V eni uri opazovanja se je v povprečju le eden od desetih voznikov pravilno razvrstil. V večini primerov je v enem zelenem intervalu semaforja levo v križišču zapeljalo pet avtomobilov, največ 12, ko je bila razporeditev pravilna in najmanj dve vozili.
Razporejanje v križišču je ena od osnovnih veščin vožnje, ki jo učijo v šolah vožnje, a zakaj tega nihče ne upošteva. Marsikateri voznik "jezno“ odreagira, ko stoji v koloni, ki v križišču zavija levo, a skozi semafor uspe v enem intervalu zelene luči in dodatne rumene luči za prednostno zavijanje, priti le redkim vozilom naenkrat. Kot smo ugotovili sami je vzrok neznanje ali neupoštevanje pravil pri razporejanju v križišče. Ob našem opazovanju voznikov in voznic so bili le redki, ki so zapeljali na sredino križišča, večina tistih, ki so stali prvi v vrsti pred semaforjem pa se je pomaknilo le za kakšen meter naprej v križiče.
Strah in slabi zgledi
V komisiji za vozniške izpite pozorni in strogi
Da je razvrščanje v križiščih težava, ki ni od včeraj, opažajo tudi v šolah vožnje. Vodja v šoli vožnje B & B Matjaž Mozetič pravi, da prav z namenom izboljšanja stanja na tem področju, v šoli vožnje vlagajo veliko truda pri usposabljanju kandidatov za vozniške izpite: "Že na teoretičnem delu usposabljanja opozorimo na to težavo in kandidate naučimo pravil razvrščanja. Pri praktičnem usposabljanju pa se razvrščanju in zavijanju v levo daje poseben poudarek, saj je za bodoče voznike to kar zahteven manever. Naj omenim tudi komisijo za vozniške izpite, ki pozna problematiko razvrščanja v sredino, pri zavijanju v levo. Na ta manever so še posebej pozorni in kandidat, ki tega ne obvlada, na vozniškem izpitu ni uspešen.“
Kako se je treba razvrstiti?
Mozetič pravi, da učitelj vožnje na praktičnih primerih križišč še dodatno razloži namen razvrščanja v sredino in posamezne posebnosti. Najpomembneje je, da vsak bodoči voznik razume, zakaj je tako razvrščanje potrebno in kaj s tem pridobimo: "Vso teorijo lahko strnemo v en stavek. V križišče se moramo pomakniti tako globoko, da imamo čim krajšo pot za zapuščanje križišča in toliko v levo, da ne oviramo nasproti vozečih vozil, ki peljejo naravnost.“
Učitelj vožnje meni, da v praksi ni težava v znanju voznikov, temveč predvsem v pozornosti. Pravi, da so vozniki z mislimi večinoma daleč stran od vožnje. To se kaže pri več površnostih. Od zanemarjanja nakazovanja smeri, razvrščanja, upoštevanja prometne signalizacije ipd.
Kaj bi bilo treba storiti, da bi se razporejanje v križiščih v praksi izboljšalo? Mozetič pravi: "Za izboljšanje stanja na tem področju bi bilo na začetku dobro nameniti nekaj pozornosti k osveščanju in informiranju voznikov, kar ste že storili z objavo tega članka.“
a to Švico pa dejstvo, da se preseravajo in živijo od najbolj usranga denarja na svetu, pa nič ne skrbi??
pri teh temperatureh je, ce imas verige za nujen primer v prtljazniku in namen zamenjati za zimske kadar bi res kazalo na zimske razmere, tole se kar res... Eno leto sem zimske gume unicil v treh poteh v Italijo pri… ...prikaži več 23 stopinjah, v 5000km jih ni bilo več.
Tako Švico, da ne smem niti olja preveriti v svojem vozilu si vekam vtakni....