Na nas se je obrnil bralec, ki ga je premamila ponudna poceni vinjete na portalu Kuponlandia. Da bi jo lahko kupil, je moral plačati dvajset evrov za premium članstvo, a je nato, kot večina drugih, ugotovil, da je ponudba začasno razprodana. Kot smo poročali, prodajo nekaj vinjet sprostijo nekajkrat na dan.
"Kupnino vrnemo tudi za nakup premium članstva, če seveda kupec ni že izkoristil ugodnosti članstva in se je to že aktiviralo," so konec novembra pojasnili na Kuponlandiji. Tako je tudi naš bralec želel vračilo denarja za premium članstvo, a so mu najprej odgovorili, da je ponudba transparentna, da lahko stranke vsak dan naročijo vinjete ter dodali, da je bil premium račun aktiviran in da vračilo kupnine ni možno.
Bralcu smo svetovali, naj še enkrat pošlje zahtevo in kako naj jo napiše, sledila pa je odločitev, da mu kupnino za članstvo vrnejo. Denarja sicer še ni prejel.
Le 13 izjem, ko nimaš pravice denarja zahtevati nazaj
Skladno z zakonom o varstvu potrošnikov ima namreč potrošnik pri pogodbah, ki so sklenjene na daljavo (prek spleta, po telefonu ali po pošti) ali zunaj poslovnih prostorov (na primer na domu potrošnika) pravico, da v 14 dneh odstopi od pogodbe. O tem mora obvestiti pogodbe, razloga za odpoved pogodbe pa mu ni treba navesti.
Zakon v 13. točkah izrecno navaja, v katerih primerih potrošnik te pravice nima. To so na primer izdelki, ki so izdelani po naročilu, hitro pokvarljivi izdelki, časopisi in revije ter izdelki, pri katerih se zaradi nihanja na trgu hitro spreminja cena. Vse izjeme so navedene spodaj, kjer je prilepljen celoten 43. č člen zakona o varstvu potrošnikov.
Edini strošek, ki ga potrošnik zaradi odpovedi lahko ima, je strošek za vračilo blaga.
Ali je akcija na portalu Kuponlandia poštena ali ne, preverja tudi tržni inšpektorat, ki pa postopka še ni zaključil.
_________________
43. č člen Zakona o varstvu potrošnikov
Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov, ima potrošnik pravico, da v 14 dneh obvesti podjetje, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Pri tem lahko potrošnika bremenijo le stroški iz sedmega odstavka 43.d člena tega zakona. Pri prodajni pogodbi začne odstopni rok iz prejšnjega odstavka teči z dnem, ko:
– potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad blagom,
– potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad zadnjim kosom blaga, če je predmet pogodbe več kosov blaga, ki jih potrošnik naroči v enem naročilu,
– potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad zadnjo pošiljko ali kosom blaga, če je dostava blaga sestavljena iz več pošiljk ali kosov,
– potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad prvim kosom blaga, če je dostava blaga v določenem obdobju redna.
Pri pogodbi o opravljanju storitev začne odstopni rok iz prvega odstavka tega člena teči z dnem sklenitve pogodbe. Pri pogodbah o dobavi vode, plina ali električne energije, če se ti ne prodajajo v omejeni prostornini ali določeni količini, daljinskega ogrevanja ali digitalne vsebine, ki ni zapisana na otipljivem nosilcu, začne odstopni rok iz prvega odstavka tega člena teči z dnem sklenitve pogodbe.
Razen če sta se pogodbeni stranki dogovorili drugače, potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe iz prvega odstavka tega člena pri teh pogodbah:
1. o blagu ali storitvah, katerih cena je odvisna od nihanj na trgih, na katera podjetje nima vpliva in ki lahko nastopijo v roku odstopa od pogodbe;
2. o blagu, ki je izdelano po natančnih navodilih potrošnika in prilagojeno njegovim osebnim potrebam;
3. o blagu, ki je hitro pokvarljivo ali mu hitro preteče rok uporabe;
4. o opravljanju storitev, če podjetje pogodbo v celoti izpolni ter se je opravljanje storitve začelo na podlagi potrošnikovega izrecnega predhodnega soglasja in s privolitvijo, da izgubi pravico do odstopa od pogodbe, ko jo podjetje v celoti izpolni;
5. o dobavi zapečatenih avdio- ali videoposnetkov in računalniških programov, če je potrošnik po dostavi odprl varnostni pečat;
6. o dobavi časopisov, periodičnega tiska ali revij razen pri naročniških pogodbah za dobavo takih publikacij;
7. o dobavi zapečatenega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat;
8. o dobavi blaga, ki je zaradi svoje narave neločljivo pomešano z drugimi predmeti;
9. o dobavi alkoholnih pijač, katerih cena je dogovorjena ob sklenitvi prodajne pogodbe in ki se lahko dostavijo po 30 dneh, njihova dejanska vrednost pa je odvisna od nihanj na trgu, na katera podjetje nima vpliva;
10. sklenjenih na javnih dražbah;
11. pri katerih je potrošnik izrecno zahteval obisk podjetja na domu zaradi izvedbe nujnega popravila ali vzdrževanja. Če podjetje pri takem obisku opravi še dodatne storitve, ki jih potrošnik ni izrecno zahteval, ali dostavi blago, ki ne predstavlja nadomestnih delov, nujno potrebnih za vzdrževanje ali popravilo, ima potrošnik za navedene dodatne storitve in blago pravico do odstopa od pogodbe;
12. o nastanitvi, ki ni namenjena stalnemu bivanju, prevozu blaga, najemu vozil, pripravi in dostavi hrane, ali storitvah za prosti čas, pri katerih se podjetje zaveže, da bo izpolnilo svojo obveznost ob točno določenem datumu ali v točno določenem roku;
13. o dobavi digitalne vsebine, ki se ne dostavi na otipljivem nosilcu podatkov, če se je opravljanje storitve začelo na podlagi potrošnikovega izrecnega predhodnega soglasja in s privolitvijo, da s tem izgubi pravico do odstopa od pogodbe.
janez.zalaznik@zurnal24.si
vse take strani je treba prepovedati, vključno z goljufivimi sms klubi. Pa čimprej, ker je to vse navadna goljufija
svinjartija nategi !