Darsove nadzorne kamere so posnele 41-letnega voznika fiata punto, ki je minuli petek povzročil hudo nesrečo na dolenjski avtocesti. Po ugotovitvah policije je voznik pri odcepu Malence nenadoma obrnil svoje vozilo in zapeljal po isti polovico avtoceste v nasprotno smer.
Na Darsu trdijo, da ni šlo za pomoto, ker bi zapeljal v napačen odsek, kot je bil to primer pred meseci v primeru starejšega voznika, ki je v Malencah v nasprotno smer zapeljal po vzhodnem ljubljanskem obroču. "Takšno obračanje je nemogoče tehnično preprečiti," dodajajo k petkovi nesreči.
41-letnik je od Malenc pot nadaljeval kljub temu, da mu je pravilno nasproti pripeljalo več sto voznikov, ki so se mu izogibali kakor so vedeli in znali, kažejo posnetki nadzornih kamer Darsa. Punto je sicer glede na posnetke kamer vsaj del poti vozil dokaj blizu levemu robu avtoceste, kar je povečalo možnost, da se mu vozniki izognejo. Na ta način je prevozil okoli štiri kilometre poti, ko je pri predoru Debeli hrib prišlo do silovitega trčenja v avtomobil s švicarskimi registrskimi tablicami, malo zatem, ko ga je v objektiv ujela še zadnja kamera.
41-letnik, ki je bil sam v avtu, trka ni preživel, ena oseba je bila še huje poškodana, ena pa lažje.
Kako ukrepati, ko se pred nami na avtocesti pojavi vozilo, ki vozi v napačno smer:
- Ostanite mirni. Verjetno bo vozilo v napačni smeri vozilo skrajno po njegovi desni, torej na prehitevalnem pasu, zato takoj zmanjšajte hitrost vožnje in se umaknite na vozni ali celo na odstavni pas, vklopite vse utripalke, da opozorite še voznike za vami, varnostna razdalja med vozili v smeri naj bo ustrezna (zadostna).
- Če po radiu slišite, da vozi vozilo v napačni smeri na odseku, kjer ste tudi vi, zmanjšajte hitrost vožnje, vozite v varni razdalji do vozila pred vami, ne prehitevajte, vozite po voznem ali odstavnem pasu in se, če je le možno, umaknite na prvo počivališče.
Kako ukrepati, če smo sami naredili prekršek in vozimo v napačni smeri?
- Če se na napačni strani avtoceste znajdete sami, se nemudoma takoj ustavite in sicer na odstavnem pasu oziroma najbližjem robu vozišča, vklopite utripalke in zasenčene luči ter nemudoma pokličite pomoč.
- Nikar ne vozite vzvratno, ne vračajte se po priključku, po katerem ste nepravilno uvozili na avtocesto, tudi če gre za izvoz iz počivališča. Ne obračajte vozila na avtocesti, ne vozite čez vozne pasove!
- Če boste izstopili iz avtomobila, si nadenite varnostno svetlobno oblačilo in stopite na prostor izven voznih pasov, za jekleno varnostno ograjo, pri čemer se zlasti ponoči in pri slabi vidljivosti predhodno prepričajte, kam stopate izven cestišča.
- Če niste prepričani glede lokacije, kje se sploh nahajate, je najbolje, da pokličete prek sistema klica v sili, to je stebrička ob avtocesti s telefonom SOS, saj bo na ta način vaša lokacija takoj pravilno določena.
- Počakajte na pomoč. Vaše vozilo bo odstranjeno po kriteriju "ovira na cesti", pomembno pa je, da ne pride do poškodb ljudi, vas in drugih udeležencev v prometu.
dezurni@zurnal24.si
Milijone smo plačal za avtoceste,nadzorni sistem je pa iz prejšnjega stoletja.Kaj imate resolucijo 320x200 ?Full HD nadzorne so že od 100€
Mislim da bi bilo dobro in verjetno tudi predrago nebi bilo, če bi bili znaki, da je pač to enosmerna cesta svetlobni in utripajoči. Bili bi bilj vidni zagotovo. In če še to spregleda, potem pa mu ni, da se… ...prikaži več mu vzame vozniško dovoljenje za par let.
retrovizor LOL