa tam je še železnica in tajkune vržejo ven. Itak ne plačujejo ne delavcev ne davkov . Prostora pa je več kot preveč Narava se pa le naj ohrani čim več koliko je mogoče.
taki kmetje lahko državljane in državo samo rešijo !
Slovenijo ni in ne more zafrkniti par kmetov. Lahko pa jo zafrkne nesposobna javna uprava in birokrati, ki ne znajo ali nočejo rešiti problema na način, kot to delajo njihovi kolegi v drugih državah. Samo to in vedno je samo… ...prikaži več to težava. Ali v osnovi niso sposobni reševati probleme, ker so nesposobneži prišli po vezah na te pozicije ali pač uradniki in politika zahtevajo podkupnine in nekaj za v žep in se vse skupaj zaplete. Saj se najde kak "kmet", ki misli, da bo dobil ogromno denarja za njivo, vendar če imaš na drugi strani nekega uradnika, ki mu gre dejansko zato, da reši situacijo na način, da pomaga v tem primeru tako Magni, kmetu, da dobi primerno zamensko zemljišče in tudi državi, da pridobi takšen projekt, potem hudiča ne more spodleteti.