Raziskovalci v MotorLand Technology Parku v Alcañizu v Španiji pojasnjujejo, da so testne lutke predrage. Tako imenovane crash car lutke namreč stanejo kar 150 tisoč evrov, zato so se obrnili na medicinsko fakulteto v Zaragozi, s katero si delijo mrtvašnico.
Najprej medicina, nato testiranja
Raziskovalci so do pred kratkim uporabljali trupla opic in prašičev, zdaj, ko uporabljajo človeška trupla, pa bodo rezultati testiranj natančnejši, trdijo pri španski agenciji za tehnologije in sisteme, namenjene varnosti v avtomobilski industriji, Tessa.
Po podatkih agencije jim je večina človeških trupel, ki jih uporabljajo za testiranje avtomobilske varnosti, na voljo šele po tem, ko s svojimi deli na njih opravijo na medicinski fakulteti.
Trupla uporabljali že pred 80 leti
Človeška trupla so prvič v namen testiranja simulacij varnosti vozil uporabili že leta 1930 na Univerzi Wayne State v Detroitu. Pozneje so zaradi etike prekinili tovrstna testiranja, a danes po svetu po trditvah agencije Tessa poleg španskega centra človeška trupla uporablja še pet centrov po svetu. Težava je, da gre v večini primerov za trupla starejših ljudi in da so tehnološko dovršene testne lutke postale predrage.
S to malenkostno razliko, da se v drugem primeru to dogaja zaradi $ oz. €. Ne zdi pa se mi sporno, če je umrli podpisal, da se strinja, da pušča delo za raziskovalno delo. In drug problem, lutke imajo tudi… ...prikaži več znotraj nešteto senzorjev, ki bistveno bolj natančno povedo, kaj se je zgodilo ob trku.
Nekaj ne razumem... Darovanje organov je etično, testiranje varnosti vozil z uporabo trupel pa ni.Oboje je namenjeno temu, da bi nekdo lahko živel dalj in bolj kakovostno. Namen je obakrat dober in praktično identičen.